گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
امام جمعه سوق با بیان اینکه راه ارتباطی گلزار شهدای گمنام سوق بیش از چهار ماه است که قیر آماده شده ولی آسفالت انجام نمی‌گیرد، خواستار ورود دادستان کهگیلویه به عنوان مدعی‌العموم و برخورد و با کسانی ترک فعل می‌کنند شد.

به گزارش خبر دیشموک،    گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های مختلف استان در زیر آمده است.

لباس و مانتوی مناسب در کدام نقطه بازار یاسوج پیدا می‌شود؟/چرا خودروهای متخلف جریمه سنگین نمی‌شوند؟

امام جمعه یاسوج گفت: چرا باید خودرو در شهرها سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر داشته باشد چرا نباید چنین افرادی جریمه‌های سنگین شوند.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به آیاتی از سوره کهف اشاره کرد و گفت: خدا به انسان می دهد و می فرماید پیامبر برای انسان ها مثال بزنند که مثل دنیا به مانند بارانی است که به زمین نازل می شوند و انواع و اقسام گیاه رشد می‌کند و انواع میوه ها به وجود می آید و در ادامه آن خزان و زمستان می آید و همه این زیبایی ها با وزش باد و سرما از بین می‌رود و تمام می‌شود و زندگی دنیا چنین است و خداوند بر همه چیز آگاه می باشد.

امام جمعه شهر یاسوج در ادامه با بیان اینکه انسان ها می بینند اما باور نمی کنند که زندگی آنها پایان می‌یابد یادآور شد: باید در عالم آخرت پاسخگو باشیم باید خودمان را برای پاسخ در آن عالم آماده کنیم در حالی که ۱۲۴ هزار پیامبر ما را نصیحت کردند و هرگز به ما دروغ نگفتند و همه آنها انسان های شایسته بودند و خودخواهی و خودپرستی نداشتند و به دنبال دنیا نبوده‌اند و صادقانه و خالصانه حرف زده و بشر را هدایت کرده‌اند.

حسینی ادامه داد باید: از زیبایی های دنیا برای توشه آخرت استفاده کرد و به فکر باقیات صالحات اعم از نماز و ذکر و حجاب باشیم.

وی گفت: آنچه که در روایت آمده، زن هایی را در جهنم می بینیم که با موها و سینه های خود آویزان هستند چرا که زن باید سینه و موی خود را از نامحرم بپوشاند.

این خطیب جمعه افزود: حجاب یک باقیات صالحات است و اگر فرزندان را هم خوب تربیت کنیم باقیات صالحات باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه خداوند هرگز ظلم نمی‌کند یادآور شد: خداوند زمانی ظالم است که کمبودی داشته باشد اما خداوند تنها و واحد بوده و هیچ کمبودی ندارد و به غیر از نعمت و محبت به بندگان خود نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مناسبت های مختلف هفته و روز عرفه و عید قربان اشاره کرد و گفت: روز عید قربان روزی است که انسان از فرزند و محبوب خود برای خدا گذشت هر جا انسان به فرمان خدا از خود بگذرد آن روز برای انسان عید است.

وی گفت: روزی که حضرت ابراهیم چاقو به گردن حضرت اسماعیل گذاشت تا به فرمان خدا سر فرزند خود را جدا کند شیطان وسوسه سنگینی داشت حضرت ابراهیم جواب دندان شکنی به او داد.

این خطیب جمعه به کشتار مردم در مسجد گوهرشاد و روز حجاب و عفاف اشاره کرد که تعداد زیادی انسان با غیرت و شیعه اهل بیت در همان نقطه به شهادت رسیدند و در کنار بارگاه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام جان خود را در راه حجاب و عفاف تقدیم کردند تعداد ۱۶۰۰ انسان در این راه به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر را هم زنده به گور کردند مگر ظلم آنها چه بود این بود که می‌گفتند چرا کشف حجاب را اجرا کرده اید ما مسلمان و مومن هستیم چرا پوشش غربی را بر ما تحمیل می کنید جرم آن‌ها دفاع از ملیت کشور دفاع از دین و دفاع از حجاب و عفاف بود لذا این روز را روز حجاب و عفاف نامیده‌اند.

وی گفت: عفاف از واجبات اسلام است هر زنی باید در مقابل نامحرم خود را بپوشاند و در مقابل نامحرم پوشیده شود هنگام نماز خواندن هم حجاب را رعایت می‌کند.

