مشروح خطبه های عبادی،سیاسی نماز جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد
مشروح خطبه های عبادی،سیاسی نماز جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد
وی گفت ۹ مرداد یادآور جنایت وحشیانه ال سعود و کشتار مسلمانان در زیارت بود ک رهبر پیامی را صادر کردند ال سعودی که همیشه جنایت کردند

پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک:نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با شکوه برگزار شد.

حجت الا سلام و المسلمین حکمتی نیک امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه های  نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و نظم در امور و کسب فضایل اخلاقی گفت یکی از عناصر کلیدی در عرصه اخلاق مفهوم شجاعت است شجاعت فیزیکی و معنوی مد نظر است خداوند در سوره مائده می فرماید این انسان ها کسانی هستند در برابر دشمنان عزت مند هستند و ذلت ناپذیر هستند این مفهوم شجاعت است.

انسان های محبوب نزد خداوند انسان های شجاع هستند انسان های شجاع نشانه ها و علائمی دارد یکی صبر و بردباری است که در مقابل جهالت دیگران از صبوری و حلم برخوردار هستند.
امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: مالک اشتر فرمانده لشکر علی ع در کوچه مورد بی مهری قرار گرفت اما رو برنگرداند و به مسجد رفت این یعنی حلم و بردباری در مقابل جاهلان.پیامبر بارها مورد آزار مردم قرار گرفت اما حلم و بردباری داشتند .

وی گفت نفس از انسان حرام خوری میخواهد نفس رشوه می گیرید ربا می خواهد اما شجاعت معنوی داشتن باعث می شود این ها را ندهد.
حکمتی نیک گفت مورد بعد سخاوت و بخشش است امروزه این موضوع به شدت احساس می شود در این شرایط سخت خیلی از اطرافیان نا محتاج هستند انسان های شجاع به دیگران کمک می کنند.
از دیگر ویژگی انسان های شجاع صداقت در اندیشه صداقت در کردار و رفتار است انسان های شجاع صداقت دارند غیرت مند بودن انسان ها از دیگر ویژگی های شجاعت استان است انسان های غیور محبوب خداوند هستند از غیرت دینی غیرت مذهبی و غیرت ناموس برخوردار هستند وقتی دشمن با مرزهای کشور حمله کند انسان های شجاع غیرت دارند و دفاع می کنند.

وی تصریح کرد: انسان های ارزشمند از شجاعت کافی برخوردار هستند وقتی به امام خبر دادند صدام به ایران حمله ور شده است گفتند آمده است و سنگی به چاه انداخته و رفته است این شجاعت است

رهبر انقلاب  در این دشمنی دشمنان نیز همیشه با درایت و شجاعت کشور را اداره می کند.

حجت الاسلام حکمتی نیک در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته  گفت هفتم دی الحجه با شهادت پنجمین ستاره آسمان امامت امام محمد باقر ع است که به همه مریدان اهل بیت تسلیت عرض می کنم دوران طلایی امامت امام باقر دوران انفجار علم است برای بیان حقایق تفکر اسلام شییعی استفاده کردند ایشان در یک فرازی  فرمودند اون کمال و سعادت هر انسانی در گرو سه چیز از جمله آموزه های دینی است دوم صبور و بردباری باشد و سوم اینکه در امررار معاش بخیر و خسیس نباشد و اندازه گیر باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج اظهار کرد پنج مرداد اولین نماز جمعه در کشور به امامت ایت الله طالقانی برگزار شد نماز جمعه برکات زیادی برای انقلاب اسلامی داشته است سنگر مقدسی است هم عبادی و هم سیاس است .
۹ دی الحجه روز عرفه است و روز مبارکی است نیاز است همه ما دعای عرفه را بخوانیم
وی گفت ۹ مرداد یادآور جنایت وحشیانه ال سعود و کشتار مسلمانان در زیارت بود ک رهبر پیامی  را صادر کردند ال سعودی  که همیشه جنایت کردند

امام جمعه موقت یاسوح عنوان کرد جهان بشریت مدتی است میزبان کرونا ویروس است عده ای را به کام مرگ کشانده و همچنان در حال تازیدن است در جنینی شرایطی که دنیا درگیر این بیماری است تا زمانی داروی ان ساخته نشود باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم و از ماسک استقاده کنیم

وی گفت متاسفانه در استان نیز سیر صعودی پیدا کرده است که نیاز است رعایت کنیم از جامعه پزشکی استان تقدیر و تشکر می کنم بهترین تشکر این است که ما نیز موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

نماز جمعه این هفته شهر لیکک به امامت حجت الاسلام سید محمد یوسف افروعی اقامه شد.

حجت الاسلام افروغی ابتدا با گرامیداست سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور،با تاسی از آیات و احهدیث به اهمیت و جایگاه نماز جمعه پرداخت.

وی گفت:آنقدر نماز در کلام حضرت رسول اکرم مهم است که می فرماید اگر کسی در روز جمعه کارگر دارد،روز جمعه اجازه اقامه این نماز به آنها داده شود و در صورت ممانعت از حضور در این نماز گناه کرده است.

