یکی از وظایف امام جمعه، گسترس اخلاق اسلامی ـ اجتماعی است/گزیده‌خطبه‌های نماز جمعه استان
یکی از وظایف امام جمعه، گسترس اخلاق اسلامی ـ اجتماعی است/گزیده‌خطبه‌های نماز جمعه استان
امام جمعه دهدشت با اشاره به ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه، گفت: یکی از وظایف امام جمعه، گسترس اخلاق اسلامی ـ اجتماعی است.

به گزارش خبر دیشموک،   حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه دهدشت امروز، ۳۱ تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه دهدشت، اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا، تقوی زبان است، انسان باتقوا از کلمات محبت‌آمیز استفاده می‌کند و ما باید نسبت به تقوای در کلام، جدی‌تر باشیم.

وی با اشاره به ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه، افزود: نماز جمعه جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و در آن فرمان ترک داد و ستد داده شد و هم وزن حج است.در نماز جمعه مسائل عمومی جهان بیان می‌شود.

امام جمعه دهدشت به تشریح وظایف ائمه جمعه توسط رهبر معظم انقلاب پرداخت و از تربیت نسل تمدن‌سازی، توجه خاص به جوانان، حفظ و آرامش جامعه مقابل جنگ نرم دشمن، گسترس اخلاق اسلامی اجتماعی، حق‌گویی، ارتباط صمیمی با مردم و خود را سرباز بودن نظام و انقلاب دانستن به عنوان بخشی از وظایف ائمه جمعه نام برد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه گاهی امام جمعه حرفی بیان می‌کند و عده‌ای آن را تندروی تلقی می‌کنند، اضافه کرد: ما در اصول و مبانی انقلاب با کسی تعارف نداریم و خط و خطوط سیاسی هم معنا ندارد.

وی یکی از وظایف ائمه جمعه را مطالبه‌گری برای حل مشکلات مردم برشمرد و تصریح کرد: برخی امام جمعه در روز جمعه و خطبه‌خوانی خلاصه‌ می‌کنند، امام جمعه امام است و در همه شئونات باید ورود و مشکلات مردم را پیگیری کند.امام جمعه باید جلوتر از مسئولان در میدان باشد و برای مردم گره‌گشایی کند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به روز کارآموزی و فنی‌ و حرفه‌ای، ابراز کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ما باید به سمت آموزش‌های فنی و حرفه ای بروند، متاسفانه در مسئله آموزش به سمت رشته‌هایی رفتیم که بازاریابی ندارند.مرکز فنی و حرفه‌ای دهدشت جایگاه مناسبی ندارد، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نسبت به جابجایی آن در مرکز شهر اقدام کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر حجاب را یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها خواند و یادآور شد: اگر در مسئله حجاب کوتاه آمدیم باید در خیلی مسائل دیگر کوتاه بیاییم، وظیفه حکومت اسلامی این است مقابل این کمپین‌های فضای مجازی بایستد.
انتهای پیام