حسینی با انتقاد از این که وضعیت موجود وضعیت مناسبی نیست یادآور شد: این خواسته دشمن است چرا توجه نمی‌کنیم که دشمن چه می‌خواهد بد حجابی و بی حجابی از دستورات شیطان است غربی‌ها امروز با حجاب و عفاف مقابله می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه چرا باید دختر مسلمان لباس پاره بر تن کند لباسی که در شأن انسان نیست تصریح کرد: انسان است با حیوانات تفاوت دارد آرایش های عجیب و هفت رنگ انسان را زشت نشان می دهد آرایش هایی که گاهاً اعضای بدن را نیز از بین می برد چرا باید این همه هزینه برای انحراف بدهیم.

حسینی در ادامه اظهارات خود در خصوص حجاب و عفاف گفت: خدا انسان را زیبا خلق کرده زیبایی انسان به سیرت است به صورت نیست چرا باید صورتهای خود را به این شکل در بیاوریم و چهره خود را معیوب کنیم.

وی افزود: چرا باید زنان پاها و ساق پای خود را برهنه کنند دشمن هم به دنبال همین است دشمن جنگ نظامی و موشکی را کنار گذاشته و به دنبال رواج فساد و فحشا در کشور است متاسفانه نظارتی هم بر آن شکل نمی گیرد و نظارتی بر بازار لباس نداریم.

حسینی با انتقاد از اینکه در شهری مانند یاسوج یک لباس و یک مانتو مناسب را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد و باید ساعت ها در شهر خودمان بگردیم تا یک لباس درست و حسابی پیدا کنیم گفت: مسئولان کمی هم احساس مسئولیت کنند و بر بازار لباس نظارت شود این پوشش ها درست دلخواه دشمنان است از فرهنگ بیگانه نشأت گرفته است.

امام جمعه شهر یاسوج افزود: متاسفانه خیلی از این بدحجاب ها از خانواده های مومن هستند آنها حتی نماز و روزه هم به جا می آورند اما نمی دانند که این نوع پوشش ها شرعاً مشکل دارد.

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از کارهای غیرقانونی هم اشاره کرد و گفت: چرا باید خودرو در شهرها سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر داشته باشد چرا نباید چنین افرادی جریمه‌های سنگین شوند چرا نباید قمه کشان و چاقو کشان و عربده کشانی که قوانین را زیر پا بگذارند جریمه آنها اندک باشد اگر بخواهیم جامعه را به درستی اداره کنیم یکی از راههای آن برخورد قاطع با مجرمین و مفسدین است آنها باید هزینه سنگین بدهند تا دست از چنین کارهایی بردارند.

حسینی با تأکید بر اینکه بی حجابی و بدحجابی جرم است و باید با آن برخورد شود افزود: با یک پوشش نامناسب هم خود را آلوده کرده و هم جوانان ما را منحرف می‌کند زن های بد پوشش همه را تحریک می‌کنند یکی از دلایل طلاق ها در جامعه همین پوشش ها هستند که چشم ها به واسطه بدحجابی آنها آلوده می شود این ها باید هزینه سنگینی را بپردازند تا دست از چنین کارهایی بردارند.

وی خاطرنشان کرد: گویی همه چیز را رها کرده‌ایم اما ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است قانون حجاب و عفاف تصویب شده رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرده ادارات هم باید جلوی بد پوششی کارکنان خود را بگیرند.

انتهای پیام/

برخورد و ممنوعیت خواننده‌های محلی در آرامستان‌ها

امام جمعه دهدشت با توجه به بر هم زدن آرامش مردم در آرامستان‌ها توسط خواننده‌های محلی، خواستار ممنوعیت استفاده از ساز و دهل در آرامستا‌ن‌ها به جهت آرامش در این فضای عمومی برای شهروندان شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهدشت با بیان اینکه کم‌فروشی فقط مربوط به مغازه‌داران نیست اظهار کرد: وقتی مدیری به انواع بها‌نه‌ها جوابگوی ارباب‌ رجوع‌های اداره خود نمی‌شود مصداق کم‌فروشی است که باید مراقب باشیم.

امام جمعه دهدشت فضائل روز عرفه را یادآور شد و خواستار بهره‌مندی همه مسلمانان از برکات این روز مقدس شد.

