درخواست رئیس آموزش و پرورش از «خانواده ها» در دیشموک
درخواست رئیس آموزش و پرورش از «خانواده ها» در دیشموک
وی افزود: آثار ارزشمندی از ایشان بجای ماند که حضرت امام( ره) فرمودند؛ همه آثار مطهری بدون استثناء خوب است وخدمتی که‌ در عصر حاضر به اسلام و نسل جوان کرد، کمتر کسی انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛  رئیس آموزش و پرورش دیشموک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه دیشموک ضمن اشاره به مقام فیلسوف عالیقدر، متفکرو علامه تاریخ ؛  شهید مرتضی مطهری بیان داشتند: مطهری الگو و اسوه ما معلمان است و  قدرت علمی و عقیدتی و فلسفی ایشان به حدی قوی بود که به همه شبهات و سوالات دینی پاسخ می‌دادند.

وی افزود: آثار ارزشمندی از ایشان بجای ماند که حضرت امام( ره) فرمودند؛ همه آثار مطهری بدون استثناء خوب است وخدمتی که‌ در عصر حاضر به اسلام و نسل جوان کرد، کمتر کسی انجام داد.

اژدر تصریح کرد:با نگاهی تاریخ زندگانی بشر و تحولات سازنده متوجه می‌شویم که همه این تحولات مدیون معلمانی است که دست به تغییرات و تحولات اساسی زده‌اند و زندگی بشر را از تاریکی و ظلمت و گمراهی به سوی نور روشنایی هدایت کرده اند.

رئیس آموزش  و پرورش دیشموک خاطرنشان کرد: معلمان هدایتگر و رهایی بخش در جامعه هستند و بیش از دیگر اقشار جامعه اثر گذار هستند و در طول تاریخ بشر همیشه دغدغه معلم این بوده‌است که حیات بشر برمحور و مدار مکارم اخلاق و ارزش‌ها،کرامت انسانی ، صلح ،نیکی و نیکویی حرکت کند.

جهانگیر اژدر ادامه گفت:  اولین معلم خلقت خدای تبارک و تعالی است و خداوند قرآن را به پیامبر آموخت، از این جهت احترام گذاشتن به معلم و استاد، احترام به خدواند بلند مرتبه است.

وی با توجه به وضعیت کنونی جامعه خطاب به خانواده ها گفت :  با معلمان و مدیران مدارس همکاری بیشتری داشته باشند و کلاسهای آموزش خانواده و کارگاه‌های توانمند سازی والدین در مدارس  مشارکت بیشتری داشته باشند تا شدت آسیبهای اجتماعي را کمتر شود و آسیب‌ها از این منطقه رخت بر بندد.

اژدر بیان کرد : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل فضای اموزشی در بسیاری از روستاها حل شد و در یک سال اخیر در این منطقه ۱۱ مدرسه احداث و به بهره برداری رسیده است و ۶ مدرسه در حال ساخت داریم که این تحول بزرگ در حوزه فضاهای آموزشی روستایی بود و از مدیرکل نوسازی مدارس و همکارانشان در شهرستان تشکر میکنم و امیدوارم برای حل مشکل خوابگاه شبانه‌روز ی دخترانه دیشموک و مشکل فضای آموزش در شهر دیشموک تدبیری بيانديشند و اقدام عاجل صورت گیرد.

وی در پایان گفت: با ایجاد دو مدرسه بزرگسالان دخترانه و پسرانه در منطقه دیشموک ،مشکل دانش آموزان دیشموکی برای شرکت در امتحانات نهایی و ترمیم معدل حل شد و دیگر نیازی به مهاجرت به دیگر شهرهای مجاور ندارند.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مالک آهنگ