بلوغ رسانه‌ در کهگیلویه و بویراحمد/ نقش جشنواره ابوذر محسوس است
بلوغ رسانه‌ در کهگیلویه و بویراحمد/ نقش جشنواره ابوذر محسوس است
نقش جشنواره ابوذر در بلوغ رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد محسوس است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  پژمان امیدی: جشنواره ابوذر اینک دیگر جایگاه خود را در بین اصحاب رسانه استان و کشور پیدا کرده و نقشی بی بدیل در ارتقای دانش و بینش رسانه‌ای و جریان سازی در این عرصه داشته است. جشنواره‌ای که شش دوره خود را در این استان برگزار کرد و می توان گفت در هر دوره اش بر رشد فنی و محتوایی رسانه‌های دیداری و شنیداری کهگیلویه و بویراحمد افزوده است.
رشد کیفی رسانه‌های استان و نزدیک شدن به استانداردهای این عرصه نتیجه الگو سازی هایی بوده که مدیران جشنواره ابوذر به عنوان یک راهبرد در ادوار این جشنواره مدنظر قرار داده‌اند و در کنار آن راهبری رسانه‌ها به سمت موضوع‌ها و سوژه‌هایی که نیاز امروز جامعه استانی است، بستر رشد و پیشرفت و رفع مسائل و مشکلات استان را هموار کرده است.
شرکت ۸۰۰ اثر در این جشنواره نیز شاهدی بر این مدعاست که اصحاب واقعی قلم و رسانه در استان بیش از گذشته اهمیت و شخصیت این جشنواره را باور دارند و آثار خود را به سنگ محک این جشنواره می‌آزمایند.
از دیگر برکات این جشنواره این است که همچون الکی، رسانه‌های اثرگذار، مطالبه گر، دلسوز، متعهد و مردمی را از فیک نیوز ها و شبه رسانه‌های فصلی و ابزاری و رسانه‌های روابط عمومی محور جدا می‌کند تا مردم رسانه‌های مرجع و حرفه‌ای را بهتر بشناسند و اسیر جوسازی‌ها و جریان سازی های شبه رسانه‌های منفعت طلب نشوند. همچنین این جشنواره خبرنگاران دلسوز و اصحاب واقعی رسانه را که در سرما و گرما و شب و روز و با وجود مصائب و مشکلات صدای واقعی مردم هستند را از کسانی که رسانه را ابزاری برای مطامع و منافع خود می‌بینند، جدا کرده است.
دوره ششم جشنواره ابوذر را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ این جشنواره دانست. دوره‌ای که جشنواره خود را در تراز یک جشنواره ملی و فاخر معرفی کرده و با تخصص محوری، قاعده مندی، استاندارد سازی و هدفمندی، گامی بلند برای جشنواره آینده برداشت.
در کنار این حضور مدیران ارشد استان در آئین اختتامیه این جشنواره و مشارکت چندین دستگاه اجرایی در برگزاری آن خود سند دیگری از اهمیت و شخصیت مهم این جشنواره و اثرگذاری آن است.
اما برای اینکه پازل جشنواره ابوذر کهگیلویه و بویراحمد کامل شود و بیش از پیش به اهداف خود برسد، باید نقش آموزش را در کنار این جشنواره بیشتر دید و برگزاری کارگاه‌های آموزشی دی حین یا پس از جشنواره راهگشاست. همچنین آشنایی اصحاب رسانه‌های استان با مدیاهای جدید رسانه‌ای و چند رسانه‌ای از ضرورت‌هایی است که باید بستر آن توسط متولیان امر مهیا شود.

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