*****************

نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه ریزی صحیح

خطیب موقت جمعه یاسوج : نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت های باورهای دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم برنامه ریزی صحیح امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه نگاه‌های قومی، ایلی و طایفه در دین ارزش محسوب نمی‌شود بلکه ملاک و معیار و ارزش تقوا، پاکدامنی و اطاعت از پیغمبران است، گفت: پاکی، صداقت و ارزش‌های اخلاقی برای انسان ارزش محسوب می‌شود.
حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان اینکه جهنم برای انسان‌های بدکردار و گناهکار است، گفت: روز قیامت مال و فرزند دفع عذاب نمی‌کند، اما اگر کسی خالصانه برای رضایت خداوند متعال بدون فخر و مباهات عمل داشت آن عمل مورد رضایت پروردگار قرار می‌گیرد و حسنه محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه در امورات روزانه خودمان موضوعاتی مختلف مطرح می‌شود، گفت: باید در گفتار و کردار خودمان دقت کنیم و با امید از آمرزش خداوند از او برای اعمال خیر خود سپاس گذاری و برای گناهان آمرزش بطلیم.
وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب حتی خودرو در کهگیلویه و بویراحمد برای سفر به شهرهای همجوار وجود نداشت، گفت: امروز هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد، اما شرایط زندگی و آرامش بهتر شده است هرچند باید ریاست جمهوری و مسئولان به مطالبات مردم رسیدگی کنند.
موسوی اعظم افزود: باید بررسی کرد آیا خودمان به انچه که مطرح می‌کنیم عمل می‌کنیم، برای اثر گذاری‌ها باید گفتارمان با کردارمان همخوانی داشته باشد.
امام جمعه موقت شهر یاسوج  گفت: اقامه نماز جمعه یکی از نعمت‌های خداوند متعال برای مسلمان است، نماز جمعه از ارکانی است که از آن به عنوان عید مومنان یاد شده است.
وی به با اشاره به آیاتی از قران مبنی بر اینکه ملاک انسان‌ها در جامعه بشری را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرده است، گفت: عده‌ای با برنامه ریزی‌های شبانه درصدد هستند که به مسئله امر به معروف بتازند چنین افرادی، اشخاصی بی بند و بار هستند یا کسانی هستند که نماز و قرآن نمی‌خوانند.
خطیب موقت نماز جمعه یاسوج با بیان این که نیروی انتظامی، نهاد‌های فرهنگی، دین ما و مردم مطالبه برای ارزش‌ها دارند، گفت: در مسئله بدحجابی همه موضوعات متوجه بانوان نیست بلکه نوع نگاه، رفتار، معاشرت مرد‌ها همچنین مهم است و در مرحله بعد بانوان و زنان ما برای حجاب خطاب می‌شوند بنابراین باید از دغدغه‌های کسانی که درصدد امر به معروف و نهی از منکر هستند دفاع کنیم.

وی اضافه کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باور‌های دینی مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است. پیش از برنامه ریزی صحیح باید عناصر مفهومی، چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را بررسی کرد
حجت الاسلام موسوی اعظم به سفر بایدن ریاست جمهوری آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: این سفر به ادعای خودشان به منظور اتحادی برای ساخت و پرداخت داعش و تضعیف محور مقاومت بود، اما با درایت رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت مردم آن‌ها کاری پیش نخواهند برد و دسیسه‌های آن‌ها در خاورمیانه نقش برآب می‌شود.

***********

قلعه‌ رئیسی به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز دارد

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: قلعه‌ رئیسی به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز دارد.

قلعه‌ رئیسی به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز دارد

 حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: ابتدا به مهمترین محورهای بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با رئیس جمهور روسیه اشاره می‌کنم  رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر راه در مقابل ناتو باز شد حد و مرزی نمی شناسد و اگر جلو آن در اوکراین گرفته نمی شد مدتی بعد به بهانه شبه جزیزه کریمه همین جنگ را به راه می‌انداختند آمریکا و غرب ضعیف تر از قبل شده و با وجود تلاش و هزینه زیاد برد سیاست‌های آنها در منطقه ما از جمله سوریه و عراق و لبنان و فلسطین بسیار شده است.

وی گفت: یک مسئله مهم در موضوع سوریه اشغال مناطق نفت خیز و حاصلخیز شرق به وسیله آمریکایی هاست که این قضیه باید با بیرون راندن آنها از منطقه علاج شود دلار را باید به تدریج از مسیر معاملات جهانی خارج کرد و این کار به صورت تدریجی ممکن است آمریکایی ها هم زورگو هستند و هم حیله گر و یکی از عوامل فروپاشی شوروی سابق فریب خوردن در مقابل سیاست های آمریکا بود البته روسیه در دوران پوتین استقلال خود را حفظ کرده است .