خطیب نماز جمعه بهمئی با بیان حدیثی دیگر در تبیین جایگاه نماز جمعه، تصریح کرد:دو رکعت نماز جمعه ثواب یک حج مقبول دارد.

حجت الاسلام افروغی در فرازی دیگر از خطبه های امروز با گرامیداشت عملیات مرصاد، گفت:در این عملیات منافقینی که در جنایات عیر انسانی خود دست به ترور و حتی آتش زدن کودکان هم زده بودند،شکست مفتضحانه ای خوردند.

وی افزود:هر چند در آن زمان شکست خوردند اما با پناهندگی به عراق و آلبانی و کادر سازی جدید همچنان در سیلوهای بزرگ در حال عملیات در فضای مجازی هستند و جدیدا علیه دستگاه قضا هشتگ اعدام نکنید راه انداختند.

حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه امیدواریم ما عملیات مرصادی در فضای مجازی علیه منافقین داشته باشیم،گفت: تعداد زیادی از فعالان فضای مجازی منافقین دهه ۴۰ و ۵۰ خود را می گذرانند و این موضوع وظیفه آحاد مردم برای مقابله با آنها را در فضای مجازی نشان می دهد.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصاد به خصوص بازار ارزش و افزایش تورم،خاطر نشان کرد:در حال حاضر بر اثر این بی تدبیری دولتمردان، قیمت  برخی کالاها تا ۵ برابر افزایش یافت.

وی در فرازی دیگر از خطبه های امروز گفت:فنی و حرفه ای در شهرستان ما و حتی در استان هدایت شده و برنامه ریزی شده نیست و باید متناسب با روز تلاش کند تا افراد توانمند تحویل جامعه دهد برای نمونه ظرفیت بالائی در حوزه کشت گیاهان دارویی و دامپروری و کشت جدید که نیاز به آب کمتری دارد در این حوزه ها کار نشده است.

الان مهندسین  از سنگ و حتی هوای آزاد عناصری دریافت می کنند ک با قیمت بالا می فروشند، سیاست گذاری شورای اشتغال و کار باید در شهرستان بهمئی اجرایی شود.

ی افزود:فضای بورس که الان رونق اما احتمال شکستن حباب در آن وجود دارد،مسئولان باید در این زمینه هم آموزش های لازم را به مردم دهند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به افزایش دمای هوا در روز های اخیر،گفت:برق شهرستان تاکنون کمتر از حد نیاز تامین می شود،ایثار هم این است که در چنین شرایطی صرفه جویی کنیم و وسایل اضافی و غیر ضرور برقی را استفاده نکنیم.

وی در فرازی دیگر از خطبه های امروز گفت:فنی و حرفه ای در شهرستان ما و حتی در استان هدایت شده و برنامه ریزی شده نیست و باید متناسب با روز تلاش کند تا افراد توانمند تحویل جامعه دهد برای نمونه ظرفیت بالائی در حوزه کشت گیاهان دارویی و دامپروری و کشت جدید که نیاز به آب کمتری دارد در این حوزه ها کار نشده است.

الان مهندسین  از سنگ و حتی هوای آزاد عناصری دریافت می کنند ک با قیمت بالا می فروشند، سیاست گذاری شورای اشتغال و کار باید در شهرستان بهمئی اجرایی شود.

ی افزود:فضای بورس که الان رونق اما احتمال شکستن حباب در آن وجود دارد،مسئولان باید در این زمینه هم آموزش های لازم را به مردم دهند.

امام جمعه شهر لیکک با اشاره به افزایش دمای هوا در روز های اخیر،گفت:برق شهرستان تاکنون کمتر از حد نیاز تامین می شود،ایثار هم این است که در چنین شرایطی صرفه جویی کنیم و وسایل اضافی و غیر ضرور برقی را استفاده نکنیم.

///////////////////////////////////////////////////////

چرام :

،حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بحث خودکشی، اظهار کرد: خودکشی از نظر اسلام و قرآن و ائمه اطهار گناهی نابخشودنی است و اگر شخصی با وجود آگاهی و توجه اقدام به خودکشی کند، مرتکب گناه کبیره شده است و اهل سعادت نخواهد بود.

 امام جمعه چرام،عنوان داشت: مصیبتی در این چند ماه گرفتار شهر چرام شده و آن بلای خودکشی است، حدود هفت نفر جوان اهل این شهرستان خودکشی کردند و همه دلسوزان ،خانواده ها و مردم از این وضعیت نگران هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که باید اقداماتی توسط مسئولین و مردم صورت بگیرد تا این کار ناپسند متوقف شود،ابراز کرد: مسئولین مربوطه توجه کنند که نیاز حتمی به اورژانس اجتماعی جهت استقرار در چرام یکی از اقدامات موثر در پیشگیری از خودکشی است.

حجت الاسلام افشار،ادامه داد: کلاس های آگاه سازی ،تبلیغات صحیح توسط کارشناسان و روانشناسان، از برنامه هایی است که باید توسط اورژانس اجتماعی و مسولین  پیگیری شود،اما وظیفه مردم این است با دستگیری  و حل مشکلات یکدیگر افراد در معرض خطر را درک کنیم،بی توجه به هم نباشیم و نسبت به ناامیدی بعضی از نسل جوان  که در جامعه به علت های گوناگون اتفاق می افتد،حساس باشیم.

وی،افزود: اگر حضور ما در تشییع جنازه  چنین افرادی، کمک به این فرهنگ و شیوع آن در بین سایر افراد میکند حاضر نشویم،عکس های متعدد از شخص خودکشی کرده در فضای مجازی و استوری گذاشتن توسط ما و قهرمان ساختن از چنین افرادی ،تشویق جوانانی است که محبت کم دیده اند و بدین وسیله دنبال جلب توجه باشند و سراغ چنین مرگی خطرناک برود و کاری اشتباه است.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه خدای ناکرده جوانان ما در معرض خطر بعدی هستند، اگر نسبت به این سنت سیئه واکنش مناسب نشان ندهیم، تصریح کرد: چون خانواده ها و نزدیکان کسانی که اقدام به خودکشی کردند ،تصور نمی کردند که عزیزشان چنین اقدام ناهنجاری انجام دهد.

/////////////////////////////////////////////

دهدشت؛

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در مرداد سال۵۸  به امامت آیت الله طالقانی، اظهار داشت: در روایات دینی و احادیث اهل بیت نسبت به فریضه نماز جمعه تأکید فراوان شده است.

امام جمعه دهدشت با استناد به حدیثی درباره اهمیت نماز جمعه گفت:اگر کسی نماز جمعه را ترک کند برای او آثاری خواهد داشت؛ اولین اثرش این است که کار او سامان پیدا نمی‌کند و زندگی او برکت ندارد.

وحدانی‌فر در ادامه تبیین آثار مترتب بر سبک شماردن نماز جمعه، تصریح کرد: برای چنین فردی نمازی نیست، زکات، حج و روزه برای او نیست و بدانید کار نیکی برای او محاسبه نمی‌شود مگر اینکه توبه کند.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه با «یا ایها الذینامنو» شروع می‌شود و حج مساکین است،تنها نمازی است که فرمان ترک داد و ستد را همراه دارد، مسافر اگر در نماز جمعه شرکت کند ثوابش از کسی که مسافر نیست بیشتر است.

وحدانی‌فر جایگاه نماز جمعه را والا دانست و گفت: رهبر انقلاب سه شاخصه برای نهاد نماز جمعه و امام جمعه بیان می فرمایند که عبارتند از«مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن.»

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید قربان قرار داریم، اهمیت قربانی کردن را متذکر شد و گفت: ضمن قربانی نفس هر کس توانایی دارد قربانی کند و به نیازمندان هدیه دهد زیرا با اولین قطره قربانی که بر زمین می‌ریزد خداوند گناهان او را می ‌بخشد و برکتش را به شما برمی‌گرداند.

امام جمعه دهدشت سفر اخیر نخست وزیر عراق به تهران را یادآور شد و با مهم خواندن مناسبات تاریخی جمهوری اسلامی ایران و عراق تصریح کرد: علاوه بر مسایل تاریخی، مذهبی و شیعی مردم عراق نسبت جمهوری اسلامی اسلامی نگاه عاطفی دارند.

وی با بیان اینکه سفر الکاظمی در شرایط حساس منطقه ای و بین المللی ویژه است، به تبیین بخشی از صحبت‌های رهبر انقلاب در این دیدار پرداخت و گفت: رهبر  انقلاب در خصوص شهادت سردار سلیمانی در خاک عراق آن را مهمان‌کشی دانسته و نکاتی ایراد داشتند و فرمودند که قطعا جمهوری اسلامی ضربه سنگینی به عوامل این جنایت خواهد زد. با این جمله خواب ترامپ و جیره‌خواران او آشفته شد.

وحدانی‌فر تأکید کرد:هم ترامپ هم نوکران دست نشانده‌اش بدانند جمهوری اسلامی در اولین فرصت پاسخ قاطع محکم و ویران‌گر خواهد داد.

وی با بیان اینکه از این مسئله به آسانی نخواهیم گذشت، افزود: منتظر فرصت هستیم.

خطیب نماز جمعه دهدشت با تأکید بر اینکه ما سکوت نخواهیم کرد و آرام نخواهیم گرفت، ادامه داد:ممکن است از خون حاج قاسم بگذریم و فراموش کنیم ولی اشک‌ها و ناله‌های رهبرمان را فراموش نمی‌کنیم و انتقام اشک‌ها را هم به لطف خداوند خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: آقای الکاظمی بر لبه تیز شیمشر است، پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی شش ماه فرصت داده است توجه داشته باشد.

وحدانی‌فر افزود: در رابطه با منطقه برای مصالح سکوت کردیم اما با اذن رهبری کاری می کنیم که در قلب امریکا مکتوب شود و ماندگار بماند.
امام جمعه دهدشت همچنین با اشاره به شدت گرمای هوا در دهدشت گفت: این گرما باعث بالا رفتن مصرف برق شده است از مردم می‌خواهیم مصرف را مدیریت کنند تا خاموشی پیش نیاید.

انتهای پیام/ م:آ

  • منبع خبر : بازتاب دنا