حسینی: جوانان قلعه‌رئیسی را دریابید؛فکری به‌حال استادیوم ۱۵ هزار نفری کنید
حسینی: جوانان قلعه‌رئیسی را دریابید؛فکری به‌حال استادیوم ۱۵ هزار نفری کنید
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیت‌المال در ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج در حال نابود شدن است صندلی‌ها از بین رفته و میلیاردها تومان پول و سرمایه در آنجا خاک می‌خورد نمی‌دانم چرا فکری به حال آن تاکنون نکرده‌اند.

به گزارش خبر دیشموک ،  آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست با مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ورزش از ضرورت های مهم زندگی است که باید توجه خاصی به آن شود در دوره ای قرار داریم که تحرک جدی وجود ندارد و این عدم تحرک بیماری های زیادی را بر انسان غالب می‌کند لذا ورزش ضرورت مهم درمانی است که جلوی بسیاری از بیماریها را می گیرد و سیستم بدن را تنظیم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: هر وقت حرکت نباشد سازمان بدن سست و بیماری ها غلبه می‌کند لذا باید قبل از هر چیز نگاه درمانی به ورزش داشته باشیم و در وهله بعد ورزش برای تفریح و سرگرمی سالم جوانان است و اوقات فراغت آنها با ورزش پر می‌شود که از این جهت نیز یکی از ضروریات مهم زندگی است.

وی در ادامه گفت: باید اماکن و فضاهای ورزشی را در استان به خصوص مناطق روستایی و توسعه نیافته و محروم ایجاد کنیم سوال من این است آیا در حاشیه‌های شهر یاسوج ورزشگاه و سالن ورزشی برای جوانان وجود دارد؟ آنگونه که شنیده‌ایم وجود ندارد و همه فضاها و اماکن در داخل خود شهر یاسوج است که باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌های شهر فکری به حال این نقیصه بزرگ کرد.

امام جمعه یاسوج در ادامه با بیان اینکه کمبود فضاهای ورزشی در بسیاری از نقاط استان وجود دارد و در بسیاری از نقاط مانند قلعه رئیسی این نبود فضاها تعجب‌برانگیز است گفت: چرا باید شهر قلعه رئیسی با این وضعیت خوب جوانان مستعد ورزشگاه و استادیوم نداشته باشد آنها نیز به مانند بقیه نقاط استان نیاز به ورزشگاه دارند.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه بحث نگهداری فضاهای ورزشی بسیار مهم است چرا که بیت المال برای آنها هزینه شده از مدیرکل جدید ورزش خواست تا برای اماکن و فضاهای ورزشی متولی گذاشته شود.

وضعیت تاسف‌بار ورزشگاه ۱۵ هزار نفری

 نماینده رهبر انقلاب در استان با بیان اینکه وضعیت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهری یاسوج جای تأسف دارد گفت: بیت‌المال در آنجا در حال نابود شدن است صندلی‌ها از بین رفته و میلیاردها تومان پول و سرمایه در آنجا خاک می‌خورد نمی‌دانم چرا فکری به حال آن تاکنون نکرده‌اند.

وی در ادامه با درخواستی از مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان گفت: رشته های تخصصی و ورزش همگانی و به خصوص ورزش بانوان را در استان مورد توجه بیشتر قرار دهید.

حسینی هم گریزی هم به وضعیت فوتبال زد و  گفت: سوال من این است چرا مرکز استان نباید تیم فوتبال داشته باشد چرا خبری از تیم فوتبال شهرداری یاسوج نیست تا کی جوانان علاقه مند و سرمایه‌های اجتماعی ما چشم به راه و چشم انتظار یک تیم فوتبال باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان استانی و دست اندرکاران ورزش و بخش خصوصی خواست تا چاره‌ای برای این نقصان بزرگ در ورزش استان کنند.

۸ ماه بلاتکلیلفی و بلایی که بر سر یک مجموعه آمد

**در ادامه این نشست دهقان به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این اداره ۸ ماه بلاتکلیف بوده است گفت: متاسفانه به همین دلیل بسیاری از اسناد مالی هیئت‌های ورزشی و تشکل‌های مردم‌نهاد و طلبکاران روی هم انباشته شده و بار بزرگی به ارث گذاشته شده که از گذشته ها بر جای مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ورزش در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته و مقام معظم رهبری نیز تاکیدات بسیاری برای توسعه ورزش در ابعاد مختلف قهرمانی، همگانی و پهلوانی دارند گفت: باید گفتمان مقام معظم رهبری در این دولت اجرایی شود چرا که جوانان نخبه زیادی در ورزش استان داریم و باید این نخبگان مورد توجه قرار گیرند و استعدادهای آنها شکوفا شود.

دهقان با بیان اینکه متاسفانه هرگونه رکود ورزش موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در استان و جامعه می‌شود گفت: سعی داریم نگاه ویژه‌ای به ورزش در دوره جدید داشته باشیم و در این راه ارشادات نماینده ولی فقیه در استان را سرلوحه کار قرار خواهیم داد البته مسیر ناهموار و پیچیده و سنگینی است که ورزش ما با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

انتهای پیام/