مگر خدا در بحران‌ها به دادمان برسد؟
مگر خدا در بحران‌ها به دادمان برسد؟
در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد فرماندار کهگیلویه به درد تاریخی بزرگ اشاره کرد اما انگار که مسئولان استان آن را جدی تلقی نکردند.

به گزارش خبر دیشموک،  یک مشکل بزرگ و همیشگی در استان کهگیلویه و بویراحمد نبود ماشین آلات سنگین در دستگاه‌های اجرایی به خصوص دستگاه‌هایی است که همه وقته به چنین ماشین‌آلاتی نیاز دارند.

ادارات و دستگاه‌هایی مثل شهرداری‌ها، امور عشایر، راهداری، راه و شهرسازی، مدیریت بحران، آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های خدمات رسان که باید علاوه بر روزهای عادی در شرایط بحرانی چنین ماشین‌آلاتی را برای خدمات رسانی و امدادرسانی آماده خدمت و امداد به مردم داشته باشند.

در سال های اخیر معلوم نیست اگر شرکت نفت و گاز گچساران و بخش خصوصی نبود چه بلایی بر سر کهگیلویه و بویراحمد می آمد و مردم در بحران ها باید چه می‌کردند اداراتی که یا ماشین‌آلات سنگین آنها خراب است یا که آن‌ها را به مزایده گذاشته و فروخته‌اند و جای تاسف و تامل دارد که برای مثال چرا راهداری فلان شهرستان با صدها هزار جمعیت یک لودر و بلدوزر هم ندارد.

در هشت سال گذشته که افراد خاص و پر مدعا در استان حکمرانی می کردند و استان را مدینه فاضله جلوه داده بودند چه گلی بر سر استان ریختند و چند ماشین آلات سنگین به اداراتی مثل راهداری اضافه کردند در حالی که ادعاهای آنها گوش فلک را کر کرده بود.

به گزارش فارس، در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد فرماندار کهگیلویه به این درد تاریخی بزرگ اشاره کرد اما انگار که مسئولان استان آن را جدی تلقی نکردند.

موسوی می‌گفت که راهداری شهرستان کهگیلویه با این تعداد زیاد جمعیت و پراکندگی روستاها و مناطق عشایری تنها سه لودر دارد که دو دستگاه آن سال گذشته از کار افتاده و یکی دیگر آنها هم اوضاعی ندارد و گریدر هم که هیچ.

وی این را هم گفت که امور عشایر دو تانکر داشته که فروخته و بقیه ماشین آلات آنها کارایی لازم را ندارند این در حالی است که عشایر شهرستان کهگیلویه در نقاط مختلف پراکنده و همگی در این سال‌ها تشنه‌اند کهگیلویه روستاهای زیادی دارد و باید در بحران هایی مثل سیل و زلزله به کمک این مردم رفت.

با این تفاسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار و تیم مدیریتی جدای از پیگیری اعتبارات ساخت و سازهای عمرانی، نیاز است که از مرکز پیگیر ماشین‌آلات باشند تا استان در بحران‌ها درمانده نشود.

شاید چشم امید استان کهگیلویه و بویراحمد تنها به شرکت نفت و گاز گچساران و ماشین آلات این شرکت باشد اما توجه داشته باشند که قانون این اجازه را به نفت و گاز گچساران نداده همچنان که مهرداد کاهکش مدیرعامل این شرکت در نشست با نماینده ولی فقیه به این نکته اشاره کرد.

متاسفانه در سال‌های اخیر که برخی نمایندگان استان به قدرت و زور بازوی خود می‌نازیدند این مهم مورد غفلت قرار گرفت و اکنون مشکلات و کم کاری ۸ سال گذشته حوزه ماشین آلات روی دست دولت کنونی در کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس