کاپیتان نامدار فوتبال یاسوج از خودزنی‌ها می‌گوید/ صمد اکبری: از این فوتبال لذت نمی‌بریم
کاپیتان نامدار فوتبال یاسوج از خودزنی‌ها می‌گوید/ صمد اکبری: از این فوتبال لذت نمی‌بریم
کاپیتان تیم فوتبال شهرداری یاسوج می‌گوید که به پیشکسوتان و موسپیدان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بهایی داده نمی‌شود؛ نه تنها به فوتبال بلکه به بقیه پیشکسوتان رشته‌های ورزشی نیز توجهی نمی‌شود

کاپیتان نامدار فوتبال یاسوج از خودزنی‌ها می‌گوید/ صمد اکبری: از این فوتبال لذت نمی‌بریم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های فوتبال‌خیز و فوتبالیست پرور در جنوب و جنوب غرب کشور به شمار می‌رود هرچند اکنون این استان نتوانسته نماینده‌ای در لیگ برتر فوتبال ایران داشته باشد اما در سال‌های نه چندان دور این استان می توانست تا دروازه های لیگ های برتر کشوری پیش برود و اگر اندکی تدبیر وجود داشت این استان کوچک برای اولین بار می توانست در فوتبال کشور خود را در لیگ برتر در معرض دید هواداران بی‌شمار فوتبال ایران قرار دهد.

استانی که با کمترین و کوچکترین حمایت‌ها توانسته کارهای بزرگی در فوتبال کشور انجام دهد داوران بسیار زیادی از این استان در لیگ های معتبر فوتبال کشور درخشیده‌اند و همچنین بازیکنان بزرگ از کهگیلویه و بویراحمد در چند دهه اخیر در سطح اول فوتبال کشور خودنمایی کرده‌اند.

خوب به یاد داریم که برای اولین بار تیم ملی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان توانست با تک گل بازیکن گچسارانی خود میلاد غریبی بر یک تیم بزرگ اروپایی یعنی هلند غلبه کند و همچنین محمدرشید مظاهری دروازه بان بلند بالا و رشید گچسارانی همراه با تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران مسافر جام جهانی شد.

موفقیت‌های فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تنها به یکی دو مورد خلاصه نمی‌شود دختران فوتبالیست و فوتسالیست این استان در سال های گذشته به صورت مستمر و متناوب در تیم‌های ملی و در رده‌های مختلف حضور داشتند و خود نشان دهنده استعداد های بزرگ و متفاوت استان در فوتبال و فوتسال است.

اکنون نیز تعداد زیادی از بازیکنان استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ های برتر دسته یک و دسته دو فوتبال کشور برای تیم‌های بزرگ هنرنمایی می کنند که باید با یک حمایت خوب و منطقی فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را به روزهای اوج آن برگرداند.

صمد اکبری از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در خصوص وضعیت کنونی فوتبال استان اظهار کرد: با توجه به اینکه پنج سال از فوتبال استان دور هستم اطلاعات دقیقی از جزئیات فوتبال ندارم.

وی با بیان اینکه البته فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را به صورت کلی رصد می کنم و همان رویه گذشته را می‌بینم گفت: در وهله اول به پیشکسوتان و موسپیدان فوتبال کهگیلویه و بویراحمد بهایی داده نمی‌شود؛ نه تنها به فوتبال بلکه به بقیه پیشکسوتان رشته های ورزشی نیز توجهی نمی‌شود.

اکبری با بیان اینکه برای فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد خون دلها خورده شد و فوتبالمان تا آستانه لیگ برتر بالا رفت افزود: در آن زمان تیم های بزرگی به استان ما می آمدند و با شکست برمی گشتند اما کل هنر ما این است که اکنون در لیگ دسته سوم نماینده داریم.

وی با بیان اینکه تا زمانی برای فوتبال برنامه ریزی نداشته باشیم همین وضعیت را خواهیم داشت تصریح کرد: باید به دنبال حامی مالی و اسپانسر باشیم که در استان ما حامی مالی آنچنانی وجود ندارد و کسی هم دنبال حامی مالی نمی‌رود.

کاپیتان تیم فوتبال شهرداری یاسوج افزود: پیشکسوتان و موسپیدان فوتبال هم دلسرد شده و دیگر در کنار فوتبال نیستند در آن دوران وقتی وارد فوتبال می شدیم بزرگانی مثل آقای لرکی را می دیدیم نیرو می گرفتیم اما اکنون دیگر خبری از آن افراد نیست.

این بازیکن مطرح سالهای نه چندان دور فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جوانان هم در ورزش سرخورده شده‌اند و کمتر به سراغ ورزش و فوتبال می‌روند گفت: با ورزش باید بچه‌ها را از دست بیگانه‌ها نجات داد مگر کار فرهنگی چیست همین که با ورزش اجازه ندهیم بچه‌ها به دنبال کارهای ناسالم بروند کار فرهنگی است و اگر به فکر جوانان نباشیم آینده خوبی را نمی‌توان تصور کرد.

وی با بیان اینکه در استان فقط می‌توانیم ریشه یکدیگر را بزنیم گفت: یک مثل ژاپنی است که اگر می‌خواهی رئیس شوی باید رئیس خود را هل دهی تا جایی بالاتر برود و تو جای او را بگیری یادآور شد: اما ما چگونه رفتار می کنیم مدیران فقط به صندلی خود چسبیده‌اند و بچه های خود را می‌بیبنند تا وقتی که به فکر دیگران نباشند همین اوضاع و احوال را داریم.

اکبری گفت: در لیگ برتر نونهالان و امید تیم‌هایی داریم اما ادارات حتی حاضر نیستند یک اتوبوس و مینی‌بوس به آنها بدهند بعضی افراد مانند آقایان موسوی و پزشک‌پور از جیب خود مایه می گذارند اما آن ها هم مورد بی‌محلی و بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند.

بازیکن مطرح سابق استان با بیان اینکه فقط هیئت فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان نمی‌توانند فوتبال را حمایت کنند یادآور شد: با این وضعیت لذتی از فوتبال لذت نمی‌بریم.

صمد اکبری در ادامه اظهارات خود می گوید در همدان وقتی به عنوان بازیکن حضور داشتم استاندار آن زمان که فرزند استان کهگیلویه و بویراحمد  هم بود بهترین حمایت ها را از این تیم می کرد و امکانات زیادی را به ما داده بودند.

وی با بیان اینکه بهترین بازیکنان نونهالان و جنوب بچه‌های استان ما هستند می گوید؛ اگر در این استان برای فوتبال هزینه شود قطعاً جواب می‌گیریم استعدادهای ما با سایر استان ها متفاوت هستند.

او در مورد انتخابات هیئت فوتبال استان می‌گوید هر کسی در انتخابات بیاید هیچ کمکی به فوتبال نخواهد شد باید به دنبال حامی برویم هیئت فوتبال موفق نمی شود چرا که نهادها هیچ کمکی نمی‌کنند و فضا هم درست نخواهد شد بچه های ما با چنین دیدگاه هایی در فوتبال هرگز رشد نخواهند کرد.

صمد از گذشته فوتبال یاسوج می کند و می گوید شخصی آمد و تیم فوتبال شهرداری یاسوج را راه انداخت و شور و شوقی میان این جوانان ایجاد کرد چرا نباید سایر مسئولان هم چنین کاری انجام دهند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