پاسخ شورای نگهبان به خبرهای دروغ در مورد حوزه انتخابیه کهکیلویه بزرگ
پاسخ شورای نگهبان به خبرهای دروغ در مورد حوزه انتخابیه کهکیلویه بزرگ
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد به خبرهای کذب در مورد حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ پاسخ داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ جوکار رئیس هیات نظارت استان طی مصاحبه ای در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی و برخی سایت های استانی در مورد انتخابات حوزه انتخابیه کهگیلویه گفت: برخی از مطالب و آمار و ارقام منتشر شده کاملا کذب می باشد
 وی گفت: در مجموع ۱۳ صندوق ابطال شده، آراء باطله ۵۰۰۸ فقره می باشد و این رقم از آرای همه ی نامزدها و در تمامی شهرستانهای حوزه انتخابیه کسر شده است. و این مطلب که فقط از آرای یک نامزد باطل شده کاملا نادرست بوده و این ابطال و کاهش مربوط به همه ی نامزدها می باشد.
وی افزود بیشترین آراء باطله به ترتیب برای سه تن از نامزدها بدین صورت است؛ ۱۱۲۷،۳۱۰۴ و ۲۷۰ و عدد ذکر شده اخیر در فضای مجازی و سایت ها به میزان ۸۰۰۰ رای کاملا اشتباه و تکذیب میشود.
وی همچنین گفت: مطابق بررسی ها، متاسفانه آرای باطله ناشی از سهل انگاری و تخلف در برخی از صندوقها بوده و ادعای تقلب گسترده کاملا رد میشود.
دکتر جوکار در خصوص این ادعا که بیشتربن تخلف در شهرستان بهمئی صورت گرفته نیز گفت:چنین مطلبی از اساس کذب بوده و از میان ۱۳ صندوق، فقط یک صندوق در شهرستان بهمئی باطل شده است.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان در مورد تخلف و سهل انگاری نیروهای حاضر در صندوقهای بازشماری شده نیز گفت:در این خصوص با قید فوریت برخورد قطعی و قانونی طبق ضوابط صورت خواهد گرفت.
پایان پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