ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان کهگیلویه در دستور کار مسوولان قرار گرفت
ساماندهی گلزارهای شهدای شهرستان کهگیلویه در دستور کار مسوولان قرار گرفت
یکصدو بیست و چهار گلزار شهید در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که از این تعداد گلزار شهید 8 گلزار شهدا در این شهرستان هنوز ساماندهی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری خبر دیشموک،نشست ساماندهی گلزار شهدای شهرستان کهگیلویه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد

در این نشست سید عبدالعزیز موسوی با بیان اینکه گلزار شهدای شهرستان کهگیلویه در خور شان شهدا نیستند عنوان کرد: گلزار شهدای شهر دهدشت دارای مشکلات زیادی است که هنگام بارندگی سقف ان جکه می کند و فاقد امکانات سرمایشی و گرمایشی است .

وی در ادامه ضمن همکاری و تعامل همه مسئوولان در رفع مشکلالت ساماندهی گلزار شهدای شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: مشکلات گلزارهای شهدای شهرستان کهگیلویه از قبیل آب، راه و ساماندهی است که رفع این مشکلات در این نشست در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت:

موسوی ضمن تقدیر و تشکر از همه مسوولان از اداره راه، بنیاد مسکن، بخشداران و همچنین شسهرداران خواستار رفع مشکلات ساماندهی گلزار شهدا در سطح شهرستان و بخش های تابعه شد.

پارسیان نزادا مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدا به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است عنوان کرد گلزار شهدا بعد از ساماندهی در شهرستانها به عهده شهرداری و در بخش به عهده بخشداری و در روستاها به عهده دهیاران است.

وی با بیان اینکه ۵۳۰ گلزار شهدا در استان داریم عنوان کرد: ۱۲۴ گلزار شهید در شهرستان کهگیلویه است و از این تعداد ۸ گلزار شهدا در این شهرستان هنوز ساماندهی نشده است.

پارسیان نژاد گفت: در اعتبارات تخصیص داده شده در سال قبل ۴ میلیاردو هشتصد میلیون تومان به بنیاد شهید و امور ایثار گران استان بوده که این اعتبار در سال جدید به ۱۵ میلیاردو هفتصد میلیون تومان افزایش یافته و ۳ میلیاردتومان از طریق سفر پیگیری شده که بخشی از آن اختصاص داده شد و بخش دیگر اختصاص داده خواهد شد.

وی گفت: قریب به ۸۵ در صد اعتبارات در شهرستانها توزیع می شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران با بیان اینکه ۲ میلیاردو سیصد و شصت و هفت میلیون تومان جهت ساماندهی گلزار شهدا به شهرستان کهگیلویه اختصاص دارد با مرکز فرهنگی گلزار شهدا عنوان کرد: همه مسوولان وظیفه دارند در برابر خون شهدا مدیون هستند در راستای خدمات دهی به شهدا پیش قدم شوند.

در این نشست بابکان پور مدیر کل امور شهرداری ها با بیان اینکه شهرداران وظیفه دارند در راستای ساماندهی گلزار شهدا با مسوولان همکاری کنند اختیار تام به انها داده شد که شهرداران در این خصوص از اهمال کار ی پرهیز نمایند و در راستای ساماندهی گلزار شهدا سهیم باشند.

به گزار ش پایگاه خبر ی خبر دیشموک در شهرستان کهگیلویه ۷۵ گلزار شهید فاقد آب، ۵۵ گلزار شهید فاقد برق، ۵ گلزار شهید فاقد راه ارتباطی است که اصلا راه ندارند و ۴۶ گلزار شهید دارای جاده های خاکی ناهموار هستند و نیاز به زیرسازی و آسفالت دارند.

در این نشست مصوبات رفع مشکلات و موانع ساماندهی گلزار شهدا در دستور کار مسوولان قرار گرفت و اداره راه، آب و برق موظف شده اند که در خصوص رفع مشکلات ساماندهی گلزار شهدا با هم همکاری لازم را داشته باشند

یادواره شهدای شهرستان کهگیلویه در ۲۴ اسفندماه با هدف ترویج ایثار و شهادت در شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.

انتهای پیام/