وی یکی از مصادیق جنگ‌های امروز را جنگ سایبری متقابل عنوان و با توجه به جنگ سایبری محور مقاومت و رژیم صهیونیستی گفت: محور مقاومت سالهاست مقابل رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده و آن‌ها را محصور و به عقب رانده است، جریان مقاومت بنا دارد با یک جراحی سنگین این غده سرطانی را دور بیندازد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با توجه به اختصاص اینترنت رایگان به سرپرستان دهک پایین جامعه، از این اقدام تشکر کرد و با بیان اینکه اینترنت پرسرعت حق اولیه مردم است گفت: اما آن چه امروز مهم به نظر می‌آید صیانت از فضای مجازی است، امنیت اخلاقی، روانی و دینی در فضای مجازی دارد از بین می‌رود، شبکه ملی اطلاعات با ایجاد پلتفرم‌های ایرانی امنیت جامعه را به عهده بگیرد.

وی با توجه به هفته عفاف و حجاب گفت: امروز آسیب‌های فراوانی به واسطه نداشتن حجاب متحمل شده‌ایم، مسئولان اداره‌جات نسبت به مسئله حجاب تذکر دهند، معنا ندارد زن شیعه در اداره‌ای مشغول به کار باشد و حجاب او نامناسب باشد، این محدودیت نیست، این حق یک خانم است و حقوق یک خانم باید رعایت شود.

امام جمعه دهدشت با توجه به سفر رییس مجلس به استان، برخی سیاه‌نمایی‌ها و قلم‌زدن‌ها را دور از اخلاق خواند و تصریح کرد: به جای این تقابل‌ها، ظرفیت‌ها استان را معرفی کنید و دست از تخریب بردارید.

وی با بیان اینکه مردم باید برکات این سفر را در زندگی خود ببینند گفت: توقع داریم استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیگیر مصوبات این سفر باشند و حرف‌های مهم و مطرح شده، در کمیسیون‌های مجلس مطرح و پیگیری شوند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر نصب بنر اموات در ورودی‌های شهر را یک فرهنگ اشتباه عنوان و با بیان اینکه به هنگام ورود به دهدشت انگار وارد شهر ارواح می‌شویم گفت: مسئولان مکلف هستند برخورد کنند و ضرورتی ندارد بنر اموات در ورودی‌ها نصب شود.

وی با توجه به آلودگی صوتی توسط خواننده‌های محلی در آرامستان‌ها گفت: قبرستان یک فضای عمومی است و افرادی که می‌خواهند کنار قبر عزیز خود دعا یا قرآن بخوانند با این صدای ناهنجار خواننده‌ها اذیت می‌شوند، لذا این فضا نیاز به کنترل دارد، در گذشته ممنوعیت خواننده‌ها یک مدت اجرا شد اما مجددا رها شده و این برای شهروندان عذاب آور است.

نگرانی مردم از سفرهای گزینشی مسئولان کشوری/تبعیض در سفرها پذیرفتنی نیست

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: مردم از سفرهای گزینشی مسئولان کشوری به مناطق استان نگران هستند.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: یکی از مصادیق تقوا استفاده از مدیران متعهد ومتخصص و جهادی و انقلابی در منصب ها و مسئولیت هاست از جمله آفات مدیریت غفلت در برنامه ریزی است، یکی از گرفتاری های مردم این است که گرفتار مدیران بی برنامه هستند، از دیگر آفت های مدیریت اعتماد به سست عنصرها و افراد ضعیف است مدیریت ها نیازمند تکیه بر نیروهای قوی و متعهد است غفلت در انتصابات از دیگر آفات مدیریت است.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: بدون مسئوول گذاشتن نهادها و حکم زدن برای افراد ضعیف و ناتوان و ناکارآمد این تضییع مسئولیت و تضییع حق الناس است، مدیران این چنینی مسائل و مشکلات مردم و حوزه کاری را رها می کنند و تمام دغدغه آنها تحکیم صندلی مدیریتی خویش از طریق کادرسازی برای نماینده ها و اربابان جریان های سیاسی هستند انتظار مردم از این دولت، وزیران، استانداران، مدیران کل، فرمانداران،  مدیران قوی، متعهد، متخصص، دلسوز و آگاه است فردی که قاطع و شجاع نیست قدرت و توانایی هم ندارد برنامه هم ندارد اهل گناه و معصیت می کند ارزش محور و دین محور هم نیست صرفا چون قوم و طایفه دارد از سهم و غنائم انتخاباتی استفاده می‌کند به او مسئولیت دادن در نظام توحیدی ما جفای انقلاب و نظام است باید شایسته سالاری ملاک باشد.

