خواص شگفت‌انگیز آب پرتقال برای سلامت
خواص شگفت‌انگیز آب پرتقال برای سلامت
آب پرتقال طبیعی اگر به اندازه مصرف شود می‌تواند خواص زیادی برای سلامت افراد داشته باشد.

آب پرتقال طبیعی اگر به اندازه مصرف شود می‌تواند خواص زیادی برای سلامت افراد داشته باشد.
به گزارش کبنا به نقل از همشهری آنلاین، آب پرتقال یک منبع عالی از ویتامین C کمک کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن است که فواید آن به خاطر سلامتی فلاونوئید هسپریدین است. یکی از مهم‌ترین خواص عمده نوشیدن آب پرتقال، بهره‌مندی از هسپریدین است: یک ترکیب فعال زیستی که به مقدار زیاد در آب پرتقال یافت می‌شود. هسپریدین ممکن است با کاهش التهاب و حفظ جریان خون به سلامت مغز کمک کند.
علاوه بر این، نوشیدن آب پرتقال ۱۰۰٪ ممکن است فشار خون را در جمعیت‌های خاص کاهش دهد. در مطالعه‌ای در مجله تغذیه اروپا، مردم به مدت سه ماه روزانه آب پرتقال غنی شده با اسپرسیدین یا یک نوشیدنی کنترل می‌نوشیدند. محققان دریافتند که مصرف مداوم نوشیدنی‌های حاوی هسپریدین به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می‌کند (فشار خون سیستولیک فشار بر دیواره رگ‌های شما را در بین ضربان قلب اندازه گیری می‌کند)، با توجه به اینکه آب پرتقال معمولی به طور طبیعی حاوی هسپریدین است (و با آن افزایش نمی‌یابد)، بنابراین آنچه که مطالعه نشان می‌دهد فواید هسپریدین است.
یکی دیگر از خواص آب پرتقال که می‌توان به آن اشاره کرد اینست که با مصرف روزانه آب پرتقال می‌توان سنگ کلیه کمتری را تجربه کرد.

۸۸٪ آب پرتقال آب است و بدن شما را با آبرسانی مهمی تأمین می‌کند که می‌تواند به سلامت کلیه‌ها کمک کند. به علاوه سیترات غذایی که در آب پرتقال وجود دارد از ایجاد سنگ‌های کلیوی جلوگیری می‌کند.
توجه به این نکته مهم است که هنگام خرید آب پرتقال باید به دنبال آب پرتقال ۱۰۰درصد باشید، یعنی آب پرتقال بدون قندهای اضافه شده. اندازه سرو روزانه آب پرتقال هشت اونس برای بزرگسالان و چهار اونس برای بچه‌هاست. مانند همه چیزهای زندگی، خیلی چیزهای خوب خیلی شیرین نیستند و نوشیدن بیش از حد آب پرتقال ممکن است باعث افزایش وزن شود یا خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.
توجه به این نکته ضروری است که نباید نوشیدن آب پرتقال را به جای نوشیدن آب در طول روز انتخاب کنید چرا که آب میوه قطعاً می‌تواند به عنوان یک وعده میوه در وعده‌های غذایی شما قرار بگیرد.