وی افزود: در دیدار با رئیس جمهور ترکیه هم رهبر حکیم انقلاب فرمودند با وجود اقبال بعضی دولت ها در رژیم صهیونیستی ملتها عمیقاً با این رژیم غاصب مخالف هستند شما امنیت سوریه را امنیت خود بدانید مسائل سوریه را باید با مذاکره حل کرد و ایران و ترکیه و سوریه و روسیه با گفت و گو این مسئله را تمام کنند حمله نظامی به شمال سوریه قطعاً هم به ضرر سوریه هم به ضرر ترکیه هم به ضرر منطقه  و به نفع تروریست ها خواهد بود همچنین اگر سیاستی مبنی بر مسدود شدن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد جمهوری اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد.

وی گفت: در این دو دیدار چهار موضع مهم رهبر معظم انقلاب هشدار نسبت به تهاجم نظامی ترکیه در شمال سوریه هشدار نسبت به مسدودسازی مرز ایران و ارمنستان اخراج آمریکا از شرق فرات در سوریه کنار گذاشتن تدریجی دلار از مبادلات اقتصادی جهان بود این اجلاس تهران دارای یک نقش راهبردی با ویژگی های برجسته بود موضع گیری جدی و شدید ایران ضد توسعه طلبی غرب، که ایران جنگ روسیه و اوکراین را  روسیه با ناتو در اوکراین می‌داند.

صلواتی افزود: ایران بر اخراج آمریکا از منطقه تاکید کرد این اجلاس به نوعی همکاری ایران با همسایگانش بود هم  شعار غلط انزوای ایران را باطل کرد هم عیار نقش ایران را در منطقه مشخص کرد و تهران نقطه محوری در منطقه است نه عربستان و رژیم صهیونیستی، قدرت های انرژی جهان که با تحریم های غرب مواجه هستند اینجا هستند و غرب بدون اینها هیچ مدیریتی بر معادلات منطقه ندارد.

این خطیب جمعه ادامه داد: آنچه در بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح شده است این است که به توافق نزدیک شده  و چند درصد بیشتر باقی نمانده است اما همین چند درصد باقی با ۹۰ درصد برابری می کند این چند درصد هم فقط تضمین خواهی ایران از آمریکای بد سابقه و بدعهد است چه تضمینی وجود دارد دو سال دیگر جمهوری خواه زیر میز نزنند و همه توافق ها را نادیده بگیرد مگر وزیر سابق  خارجه نگفت امضای جان کری تضمین است و ضمانت نخواست مگر نگفت حتی اگر ترامپ هم بیاید امریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود این آمریکا همان آمریکاست.

وی افزود: بایدن جز طراحان جنگ های نیابتی علیه جبهه مقاومت است در سالهایی که معاون اوباما بود تند ترین مواضع را علیه ایران داشت اخیراً توافق اولیه خروج سپاه در مذاکرات انجام شد در سفر اخیر به منطقه به همین هم پایبند نماند مذاکره ایران صرفاً حول محور رفع تحریم هاست اگر آمریکا بخواهد برگردد و توافق کند هم باید تحریم ها را لغو کند هم ایران راستی آزمایی کند و غرب باید تضمین بدهد به جای اول باز نگردد چرا آمریکا تضمین می دهد آمریکا به دنبال برجام موشکی منطقه‌ای و بر جام‌های دیگر است.

نماز جمعه این هفته به یاد شهید حسین وحدتی فر از روستای گراب برگزار می شود شهیدی که دارای معرفت به دین خدا و انقلاب بود و برای دفاع از انقلاب و نظام مشتاقانه  عازم جبهه شد.هم شجاع و نترس بود هم محکم و با صلابت بود هم خوش برخورد بود.

صلواتی گفت: به مسئولان استان تذکر می دهم بخش چاروسا هم دارای زمین های حاصلخیز برای انواع کشاورزی های نوین و هم دارای معادن طبیعی هم در عرصه گردشگری ظرفیت های فراونی دارد و هم دارای نیروهای انسانی با استعداد خوبی است و با مرکز شهرستان هفتاد کیلومتر فاصله دارد و کسب مهارت برای جوانان این منطقه در مرکز فنی و حرفه ای دهدشت با توجه به بعد مسافت و هزینه های زیاد مقدور نیست با ایجاد مرکز فنی و حرفه ای در این منطقه هم از جوانان این منطقه حمایت کنید هم با ارائه آموزش های لازم زمینه اشتغال آفرینی را فراهم کنید.

وی گفت: نماز جمعه تجلی اسلام اجتماعی و پشتوانه استمرار حاکمیت حق و تقویت کننده جبهه حق و عدالت است نماز جمعه تامین کننده سه نیاز ضروری جامعه یعنی هدایت، امنیت و برکت است.

انتهای پیام/

************************

وضعیت مصلای یاسوج در شان مردم این شهر نیست/مطالبه‌گری را با حمله به مدیران اشتباه نگیرید

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت مصلای یاسوج در شان مردم این شهر نیست.

وضعیت مصلای یاسوج در شان مردم این شهر نیست/مطالبه‌گری را با حمله به مدیران اشتباه نگیرید

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به مناسبت سالروز بر پایی نماز جمعه در کشور اظهار کرد: در سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور هستیم و روایاتی در خصوص اولین نماز جمعه در صد اسلام وجود دارد اول اینکه وقتی پیامبر در مکه بود مسئله نماز جمعه بر آن حضرت نازل شد اما پیامبر در مکه نمی توانست و امکان اجرا شدن نماز جمعه را نداشت به یاران خود دستور داد تا نماز جمعه در مدینه بر پا شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گفت: اتفاق نظر این است که اولین نماز جمعه پیامبر در مدینه و در یک اجتماع بزرگ برپا شده است.

این مسئول در ادامه اظهارات خود در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج گفت: همزمان با پیروزی انقلاب آیت الله طالقانی پیشنهاد نماز جمعه را به حضرت امام داد و در ادامه امام دستور دادند که خود آیت الله طالقانی نماز جمعه را در تهران اقامه کند.

وی افزود: بعدها مقام معظم رهبری در قاموس رئیس جمهور پیشنهاد دادند نماز جمعه در سطح کشور گسترش پیدا کند و مرکزی در قم به همین منظور تاسیس شد و مقدمات راه اندازی تریبون نماز جمعه در کشور ایجاد و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه متشکل از ۹ نفر روحانی که توسط رهبری منصوب می‌شوند در خصوص نماز جمعه در کشور تصمیم می‌گیرند.

عبودی در ادامه گفت: در نماز آنچه حائز اهمیت بوده است پی‌گیری رفع مشکلات مردم است  و به همین منظور در سطح استان هر نقیصه‌ای را رصد می کنیم و به غیر از روزهای جمعه در روزهای دیگر نیز ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد پیگیر مشکلات مردم هستند تا جایی که حتی مدیران گلایه مند می شوند و می گویند به ما حمله شده است.

وی افزود: ما بنای تضعیف و حمله به کسی را نداریم و البته که مدیران قوی و مردمی را حمایت خواهیم کرد اما از مطالبه گری برای مردم هم دست بر نمی‌میداریم.

عبودی یادآور شد: در این یک سال گذشته مطالبات بسیاری توسط ائمه جمعه استان مطرح و به نتیجه رسیده که یک نمونه از آن در روستای شهید طیب در بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه بود.

وی گفت: شهید طیب دانشجوی نام آور استان بود که در آمریکا تحصیل می‌کرد وقتی که دفاع مقدس شروع شد به کشور بازگشت و در جبهه ها به شهادت رسید آن شهید در وصیت نامه خود نوشته بود مرا در روستای خودم دفن کنید تا بسا با این کار مسئولان به فکر رفع مشکلات این روستا باشند که همین کار توسط امام جمعه آن منطقه مطالبه گری و بسیاری از خدمات روانه آن روستا شد.