 وی با بیان اینکه حذف و کنار گذاشتن مدیران توانمند و مقتدر و متعهد و انتصاب افراد ضعیف و ناتوان تضییع حق الناس است ادامه داد: نماز جمعه این هفته به یاد شهید حکمت الله بارید از دهستان جاورده برگزار می شود شهیدی که به صفت غیرت و شجاعت معروف بود اهل معرفت و بصیرت بود و با بصیرت هم راه دفاع از اسلام و انقلاب و امام را انتخاب نمود و آگاهانه راه شهادت را انتخاب و مراقب حق الناس بود از همه تعلقات دنیایی جدا شد و مشتاق شهادت بود در وصیت نامه اش اولین حرف او این است که امام را تنها نگذارید و حامی ولایت فقیه باشید و همگان را سفارش می کند که راه او را ادامه دهند.

صلواتی با بیان اینکه تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها تقابل حق و باطل و در همه زمینه ها جریان دارد تاکید کرد: اکنون در حوزه سایبری که هم هزینه دارد و هم از تقابل مستقیم بین دو طرف جلوگیری می کند لذا صهیونیست ها به دنبال ایجاد گنبد آهنین سایبری هستند تا حملات سایبری را کاهش دهند این در حالیست که گنبد آهنین نظامی این رژیم که با هزینه های گزافی ساخته شده حتی در رهگیری موشکهای حماس ناتوان است، صهیونیست ها بدانند در صورت جنگ بین آنها و محور مقاومت آنها به شدت آسیب پذیر هستند و گنبد آهنین و پدافند هوایی و تجهیزات راداری این رژیم ضربات سختی وارد می شود صهیونیست ها در تقابل با محور مقاومت دیگر آرامش ندارند تا حالا سیستم های هشدار و سامانه های امنیتی و نظامی و شبکه برق رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفتند و از طرفی شاهد استمرار بحران در سرزمین های اشغالی هستیم .

 خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه به دلیل نداشتن یک کابینه با ثبات با بحران دست و پنجه نرم می‌کنند یادآور شد: انتخابات آینده هم سرنوشت انتخابات های چند سال گذشته را دارد و اگر کابینه‌ای هم تشکیل شود عمر آن کوتاه خواهد بود از دل این انتخابات های زود هنگام نابودی این رژیم رقم میخورد و امروز بحران اصلی صهیونیست ها بحران موجودیت است.

وی با انتقاد از سفر روزهای گذشته رئیس مجلس به استان تصریح کرد: یکی از مطالبات رهبر حکیم عالیقدر انقلاب از مسئولان این است که به میان مردم بروند و اخیراً از رئیس قوه قضاییه به خاطر مردمی بودن و به دور از تشریفات بودن تجلیل کرددند و لذا مسئولان کشور در عمل ولایتمداری را ثابت کنند انتظار است برای سفرهای مسئولان کشوری به استان برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود، و خوب است برای سفرهای مسئولان کشوری ابتدا یک کار گروهی از نخبگان و مسئولان در همه مناطق تشکیل شود و مسائل و ظرفیت‌ها و عقب ماندگی ها و محرومیت‌ها بررسی شوند همفکری و هم اندیشی شوند راهکارها بررسی شوند اولویت ها مشخص شوند و مسئولان کشوری در اجتماع مردم حضور یابند با مردم گفتگو کنند.

صلواتی با بیان اینکه این که برای کل استان با این محرومیت ها و مشکلات به صورت پروازی و گزینشی منطقه را انتخاب کردن بدون حضور در جمع مردم برگشتن و آخر هم مردم آثار و نتایج سفر را درک نکنند متذکر شد: از سفرهای این چنینی مردم برخی مناطق احساس تبعیض می کنند و هنوز مردم منطقه چاروسا سوال می کنند از سفر رئیس جمهور و استان چه مساله و مشکلی از منطقه حل شد؟ در سفر استاندار به منطقه کدام مشکل و خواسته عمومی مردم پیگیری و حل شد؟ و یا نماینده مجلس شورای اسلامی کدام مشکل و مساله بخش چاروسا را در این مدت پیگیری و برطرف نمودند؟ و حالا هم سفر رئیس مجلس به این سوال ها اضافه شد بنده به عنوان امام جمعه این منطقه مجدداً از استاندار محترم و مدیران کل و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دعوت می کنم بیایید از طریق تریبون نماز جمعه این منطقه پاسخگوی مطالبات مردم و عملکرد خودتان باشید.

امام جمعه قلعه رئیسی در پایان از خدمات کمیته امداد در چاروسا تقدیر کردند.

