چرا فقط جلسات پشت میزی می زنید؟!/بجای جلسه زدن و صورت جلسه کردن، آسیب شناسی کنید
چرا فقط جلسات پشت میزی می زنید؟!/بجای جلسه زدن و صورت جلسه کردن، آسیب شناسی کنید
دهناد گفت: اینکه آقای رئیسی در جلسه یادی از دیشموک کردند قدردان هستیم و می‌خواهیم عملا وارد شوند.

خانوارهای این منطقه در فقر مطلق به سر می برند چرا آسیب‌شناسی نمی‌شود.

به گزارش خبر دیشموک، سرهنگ نورالله دهناد رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در جمع مردم شهر دیشموک با بیان اینکه مسوولان هر چه سریعتر برای آسیب‌های اجتماعی دیشموک فکری کنند اظهار کرد: اعتقادی به حرف درمانی نداریم، چرا جلسات آسیب‌شناسی فقط تبدیل به صورت جلسه می‌شود و به دنبال آن یک ریال هزینه نمی‌شود؟! چرا فقط پدران و مادرانی را که در فقر مطلق به سر می‌برند محکوم می‌کنیم؟ آن‌هایی که فرزندانشان جلو چشمانشان پرپر می‌شوند.!

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: کدام آسیب شناسی تا با حال در دیشموک انجام شده که به رفع مشکل بینجامد؟ ۸۰ در صد خانوارهای این منطقه در فقر مطلق  به سر می برند چرا آسیب‌شناسی نمی‌شود؟!.

وی خطاب به مسوولان گفت:  کسانی که جلسه آسیب‌شناسی برگزار می‌کنید تاکنون چه نتیجه‌ای گرفته‌اید؟ چرا اعتبار برای مشکلات در نظر نمی گیرید چرا فقط جلسه آسیب‌شناسی می‌گیرید، کدام مسئول پای کار آمده‌ و ما همکاری نکرده‌ایم، کجا خانواده فقرا را شناسایی کرده و از درد دل آنها با خبر شدید و پای درد آنها نشستید.

دهناد گفت: کدام گروه تا الان در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی پای کار آمده و تشکیل گروه دادند فرق بین فرهنگ قدیم و جدید را توضیح دادند فضای مجازی را بررسی و فرهنگ سازی کردند.؟!

رزمنده ۸ سال دفاع مقدس گفت: درخواست از همه مسئولان از همه ریش سفیدان و از همه مردم این است که مواظب فرزندانشان باشند پیش از اینکه آسیبی  به آنها برسد درد فرزندانشان را شناسایی و رفع کنند.

وی با بیان اینکه پنهان کاری درد فرزندانمان باعث می شود که یک روزی فرزندان خود را از دست بدهیم عنوان کرد: بیش از ۴۰ درصد خانوارهای این منطقه برای کسب و کار از اینجا مهاجرت کرده‌اند.

دهناد با اشاره به اینکه جوانان این منطقه به دلیل بیکاری و نبودن شغل مهاجرت کرده و در گوشه ای از این کشور کارگری می کنند، خطاب به مسئولان گفت: می‌شود در این منطقه کارگاه‌های اشتغال ایجاد کرد چرا ایجاد نمی‌کنید؟  مسئولی که صدای ما را می‌شنوید، رسانه و فضای مجازی به مسوولان گوشزد کنید مثل روستاهای مناطق شمالی می شود در اینجا کارگاه آموزشی ایجاد کرد اما این کار را نمی‌کنند،! بانک ها به ما سخت می‌گیرند بروکراسی بیداد می‌کند و باعث دلسردی و مایوس شدن جوانان می‌شود.

دهناد گفت: از  متولیان و جامعه روحانیت می‌خواهم تا تمهیدات لازم را در جهت رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی  دیشموک به کار گیرند.

وی، مهاجرت بی‌رویه، عدم توجه به اختلافات و قومیت‌ها، خط و باند بازی‌ها را از ریشه‌های اصلی فقر در این منطقه خواند و گفت:  ۵۰ درصد هم خود مردم مقصر از دست دادن جوانان هستند.

دهناد خطاب به کسانی که در راس هستند گفت: مسئولانی که تشریف می‌‌آورید آسیب‌شناسی کنید این آسیب شناسی باید خروجی مثبت داشته باشد.

وی گفت: ای مسئولان زیربنای منطقه ما در برخی جاها در حال نابودی است همین جاده دیشموک قلعه رئیسی  و دهدشت را هر کسی ببیند فرار می‌کند و جوانان هم مایوس می شوند.

وی در پایان با بیان اینکه ای همه کسانی که در این منطقه زندگی می کنید بیایید دست از لجاجت برداریم و دست از فرهنگ‌های تحمیلی به جوانان برداریم؛ گفت: از دولت فعلی که با همت پای کار آمده می خواهم بیشتر به منطقه دیشموک توجه داشته باشند.

دهناد گفت: اینکه آقای رئیسی در جلسه یادی از دیشموک کردند قدردان هستیم و می‌خواهیم عملا وارد شوند.

انتهای پیام/