جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • 05 فروردین 1402 - 14:12
سیاسی :

افزایش تنش نظامی در همسایگی ایران /حمله ارمنستان به ارتش آذربایجان

افزایش تنش نظامی در همسایگی ایران /حمله ارمنستان به ارتش آذربایجان
افزایش تنش نظامی در همسایگی ایران /حمله ارمنستان به ارتش آذربایجان
مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در مسیر «خوجاوند» هدف حملات نیروهای ارمنستان قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که در شامگاه جمعه مارس، مواضع ارتش این کشور واقع در مرز با ارمنستان و در منطقه  «قره باغ»  توسط نیروهای ارمنستان چندین بار گلوله باران شد.

در سال جدید روابط ایران و اروپا قطع می‌شود؟

این وزارتخانه مدعی شده که یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با سلاح‌های سبک به سمت مواضع این کشور شلیک کردند. علاوه بر این، مواضع ارتش جمهوری آذربایجان واقع در مسیر «خوجاوند» هدف حملات نیروهای ارمنستان قرار گرفتند. این وزارتخانه اعلام کرد که یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان  به این قدامات پاسخ دادند.

متعاقب این حادثه، وزارت دفاع ارمنستان ادعای باکو را رد کرد. به گزارش خبرگزاری «آرمن پرس» وزارت دفاع ارمنستان بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان را «دروغ» خواند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که جمعه شب سه مورد نقض آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی ثبت شده است.

روسیه روز پنج‌شنبه نیز اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌ها مبنی بر این است که نظامیان این کشور هنگام جستجو برای یافتن یک نظامی ارمنستانی، زیر آتش نیروهای جمهوری آذربایجان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، یک نظامی ارمنستانی روز سه‌شنبه در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان ناپدید شد.وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که این نظامی حین حمل مواد غذایی برای همرزمانش در یک پاسگاه مرزی ارمنستان، به دلیل مه غلیظ به اشتباه وارد اراضی جمهوری آذربایجان  شد.

در تحولی دیگر، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در نشست کابینه ابراز اطمینان کرد که معاهده صلح با جمهوری آذربایجان به دست خواهد آمد.

نخست‌وزیر ارمنستان در این جلسه  گفت که دولت او به رغم ادامه محاصره جاده لاچین توسط باکو و لفاظی‌های جنگ ‌طلبانه «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان متعهد به امضای معاهده صلح با باکو است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

جبار روشن افشاگری کرد/ بابکان پور آشکارا در امورات دخالت می‌کند 06 اردیبهشت 1403
افشاگری یک مدیر ارشد استان:

جبار روشن افشاگری کرد/ بابکان پور آشکارا در امورات دخالت می‌کند

افشاگری جبار روشن رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد: آقای بابکان‌پور آشکارا در امورات این سازمان دخالت می‌کند / از دستگاه‌های نظارتی درخواست کردم به این سازمان ورود کنند تا «سیه رو شود هر که در آن غش باشد» / اعتراض نیروها طبیعی است؛ چون فرزند و برادرزاده آن‌ها را اخراج کردم، این‌ها همه خانوادگی در سازمان استخدام شدند / نه زور زدم برای این صندلی و نه التماس می‌کنم برای ماندن

رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم 06 اردیبهشت 1403
دولت:

رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

رئیس جمهور با اشاره به عهد دولت با مردم برای مبارزه قاطع با فساد و مفسد گفت: به همه مسئولان تاکید کرده‌ام که در این دولت فساد و مفسد مطلقا تحمل نخواهد شد.

فوری/بنیاد علوی استانی شد/ تسهیل‌گران مناطق بزودی معرفی می شوند 05 اردیبهشت 1403
انتصاب :

فوری/بنیاد علوی استانی شد/ تسهیل‌گران مناطق بزودی معرفی می شوند

 معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد به منظور واگذاری اجرای برنامه‌های توانمند سازی در حوزه‌‌های اشتغالزایی، ارتقای سلامت و بهبود عدالت آموزشی در سطح کشور، مجریان استانی بنیاد علوی معرفی شدند. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.