گزیده خطبه‌های جمعه جمعه چرام
نماز جمعه این هفته شهرستان چرام به امامت حجت الاسلام والمسلمین افشار امام جمعه شهر چرام برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه چرام گفت: معدن بوکسیت سرفاریاب (چرام) می‌تواند به طور چشمگیری در مسیر رشد و توسعه برای منطقه نقش آفرینی کند، اما تاکنون سهم چندانی از آن نصیب استان نشده است.
حجت الاسلام سید نوراله افشارافزود: تقاضای مردم از این تریبون نماز جمعه از استاندار استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار چرام این است که معدن بوکسیت تعیین تکلیف و از خام فروشی جلوگیری شود.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه
امام جمعه پاتاوه هم درخطبه سیاسی نماز جمعه امروز با اشاره به مناسبت‌های روز از جمله روز عفاف و حجاب و اهمیت آن در بیانات ائمه و معصومین گفت: بسیاری از دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف در کشور هستند که باید نقش خود را ایفا کنند و کار فرهنگی عمیقی انجام دهند.
حجت الاسلام سیادت افزود: نباید گذاشت این گوهر قرآنی و وحیانی کمرنگ شود.
وی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه گفت: این روز پس از ایام ماه مبارک رمضان دارای فضلیت و فرصتی بزرگ برای دعا به درگاه الهی و آمرزش گناهان است.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه باشت
امام جمعه موقت باشت هم با بیان اینکه فردا شنبه ۱۸ تیرماه برابر ۹ ذی الحجه مصادف با روزعرفه است گفت: براساس روایات اسلامی، در روز بزرگ عرفه همه حتی افرادی که امید به بخشش گناهان خود ندارد، می‌توانند در این روز از درگاه خداوند رحمت الهی را درخواست کنند.
حجت الاسلام بلادی با اشاره به روز یکشنبه ۱۹ تیرماه روز عید سعیدقربان افزود: این روز، روز رسیدگی به نیازمندان، اطعام فقرا، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای زندگی کردن با تقوای الهی است.
وی عید قربان را فرصتی مغتنم برای دستگیری از نیازمندان دانست و ادامه داد: انجام کار‌های عام المنفعه و طلب مغفرت، سبب لطافت روح می‌شود.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده
امام جمعه لنده در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اینکه دشمنان درفضای مجازی به امنیت کشور زوم کرده و موج سواری می‌کنند گفت: دستگاه قضا وظیفه دارد با کسانی که در فضای مجازی آرامش و امنیت مردم را نشانه رفته اند و با تخریب در این فضا و ارسال شایعات موجب نا امیدی در جامعه می‌شوند به شدت برخورد کند.
حجت السلام سید هدایت محمودی اصل افزود: دشمنان با ایجاد پست‌های ناامید کننده در فضای مجازی و تاخت و تاز برای بدبین کردن مردم از نظام و دولت تلاش می‌کنند؛ که جا دارد مسئولان برای مقابله با این امر برنامه ریزی کنند.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه مارگون

امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز این شهر با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای معرفی روز مهم غدیر و یاری نام و یاد حضرت علی (ع) است که پیامبر در این روز آن امام همام را به عنوان جانشین خود معرفی کردند.
حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه حضرت علی (ع) دارای فضایل، مناقب و اوصافی است که نمی‌شود آن را توصیف کرد، افزود: پیام و فلسفه غدیر در جامعه باید برای نسل امروز و آیندگان به نحو شایسته تبیین و انتقال یابد تا نقشه‌های دشمن علیه این واقعه مهم برای همیشه خنثی شود.

وی به تولیدات کارخانه سیمان و به کارگیری کارگران زیادی در آن اشاره کرد و افزود: از شورای تامین شهرستان مارگون تقاضا می شود با کسانی که با زیاده‌خواهی در این کارخانه باج خواهی می کنند برخورد شود و اقدامات قانونی و سریع را انجام دهند.
گزیده خطبه های نماز جمعه سرفاریاب؛
امام جمعه سرفاریاب با اشاره به اهمیت ازدواج و تربیت نسل پاک، تربیت فرزند را دارای ابعاد مختلف جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی و دینی عنوان کرد.
حجت الاسلام زارعی پور گفت: رعایت حریم خصوصی، محبت در کنار تنبیه، وقت گذاشتن برای شنیدن سخنان و یاد دادن ارزش پس انداز از جمله نکات مربوط به تربیت فرزندان است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.
حجت الاسلام زارعی پور از مسئولان شهرستانی و استانی خواست در خصوص اجرای تعهد اشتغالزایی و بهره مندی مردم بخش سرفاریاب از معادن بوکسیت اقدامات لازم انجام شود.