وی به پیگیری یکی از مشکلات دیگر در استان توسط ائمه جمعه اشاره کرد و افزود:  در بحث ساخت سد آبریز مخالفت های زیادی در خارج از استان و بعضا درون استان صورت گرفت اما نماینده ولی فقیه پشت همین تریبون خواسته و مطالبه به حق مردم را بیان کرد و همه ما ائمه جمعه استان نیز در رابطه با آن صحبت کردیم و دفاع شد و کار هنوز هم ادامه دارد.

عبودی گفت: در کنار مطالبات مردم حواس ما به آرمان ها انقلاب و شهدا و دفاع از انقلاب همیشه بوده بعضی ها فکر می‌کنند دفاع از انقلاب به معنای دفاع از عملکرد یک مدیر نالایق است اما حساب آنها از هم جدا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در هر صورت انتظار ما این است که فعالیت‌های نهاد نماز جمعه در استان بیشتر شده و مطالبات مردم بیشتر پیگیری شود و به همین منظور هر نقدی را خواهیم پذیرفت و از مشورت‌ها بیشتر استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پایان اظهارات خود در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج از وضعیت مصلای این شهر انتقاد کرد و گفت: مصلای مرکز استان در شان مردم شهر یاسوج نیست نماینده ولی فقیه مکرراً در این خصوص انتقادات خود را داشته که مثلا رنگ و بوی یک فضای عبادی را ندارد مثل یک سوله ساخته شده است باید در این مصلا تغییراتی انجام شود تا رنگ و بوی معنوی داشته باشد و هم فضای درونی آن بهتر شود.

انتهای پیام/

***************

قدردانی امام جمعه باشت از وزیر نفت/گنجه: خدمات نیروی انتظامی ستودنی است

امام جمعه شهرستان باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته از یک اقدام نماینده این شهرستان و وزیر نفت قدردانی کرد.

قدردانی امام جمعه باشت از وزیر نفت/گنجه: خدمات نیروی انتظامی ستودنی است

حجت الاسلام امید گنجه امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مذاکرات در حال انجام است که ۱۰درصد آن شاید باقی مانده باشد که آن هم علتش کشور عهد شکن آمریکاست چون هیچ تضمینی از سوی آمریکا داده نمی شود.

گنجه در ادامه گفت: انتظار می رود که هئیت های مذهبی زودتر به استقبال محرم بروند و آنهایی که ثبت شده زودتر به استقبال این ماه عزیز بروند و شروع کار را از همان روز اول محرم داشته باشند.

امام جمعه شهرستان باشت گفت: تشکر صمیمانه از وزیر نفت دارم که اعتبار خوبی را با همکاری نماینده شهرمان در اختیار ستاد نماز جمعه برای مصلی بزرگ امام خمینی شهر باشت قرار دادند.

وی افزود: تشکر ویژه ای هم از نیروی انتظامی داریم که خدمات و حضورشان در نماز جمعه باعث دل گرمی ما و خدمات دهی آنها در شهرستان باعث دلگرمی مردم می شود و مردم نتیجه اقدامات آنها را می‌ببینند، تلاش آنها برای عفاف و حجاب ستودنی است و من از آنها حمایت و تشکر می کنم.

حجت الاسلام گنجه در ادامه تصریح کرد: مواظب فرزندمان در فضای مجازی باشیم خانواده ها مدیریت لازم را برای حضور فرزندان خود داشته باشند.

؛ در حاشیه نماز جمعه این هفته شهرستان باشت مرحله جدید واکسیناسیون عمومی برای مهار کرونا انجام شد.

انتهای پیام/

: تشکیل خانواده سبب ایجاد آرامش، مودت و رحمت در بین اعضای خانواده است

یک نقص بزرگ در ارائه تسهیلات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

 حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از مصادیق تقوا حضور در نماز جمعه است.

