رایگان شدن هزینه درمان بیش از ۶ هزار بیمار خاص
رایگان شدن هزینه درمان بیش از ۶ هزار بیمار خاص
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته صندوق بیمه بیماران خاص و صعب‌العلاج تشکیل و ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص نشاندار شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سرپرست بیمه سلامت استان گفت: از مجموعه جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان ۵۲۰ هزار نفر در صندوق‌های مختلف کارمندی، طلاب و خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر موارد تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

عزیزی افزود: صندوق دیگری در بیمه سلامت تحت عنوان بیمه همگانی وجود دارد که از یک ماه پیش تعداد دهک‌هایی که تحت پوشش خدمات رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند از سه دهک به پنج دهک افزایش یافت.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی لازم برای مردم انجام شود تا افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت نیستند در مرکز استان و شهرستانهای دنا، بهمئی، گچساران، کهگیلویه و ۲۸ دفتر پیشخوان طرف قرار داد بیمه سلامت حاضر شده و نسبت به بیمه خود اقدام کنند.
سرپرست بیمه سلامت استان گفت: افرادی که در دهک‌های بالاتر ششم تا نهم هستند هم از تخفیف‌های ۵۰ تا ۸۰ درصدی درمان برخوردار می‌شوند، ضمن اینکه علاقمند به مشارکت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد برای بیمه همه افراد هستیم تا در استان فردی نباشد که تحت پوشش بیمه قرار نداشته باشد.
وی عنوان کرد: طرح دیگری که در دولت سیزدهم اجرا شد، راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و سخت علاج بود که سال گذشته انجام شد و ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج تعریف شد که ۹۵ درصد هزینه‌های این صندوق در مراکز طرف قرارداد هزینه‌ها می‌شود.
عزیزی ادامه داد: در صورتی که بیماران خاص نشاندار نشوند مانند افراد عادی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند اما اگر نشاندار شوند هزینه درمانی آنها شامل بستری‌ها، شیمی‌درمانی و سایر خدمات درمانی رایگان خواهد بود که تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ بیمار خاص نشاندار شدند.
سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد الکترونیکی شدن نسخ را از دیگر اقدامات در بیمه سلامت دانست و گفت: نسخه‌های پزشکی و تمام قراردادهای بیمه سلامت الکترونیکی شدند و به جزء برای امضاء پایانی نیازی به حضور متقاضی نیست.
وی به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در صندوق بیمه روستایی اشاره و عنوان کرد: ۳۱۴ هزار بیمه شده در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار در ۶۸ مرکز جامع خدمات سلامت، ۱۲۰ پزشک، ۱۱۰ ماما ‌و سایر تیم‌های رادیولوژی و آزمایشگاه خدمات طرح پزشک خانواده را در روستاها دریافت می‌کنند.
عزیزی گفت: ظرف دو سال آینده تمامی ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر به طرح پزشک خانواده شهری در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه خواهند پیوست و خدمات طرح پزشک خانواده شهری را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