گزیده خطبه های نماز جمعه لیکک؛
امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر و مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چند ماه گذشته قطعی مکرر اینترنت و تلفن همراه مشکلات زیادی را برای شهروندان بهمئی و به ویژه بازاریان به وجود آورده است.
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: این مشکلات چندین بار پیگیری شده ولی پاسخ مطلوبی دریافت نشده است که انتظار می رود مدیرکل حوزه بازرسی اُستانداری در خصوص پیگیری و رفع این مشکل اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برخی از ادارات شهرستان بهمئی به صورت شبانه روزی در شهرستان بهمئی در حال تلاش هستند اما متاسفانه امکانات و تجهیزات لازم را برای ارائه خدمت ندارند ادامه داد: باید امکانات لازم و متناسب با وضعیت آب و هوایی در اختیار این ادارات و نهادها قرار گیرد تا بتوانند به شهروندان خدمت رسانی مطلوب تری ارائه دهند.
وی با انتقاد از کندی وضعیت بهره برداری بیمارستان شهرستان بهمئی که بارها وعده های مختلفی در این زمینه داده شده است گفت: باید به منظور رفع مشکلات مردم هر چه سریعتر این طرح تکمیل و به به
ره برداری برسد.

انتقاد امام جمعه سوق از بی‌توجهی به آسفالت راه ارتباطی گلزار شهدای گمنام سوق

امام جمعه سوق با بیان اینکه راه ارتباطی گلزار شهدای گمنام سوق بیش از چهار ماه است که قیر آماده شده ولی آسفالت انجام نمی‌گیرد، خواستار ورود دادستان کهگیلویه به عنوان مدعی‌العموم و برخورد و با کسانی که ترک فعل می‌کنند شد.

حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه شهر سوق کهگیلویه وبویرحمد با توجه به سال روز قیام مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیر ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب اظهار کرد: رزمندگان مدافع حرم و مجاهدان مدافع حریم مدافعین حرم آل‌الله تنها آن عزیزان نیستند که در جوار حرم حضرت زینب(س) با جنود اسلام آمریکایی می‌جنگند بلکه بانوان محجبه‌ای که در خط مقدم دفاع از حریم حضرت زینب(س) مجاهدت دارند به این شرف شریف مفتخر هستند.

امام جمعه سوق گفت: اگر امروز شیرمردانی داریم که مدافع حرم حضرت زینب هستند شیر زنانی هم داریم که مدافع فرمت حجاب اسلامی هستند، قطعاً اجر این شیرزنان مدافع حرم کمتر از ارزش کار شیر مردان مدافع حرم نیست.
وی از جهاد عفاف به عنوان فریضه اول برای بانوان مسلمان نام برد و تصریح کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه و در سه مرحله نهادینه‌سازی، گسترش فرهنگ و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده با استفاده از ابزار و شیوه های کامالً مدرن و موثر است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل با بیان اینکه موجودیت جعلی خونریزترین رژیم تروریستی قرن رو به پایان است گفت: واقعیت این است چه زمان رژیم صهیونیستی روی دور تند خود افتاده است و اکنون دیگر بحران رژیم صهیونیستی، بحران مشروعیت نیست بلکه مشکل اصلی بحران موجودیت است.

وی بیان کرد: نهم و دهم ذیحجه جشنواره تجلی هدف خلقت انسان در دو مرحله معرفت و قرابت در روز
عرفه و قربان است و دعای عرفه کلید و اولین گام صالح است.

امام جمعه سوق با بیان اینکه راه ارتباطی گلزار شهدای گمنام سوق بیش از چهار ماه است که قیر آماده شده ولی آسفالت انجام نمی‌گیرد، خواستار ورود دادستان کهگیلویه به عنوان مدعی‌العموم و برخورد و با کسانی ترک فعل می‌کنند شد.

انتهای پیام/

گزیده خطبه های نماز جمعه دیشموک؛
امام جمعه دیشموک هم با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در این منطقه گفت: مسئولان استانی با حرکت جهادی مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و همچنین سفر اخیر رئیس مجلس را اجرایی کنند.
حجت الاسلام راوند با تاکید بر اهمیت دو عید فطر و قربان و لزوم توجه بیشتر بر آنها افزود: عید فطر پس از انجام فریضه روزه و عید قربان پس از اعمال حج انجام می‌شود.
وی 
ادامه داد: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه بالاترین درس توحید ناب و خالص است.