عجیب‌ترین عوارض زیاده‌روی در مصرف خیار
عجیب‌ترین عوارض زیاده‌روی در مصرف خیار
متخصصان می‌گویند که مصرف خیار می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیندازد.

متخصصان می‌گویند که مصرف خیار می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیندازد.
به گزارش کبنا و به نقل از همشهری آنلاین،‌ خیار یکی از میوه‌های پرطرفدار در فصل تابستان است. بسیاری از مردم علاقمند هستند از خیار به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی آن در هوای گرم استفاده کنند. ۹۶ درصد خیار را آب تشکیل داده و از این رو، یکی از بهترین آب‌رسان‌ها به بدن محسوب می‌شود.

با این حال، همیشه باید به یاد داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی عوارض جانبی خاص خود را دارد. در این مطلب به رایج‌ترین عوارض جانبی زیاده‌روی در مصرف خیار می‌پردازیم.
افزایش ادرار

خیار یک ادرارآور طبیعی است. از این رو، در صورتی که از آن به میزان متعادل استفاده شود، می‌تواند با احتباس آب در بدن مقابله کند. در مقابل، زیاده‌روی در مصرف خیار در برخی افراد باعث از دست دادن آب و کم‌آبی بدن می‌شود.

وجود ترکیبات سمی

شاید شما هم مزه تلخ خیار را تجربه کرده باشید. این تلخی ناشی از ترکیبات سمی به نام کوکوربیتاسین‌هاست. سطح بالای این ترکیب شیمیایی می‌تواند برای بدن سمی و مضر باشد. اگر شاهد تلخی خیار بودید باید از مصرف آن اجتناب کنید. این تلخی بیشتر در بخش پایانی خیار و پوست آن وجود دارد.

نفخ و سوء هاضمه
در بخش قبلی درباره ترکیب سمی کوکوربیتاسین‌ها توضیحاتی ارائه شد. همین ترکیب در بدن می‌تواند باعث نفخ و سوء هاضمه شود. همچنین خیار به دلیل دارا بودن فیبر می‌تواند باعث تشدید اسهال در فرد شود.
بروز آلرژی
اگر از جمله افرادی هستید که به گرده گل میخک حساسیت دارید، باید از مصرف خیار اجتناب کنید، زیرا این موضوع می‌تواند باعث بروز آلرژی در شما شود. در حقیقت پروتئین موجود در برخی از سبزیجات و میوه‌ها شبیه گرده است و این موضوع باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود. آلرژی ناشی از مصرف خیار به صورت خارش و تورم در دهان، لب، گلو و زبان بروز می‌کند.