پیشنهاد امام جمعه بهمئی برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی و بیکاری
پیشنهاد امام جمعه بهمئی برای رفع مشکلات آسیب‌های اجتماعی و بیکاری
صلواتی در ادامه گفت: هفته قوه ی قضائیه است از تلاش ها و زحمات مجموعه شریف و روسا و قضات دادگاهها و دادگستری و رئیس حوزه قضایی و دادستان تقدیر و تشکر میکنم.

به گزارش خبر دیشموک،  نماز جمعه این هفته شهرستان بهمئی به امامت حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی اقامه شد.

وی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب را در جمع دانشمندان و مدیران صنعت هسته ای کشور داشتیم رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب صنعت هسته ای را کلید پیشرفت ایران برشماردند چرا؟  به دلیل تنوع و فراوانی کاربردها و گستره کارایی این صنعت هسته ای در تسهیل زیست انسانی و بهره وری از مواهب خدادادی و طبیعی و نقش صنعت هسته ای به عنوان یک دانش سد شکن و بن بست شکن در نمایشگاه برپا شده در حسینیه امام دستاوردهای محققان و دانشمندان هسته ای در حوزه پزشکی دارویی و غذایی صنعتی کشاورزی انرژی آب و زمین شناسی به نمایش گذاشته شد‌.

صلواتی بیان کرد: رهبر حکیم و عالیقدر انقلاب می فرماید صنعت هسته ای باعث آبرو بخشیدن به کشور در عرصه های مختلف زندگی مردم شده است باعث گره گشایی برای کشور از جهت وزن سیاسی جهانی و بین المللی برای ما شده است.

وی گفت: باعث تزریق روحیه امید و اعتماد به نفس در ملت ما شده است ما کی بودیم؟ ما یک ملت ذلیل بیچاره که حتی سیم خاردار به ما نمی دادند اما امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و این کشور به این دستاوردهای دست یافته است با تلاش جوانان و با استفاده و هدایت ها و رهبری های رهبر حکیم انقلاب امروز به یکی از موازنه های قدرت های اصلی در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: انرژی هسته ای تنها در بحث تولید برق نیست بحث درمان انواع سرطان ها و بیماری های صعب العلاج در بخش داروسازی ها صنعتی و زمین شناسی کاربرد دارد باعث امنیت غذایی ما میشود ما امروز در عمق ۱۵ هزار متری زمین معادن مختلف و چاه های نفت را بوسیله دانش هسته ای شناسایی و کشف میکنیم.

وی بیان کرد: این یکی از مولفه های قدرت ایران است لذا دشمن روی این حساس است اینجاست که همگان باید مواظبت کنندو فرهنگ سازی کنند که کشور برای چه رو مسئله ای هسته حساس هست و دارد هزینه میدهد مردم بدانند که این آثار و برکات را برای ایران و ایرانی دارد.و بدانید که علم و دانش قدرت می آفریند و باعث پیشرفت می شود.

صلواتی  بیان داشت: شاهد سفر رئیس جمهور محترم به حیاط خلوت آمریکا بودیم چرا تقویت روابط با کشورهای آمریکای لاتین برای ما حائز اهمیت است؟ اولا این کشورها ضد آمریکایی هستند با ما در ایستادگی در مقابل با نظام سلطه مشترک هستند و علاوه بر این بسترها و ظرفیت های تجاری که در این کشورها است امروز تمام بلوک شرق مانند روسیه و چین توجهش به سمت کشورهای آمریکای لاتین است.

صلواتی گفت: ۴۲ درصد ذخایر نقره ۳۸ درصد ذخایر مس ۲۱ درصد ذخایر جهانی آهن در این کشورهاست که یکی از ثروتمندترین کشورها هستند این ظرفیت ها در تمامی حوزه ها برای نظام جمهوری اسلامی ایران مفید است و بایستی ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: مواجهات این روزهای حکومت عربستان و بن سلمان در برابر آمریکا تعجب برانگیز است بازگشت صریح به رابطه با ایران، تقویت بی سابقه رابطه با چین روسیه و سوریه و ونزوئلا اینها همه ناشی از تحولات کم سابقه در اردوگاه متحدان قدیمی در قاره آسیا برای آمریکا است.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: امروز شاهد شراکت راهبردی عربستان با رقبای آمریکا هستیم علت این واگرایی عربستان چیست؟  اولا شاهد شکست راهبرد نفت در برابر امنیت بودیم این همه سلاح به سعودی ها دادند که امنیت آنها را فراهم کنند اما نهایتا در مسئله یمن ریاض به سمت پایان جنگ و صلح و سازش رفت چون دیدند باز هم امنیت آنان به پشتوانه آمریکا فراهم نمی شود. امروز آمریکا تلاش می‌کند که عربستان را در بلوک غرب حفظ کنند اما کار به جای کشید که امروز عربستان آمریکا را تهدید می‌کند.

