شهید ره انجام عاشق جبهه و جنگ بود/ خاطره ای جذاب از دفاع مقدس
شهید ره انجام عاشق جبهه و جنگ بود/ خاطره ای جذاب از دفاع مقدس
در زمان جنگ رئیس کنونی آموزش و پرورش دیشموک به همراه شهید نصیب الله ره انجام جهت اعزام به خط مقدم جبهه از گچساران تشکیل پرونده داده و ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ در حاشیه ی دیدار امام جمعه و جمعی از مسئولان با خانواده ی شهدا به مناسبت روز ارتش، سالروز تشکیل سپاه پاسداران و حماسه تاریخی و غرور آفرین وعده ی صادق خاطره ای از شهید ره انجام که از زبان جهانگیر ارژدر رئیس آموزش و پرورش دیشموک شنیده بود، بیان کرد.

در زمان جنگ رئیس کنونی آموزش و پرورش دیشموک به همراه شهید نصیب الله ره انجام جهت اعزام به خط مقدم جبهه از گچساران تشکیل پرونده داده و ثبت نام کردند.

با توجه به اینکه در آن زمان شرایط جبهه رفتن برای همه مقدور نبود از اعزام هر دو خودداری شد که مسئولین اعزام کننده علت را عدم آمادگی جسمانی می دانستند.

در ادامه تلاش رئیس آموزش و پرورش دیشموک و شهید نصیب الله ره انجام نتیجه نداد و هر دو نفر به خوابگاه محل تحصیل برگشتند.

جهانگیر اژدر در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبر دیشموک ضمن تائید این موضوع اذعان داشت : با شهید ره انجام در منطقه امامزاده جعفر گچساران دوره دبیرستان را می گذراندیم که با شروع جنگ تصمیم به این کار گرفتیم .

اژدر تصریح کرد: بعد از مخالفت مسئولان اعزام کننده و بازگشت به خوابگاه در صبح روز بعد تقریباً ساعت ۶ صبح از خواب ییدار و متوجه شدم شهید ره انجام در خوایگاه نیست و بلافاصله به محل های اعزام در منطقه گچساران رفتم تا اینکه بصورت شانسی متوجه دست شهید ره انجام شدم که از شیشه اتوبوس با خوشحالی ، شوق و ذوق می گوید، خداحافظ من رفتم.

هر چقدر فریاد زدم برگرد تا به موقع با هم برویم ؛ لیکن؛ گوش نکرد و راهی خط مقدم جبهه شد.

لازم بذکر است ؛ به گفته رئیس آموزش و پرورش دیشموک شهید ره انجام از نخبه های استان بود و در درس های ریاضی و فیزیک فوق العاده باهوش و زرنگ بود و به شدت عاشق جبهه و جنگ و با شوق و ذوق به خط مقدم جبهه رفت تا آنجا در مقابل کفر و ظلم ایستادگی کند.

قسمتی از وصیت نامه شهید ره انجام :

 از شما می‌خواهم مراسم باشکوه دعا، سینه‌زنی را هر شب‌های مخصوص بخوانید و مرا یاد کنید، از همه دوستان و آشنایان و اهالی ساکن روستالی سردو، اسفندان، خانه‌های اطراف، درغک و دیگر برادران بهمئی خداحافظی می‌کنم و آنها را به خدای بزرگ می‌سپارم.

  اگر باشد قرار آخر بمیرم ***نمی‌خواهم که در بستر بمیرم

دلم خواهد دلاور وارد سنگر***حمایم خون گرم‌تر بمیرم

انتهی پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