گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان پس از ۱۲ سال
گذشت اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان پس از ۱۲ سال
قاتل محکوم به اعدام در شهرستان لنده پس از ۱۲ سال حبس از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، رییس کل دادگستری این استان در حاشیه این مراسم که در لنده با حضور معتمدان، متنفذین، شورای تامین و دادستان مرکز استان، برگزار شد، گفت:در سال ۱۳۹۲ بر اثر نزاع بین زن و شوهر در روستای عُروه از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده که منجر به قتل زن شد پس از دستگیری قاتل و طی مراحل دادرسی نهایتا رای به قصاص قاتل صادر شد.

افراسیابی افزود: نهایتا با دستور دادستان پرونده به شعبه شورای حل اختلاف شهرستان لنده جهت صلح و سازش ارجاع شد و اعضای شعبه صلحی شورای حل اختلاف شهرستان لنده و متنفذین و ریش سفیدان موفق شدند این پرونده قتل را پس از ۱۲ سال با گذشت اولیای دم مختومه کنند.
افراسیابی گفت: اقدام خداپسندانه و کریمانه خانواده نعمتی برای گذشت و اعلام رضایت، نشان از ایمان و صبر جزیل این خانواده دارد با اقدام انسان‌دوستانه علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه فراهم کردند.
وی گفت: با کمک خداوند متعال در سال جاری این دومین پرونده قتل در شهرستان لنده بود که با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شورا‌های حل اختلاف با صلح و سازش ختم به خیر شد .
همچنین امام جمعه لنده با اشاره به آیات و احادیث قرآنی در مورد عفو و بخشش، گفت: همانگونه که در قرآن قصاص و انتقام برای خانواده مقتول به صراحت ذکر شده و حق قانونی است، عفو بخشش را هم در کنار این موضوع بیان نموده تا انسان‌ها بتوانند با برابری و برادری زندگی کنند.
سید هدایت محمودی اصل افزود: باید کار فرهنگی بیشتری در طوایف استان صورت گیرد و ریش سفیدان، متنفذین، علما، روحانیون و مسئولان استان در زمینه ایجاد صلح و سازش تلاش کنند چراکه لذتی که در عفو و بخشش است در انتقام و قصاص نیست.
انتهای پیام /
  • نویسنده : مالک آهنگ