وی با اشاره به روز کار و کارآفرینی و روز فنی و حرفه ای عنوان کرد: ارائه تسهیلات از طرف ادارات به متقاضی نیازمند ارائه مهارت آموزی از طرف فنی و حرفه‌ای است ولی این تسهیلات را با آموزش فنی و حرفه ای ارائه نمی دهند که نیاز است مهارت آموزی را در کنار تسهیلات انجام دهند تا کار و کارآفرینی رشد و تقویت شود.

راوند افزود: باید ادارات آموزش و پرورش و دانشگاه ها با آموزش های فنی و حرفه ای مشارکت کنند تا زمینه کار و کارآفرینی فراهم شود.

امام جمعه دیشموک با اشاره به برپایی میزخدمت توسط ادارات به مناسبت سالروز تشکیل نماز جمعه ادامه داد: این کار امری پسندیده بوده که ادارات با برپایی این میز خدمت به مردم خدمات رسانی و از نزدیک مشکلات شان را بررسی کردند.

وی با اشاره به دیدارهای رؤسای جمهور ترکیه و روسیه با مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری تأکید بر اجرای قراردادها در سطح بالا بین این دو کشور با ایران اسلامی شدند.

راوند ادامه داد: ناتو با مدیریت آمریکا دنبال جنگ افروزی بوده که ایستادگی روسیه در برابر آنان کار پسندیده ای است.

خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به راه نجات منطقه با خروج آمریکایی ها گفت: علت شکست خوردن شوروی سابق، فریب کاری آمریکایی ها بوده ولی در زمان پوتین استقلال را حفظ کرد.

وی با اشاره به انعقاد قراردادها با این دو کشور افزود: در صورت اجرای این قراردادها گشایش اقتصادی برای ملت ایران انجام می شود.

راوند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: حمله نظامی در سوریه به نفع تروریست ها خواهد بود که اگر سیاستی مبنی بر مسدود کردن مرز ایران و ارمنستان وجود داشته باشد جمهوری اسلامی ساکت نمی نشیند.

خطیب جمعه دیشموک با اشاره به سفر بایدن به عربستان گفت: این سفر با هدف افزایش تولید نفت، عمیق تر کردن روابط ریاض و رژیم صهیونیستی و ایجاد ائتلاف علیه ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: در این سفر خواسته های بایدن محقق نشده و به غیر از عربستان، مابقی کشورهای عربی مشارکت نکردند.

راوند با اشاره به روز مباهله پیامبر اسلام (ص) با مسیحیان نجران ادامه داد: مسیحیان نجران در روز مباهله حضور یافتند تا هر کس که راست گو هست ، دیگری را نفرین کند و پیغمبر اسلام با حضور اهل‌ بیت اش در این مباهله شرکت کردند که مسیحیان نجران با دیدن این صحنه ترسیدند.

راوند با اشاره به سوم مرداد روز تکریم بازنشستگان ادامه داد: بازنشستگان با تلاش ۳۰ ساله خود بایستی در پایان کار احساس عزت و افتخار کنند و در محیط بازنشستگی امید و پویایی باشد که توجه به معیشت شان بایستی مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه دیشموک با اشاره به روز خانواده گفت: تشکیل خانواده سبب ایجاد آرامش، مودت و رحمت در بین اعضای خانواده است.

وی افزود: اکرام و احترام اعضای خانواده مهم بوده که بایستی در خانواده ها فضای مجازی کنترل شود تا روابط گرم اعضای خانواده بیشتر شود.

راوند با اشاره به سالروز عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه ادامه داد: در این عملیات مجاهدین خلق با دستور صدام به خاک ایران اسلامی حمله کردند و تا نزدیک خرمشهر نفوذ کردند اما با رشادت های نیروهای نظامی و بسیجی با تدبیر شهید صیاد شیرازی پیروز و دشمن را شکست دادند.

امام جمعه دیشموک با اشاره توطئه فعلی منافقان در فضای مجازی گفت: منافقین در فضای مجازی مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین می کنند که در عملیات مرصاد سایبری مجددا شکست می خورند.

انتهای پیام/

۸۲۰۲۷

  • نویسنده : حیات لایقی