روایتی جالب از دلیل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد
روایتی جالب از دلیل بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه یاسوج در نشست با خبرنگاران مثال جالبی از دلیل بیکاری در این استان داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ یکی از مشکلات دامنگیر استان کهگیلویه و بویراحمد که در همه سال‌ها از گذشته تاکنون گریبانگیر این استان بوده بیکاری مفرط جوانان در شهرستان‌های مختلف این استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند از نظر مواهب الهی نظیر نفت و گاز و آب و جنگل و معادن از بسیاری استان‌های دیگر برخوردارتر است اما بسترهای ضعیف استفاده از این مواهب و نعمت‌ها موجب شده تا جوانان بسیاری در این استان بیکار باشند.

 علاوه بر بیکاری که درد بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد است بلای دیگری دچار این استان شده و آن استخدام‌های طایفه‌ای، قومی و به عبارتی فله‌ای در همه سال‌های اخیر بوده که موجب اعتراض و انتقاد مردم گردیده است.

استخدام‌های فله‌ای و قومی و طایفه‌ای و گاه سیاسی موجب شده تا نام استان کهگیلویه و بویراحمد در چند سال گذشته به خصوص در ۸ سال دولت قبل به بدی ورد زبان‌ها باشد که حتی احکام سنگینی علیه برخی مدیران استان صادر شد.

هر چند دیگر به مانند گذشته کمتر از استخدام‌های طایفه‌ای و فله‌ای در استان می‌بینیم و می‌شنویم اما نبود زیرساخت‌ها موجب شده تا بخش زیادی از مردم این دیار هنوز بیکار باشند.

در همین خصوص نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در جمع برخی از خبرنگاران ابتدا نسبت به استخدام‌های آنچنانی در استان باز هم گلایه کرد و گفت: چرا باید از یک خانواده حتی یک نفر از آنها در ادارات به کار گرفته نشود و در مقابل در خانواده‌ای دیگر همه فرزندان به کار گرفته شوند.

امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از اظهارات خود روایتی جالب از دلیل بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد داشت و چنین گفت که فقط با یک لحاف نمی‌توان همه را در این استان گرم کرد، معلوم است که وقتی یک لحاف باشد همه آن را از هر طرف می‌کشند اما اگر چند لحاف وجود داشته باشد دیگر مشکلی نخواهد بود و دعوایی رخ نمی‌دهد.

امام جمعه یاسوج در ادامه و در تفسیر این مثال خود گفت: منظور از لحاف‌ها این است که اگر بسترهای شغل را در استان فراهم کنیم دیگر از این حرف و حدیث‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نخواهیم داشت و می‌توان با ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای همه اشتغال ایجاد کرد.

البته امام جمعه باسوج در بین صحبت‌های خود از فرهنگ ضعیف کار در استان به مانند همیشه سخن به میان آورد که یکی از دلایل بیکاری جوانان به همین فرهنگ ضعیف کار و تن ندادن به کار برمی‌گردد.

به گزارش فارس؛ استان کهکیلویه و بویراحمد ۲۵ درصد نفت صادراتی کشور را تامین می‌کند، همین استان ۱۱ درصد از روان آب‌های کشور از آن جاری می‌شود و ۵۰ درصد از گیاهان دارویی کشور در کهگیلویه و بویراحمد می‌روید و ده‌ها و صدها ظرفیت دیگر که برشمردن آنها در این وجیزه نمی‌گنجد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