خبر خوش رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه برای کشاورزان
خبر خوش رئیس جهادکشاورزی کهگیلویه برای کشاورزان
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده طرح حمایتی کشت قراردادی در این شهرستان برای حمایت همه جانبه از کشاورزان در بخش های مختلف اجرا می شود.

به گزارش خبر دیشموک،   حکمت الله نریمانی افزود: دولت خدمتگزار ومردمی برای کمک به کشاورزان گندم آبی وتامین بخشی از هزینه های کشت و برداشت گندم کشت قراردادی گندم را در دستور کار خود قرارداده، است.

نریمانی گفت: در کشت قراردادی ۵٠درصدکود فسفاته وپتاسه و۲٠ درصد سهم بیمه محصول گندم آبی توسط طرف قرارداد تامین و پس از برداشت و تحویل محصول از مطالبات کشاورزان کم می شود.

وی ادامه داد:هزینه حمل و کرایه گندم آبی از مزرعه تا محل خرید به ازای هر تن یکصدهزارتومان ازدیگر مشوق های دولت در این زمینه است و امکان سایر مساعدت ها در این زمینه نیز وحود دارد.

نریمانی گفت: کشاورزانی که تمایل دارند در اجرای این طرح مشارکت کنند می توانند به خانه های ترویج و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به وضعیت تنش آبی حوزه کشاورزی کاهش کشت محصولات پرآب بر و افزایش محصولات کم آب بر در شهرستان کهگیلویه از اهداف اجرای این طرح است.
مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه اظهارکرد:
ازکلیه کشاورزان میخواهیم که هرچه سریعتر با توجه به فرصت کم باقیمانده به کارشناسان پهنه خود مراجعه وثبت نام کنند.
وی گفت: کشاورزان می‌توانند از طریق گوشیهای همراه خود به سامانه کشاورزی قراردادی مراجعه وثبت نام نمایند.
حکمت الله نریمانی اظهارکرد: اجرای این طرح نقش مهمی در اقتدار و امنیت غذایی خواهد داشت.

انتهای پیام/