صلواتی افزود: جو بایدن گفته است عواقب کاهش تولید نفت را به سعودی ها تحمیل خواهیم کرد در جواب او عربستان تهدید کرد ما آمریکا را تحریم نفتی میکنیم سران سعودی متوجه رفتار آمریکایی ها شدند که آنها به دنبال منافع خودشان هستند امروز وابسته ترین حکومت منطقه آمریکا را به صراحت تهدید میکند این نشانه ی افول آمریکا است.

صلواتی گفت: جهاد سازندگی فرمان امام بود منشا برکات بی شمار و ماندگار انسانی تربیتی و فرهنگی و عمرانی در کشور بود این نهاد انسان ساز در سال ۷۹ در ۲۱ سالگی توسط دولت وقت جوانمرگ شد  دولت وقت با انحلال این نهاد انقلابی خسارتی بزرگ به کشور نظام و انقلاب وارد کرد امروز رسم جهاد مهم تر از اسم جهاد است جهاد سازندگی باید الگوی تربیتی مدیر انقلابی شود الگوی عمرانی و آبادانی شود با جهاد سازندگی پیام انقلاب به عمق روستاها رفت رایحه ی خوش خدمت جهادی در کشور پیچید ما امروز کشاورزی ما در سطح کشور با مسائلی مبتلا است اراضی بی سندی که در معرض تغییر کاربری هستند اگر به همین صورت پیش برود ما در سال های آینده زمینی برای کشاورزی نخواهیم داشت باید زمین های کشاورزی صاحب سند شود تا جلوی تغییر کاربری آن گرفته شود و به کشاورزی هویت داده شود.

امام جمعه شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: در کشاورزی کشور وابستگی است باید این وابستگی ها را کاهش داد باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم  نقض آمار و اطلاعات در حوزه کشاورزی یکی از مسائل کشور در این حوزه است که باید دقت شود از دیگر مسائل ما در کشور کمبود سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است.

صلواتی افزود: به مسئولان استان یادآوری می‌کنم شهرستان بهمئی ظرفیت های فراوانی در عرصه ی کشاورزی دارد به این ظرفیت ها توجه کنید به این مردم توجه کنید این مردم را از این گرفتاری های فقر و بیکاری نجات بدهید.

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: می توان با جذب سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری و حمایت از کشاورزان در حوزه کشاورزی در این شهرستان ظرفیت ها را فعال کرد نتیجه آن می شود که فرد بیکاری در این شهرستان پیدا نمی شود و آسیب های اجتماعی بوجود نمی آید.

وی گفت: یکی از مسائل بحث کشاورزی ضعف دیپلاسمی ما در حوزه غذایی است حضور ما در سفره همسایگان ۲ درصد است روسیه عمده غذایش را وارد میکند ما می توانیم صادر کننده خوب غذایی باشیم که این برای ما امنیت ایجاد می‌کند مسئولان باید در استان و شهرستان به این ظرفیت کشاورزی بیشتر توجه کنند از مسئولان اداره ی جهاد کشاورزی شهرستان و استان که به مردم خدمت می‌کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

صلواتی در ادامه گفت: هفته قوه ی قضائیه است از تلاش ها و زحمات مجموعه شریف و روسا و قضات دادگاهها و دادگستری و رئیس حوزه قضایی و دادستان تقدیر و تشکر میکنم.

وی افزود: این هفته هفته ی آغاز صرفه جویی آب است تنها راه علاج بحران کشور و تنش آبی صرفه جویی در مصرف آب است یکی از گناهانی که در خانواده های ما انجام میشود گناه اسراف آب است مهم ترین رکن صرفه جویی آب و سایر منابع، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی است باید اولویت اداره آب و فاضلاب و دیگر نهادها در جامعه فرهنگ سازی باشد شهرستان بهمئی با تنش آبی مواجهه است رحم کنیم تا به ما رحم شود از زحمات و تلاش های عزیزان در اداره آب و فاضلاب تقدیر و تشکر می‌کنم.

پایان پیام/