تکریم و معارفه بسیج دانش آموزی دیشموک+جزئیات و تصاویر
تکریم و معارفه بسیج دانش آموزی دیشموک+جزئیات و تصاویر
جلسه تودیع و معارفه بسیج دانش آموزی دیشموک با حضور سرهنگ دوم پاسدار بیژن شریفی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه ، امام جمعه دیشموک و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک سرهنگ دوم پاسدار بیژن شریفی جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در جلسه معارفه فرمانده جدید حوزه شهدای دانش آموزی دیشموک با اشاره به ضرورت همکاری آموزش و پرورش و بسیج افزود: فعالیت و مساعدت مضاعف بسیج و آموزش و پرورش سبب کاهش برخی از آسیب‌های اجتماعی بخش دیشموک خواهد بود.

 

شریفی ضمن اشاره به اینکه آموزش و پرورش سرمنشاء و سرنخ و ابتدای راه دانش آموزی و تعلیم و تعلم است گفت : حوزه شهدای دانش آموزی با همکاری آموزش و پرورش منطقه  می‌تواند بیشترین نقش را در کاهش  آسیب اجتماعی بخش دیشموک داشته باشند.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره به ضرورت همکاری آموزش و پرورش جهت اختصاص مکانی برای فعالیت‌های مضاعف بسیج دانش آموزی گفت: ضرورت دارد تا آموزش و پرورش در مدارس و ساختمان های اداری خود یا نزدیک به آموزش  و پرورش یدو یا چند اتاق  در اختیار بسیج دانش آموزی قرار داده تا با انجام وظیفه و فعالیت در زمینه های مختلف با محوریت بسیج  انجام و با سهولت بهتری اداه داشته باشد .

شریفی خطاب به بینا فرمانده جدید بسیج دانش آموزی تاکید کرد: فعالیت و ساعت کاری بسیج دانش آموزی در منطقه فقط به ساعات اداری ۷الی ۱۴ نباشد و بسیجی و روحیه بسیجی می بطلبد که در تمام ساعات شبانه روز به مردم خدمت کنیم، و تلاش کنید با انجام کارهای فرهنگی و با افزایش روحیه معنویت و روحیه انقلابی گری و روحیه ولایتمداری در نسل نوپا و آینده ساز این بخش تغییر را در چهره دانس آموزان و اعمال و رفتار آنها مشاهده کنیم.

حجت الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک با اشاره به این زمان و ایام (هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم (ص)و متناسبت با تودیع و معارفه بسیج دانش آموزی که در راستای تعلبم و تربیت و آموزش و پرورش و نیروسازی برای انقلاب اسلامی است گفـت : پیامبران خدا  و معصومین برای دین خدا به شهادت رسیدند تاکنون که به دست ما رسید و حالا که نظام مقدس اسلامی با این همه دانش آموز به دست ما رسید و خصوصاً در بخش دیشموک که جمعیت آن از شهرستان چرام ،لنده و خیلی از شهرستانها  بیشتر هست ، انتظار می رود با توجه به اینکه زمینه کار فراهم می باشد ، عزیزان در این مسیر تلاش کنند و آیاتی که بر رسول رحمت و مهربانی ها نازل شد دقت کنیم و بر جامعه اجرا نمائیم.

 

حجت الاسلام راوند خاطرنشان کرد : تعامل بین منزل، مدرسه و مسجد  امری است مهم و ضروری است که والدین دانش آموزان به این مسئله مهم در کنار آموزش و پرورش توجه کنند.

وی با اشاره به وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان افزود: اجرای کار‌های مستمر فرهنگی زمینه ساز رفع آسیب‌ها بوده که این مهم نیازمند کار فرهنگی بیشتر است.

فرزاد بینا فرمانده حوزه شهدای دانش آموزی دیشموک با اشاره به رسالت های  مهم بسیج دانش آموزی گفت: مشکل و آسیب اصلی هر منطقه حس ناسیونالیستی مثبت و منفی است که در تمام زمینه ها باعث عدم پیشرفت خیلی از فرزندان منطقه بود و برنامه هایی داریم تا فارغ از جناح بازی و قوم گرایی قشر دانش آموزی منطقه را آنچنان که استحقاق دارند به جایگاه واقعی خویش در منطقه و استان  وحتی کشور برسانیم.

وی گفت : حفظ و ارتقای بعد معرفت دینی دانش آموزان  نیازمند ، تعامل بین خانواده،مسجد  بسیج،سپاه و آموزش و پرورش و دیگر نهادها و سازمانها است ، که انتظار می رود با تلاش و کوشش مضاعف نسبت به پیشبرد این امر مهم و حیاتی در منطقه گام بردایم.

وی افزود: بسیج دانش آموزی با تعامل مضاعف در جهت ارتقای برنامه‌های فرهنگی تلاش می‌کند.

مختاری دبیر بنیادعلوی بخش دیشموک با اشاره به کمک‌های بنیادعلوی به آموزش و پرورش گفت: دو میلیارد و پانصد میلیون تومان تجهیزات آموزشی همچون پروژکتور، کامپیوتر، تأمین چمن مصنوعی تا ۶۰ میلیون تومان، گازکشی، نصب بخاری تا ۷۰ میلیون تومان طی سال‌های گذشته و امسال در سطح مدارس دیشموک انجام شد.
وی افزود: ۸۰۰ جلد کتاب درسی برای توزیع در بین دانش آموزان خریداری تا نماز ترویج شود.

مختاری ادامه داد: بنیادعلوی آمادگی دارد تا با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش کند تا مردم و جامعه هدف توانمند شوند.


حیات لایقی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش گفت : بسیج دانش آموزی یک نهاد ارزشی و انسان ساز است که به برکت انقلاب اسلامی ّبه وجود آمد .
وی افزو: آموزش و پرورش با همکاری بسیج و مطابق با سند بنیادین می تواند با ارئه  و ترسیم برنامه هایی در مدارس ، توطئه ها و تهدیدات  و   اندیشه های غرب گرایانه دشمنان خارجی و داخلی را که بیشتر در فضای مجازی است خنثی کند.

حیات  لایقی معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش با اشاره به وجود قریب به ۶ هزار دانش آموز در دیشموک گفت: از این تعداد قریب به سه هزار نفر دارای پرونده بسیجی هستند.

وی در پایان گفت: انتطار می رود مسئولین منطقه از دانش آموزان خلاق و مستعد در عرصه های مختلف فرهنگی ، علمی ، آموزشی ، فرهنگی  و … حمایت کند تا زمینه ساز رشد و پیشرفت آنها در منطقه و کشور شود.

در پایان این جلسه فرزاد بینا به عنوان فرمانده جدید حوزه شهدای دانش آموزی دیشموک معرفی و از زحمات  آرش مشرف تجلیل شد.

انتهای پیام/م. آ

  • نویسنده : مالک آهنگ