حجاب و نقشه و توطئه‌های دشمن/ دستگاه‌ها مردم را دلسرد می‌کنند/ بانک‌ها تسهیلات را قفل کردند
حجاب و نقشه و توطئه‌های دشمن/ دستگاه‌ها مردم را دلسرد می‌کنند/ بانک‌ها تسهیلات را قفل کردند
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جامعه ما تذکر می‌پذیرد اما برخی از ما به هر دلیلی وظیفه خودمان را فراموش کرده‌ایم.

به گزارش خبر دیشموک، ، آیت‌الله سید نصیر حسینی در نشست اعضاء ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: انقلاب اسلامی با خون هزاران انسان شایسته به ثمر نشسته که مرهون زحمات اولیای الهی است. همان انقلابی که امروز جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به طراحی نقشه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: توطئه‌های سنگینی تاکنون طراحی شده که به عنایت الهی و منویات رهبری، دشمنان به نتیجه نرسیده و شکوه نظام ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در مقابله با توطئه‌های دشمن باید برنامه‌ریزی کرد که عمده برنامه‌های دشمن برای آسیب رساندن به جامعه اسلامی حول دو محور بوده یکی برنامه‌های اقتصادی و یکی هم مسئله اخلاقی و فرهنگی است.

آیت‌الله حسینی ترویج بی‌حجابی و هنجارشکنی را از حربه‌ها و توطئه‌های دشمن دانست و گفت: اگر در سایه شوم بی‌حجابی و ولنگاری مقابله نکنیم و خنثی شدیم منجر به آسیب‌های بسیاری خواهد شد که جبران آن سخت می شود.

وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از بروز بدحجابی، ولنگاری‌ و بداخلاقی‌ها در جامعه، بیان کرد: باید در این مسیر تدبیر داشته باشیم اجازه ندهیم ولنگاری بر جامعه حاکم شود.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: تذکر لسانی بازدارنده است و در متروی تهران گفته می‌شود آثار ۸۵درصدی داشت. احساس می‌شود هیچ گونه تذکری در سطح استان صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر عمل کردنی است، گفتنی و شنیدنی نیست و اگر ما اینجا بشینیم جلسه پشت جلسه ولی در میدان و موقع نیاز کاری نکنیم. این جلسات هیچ فایده‌ای ندارد.

آیت‌الله حسینی ابراز کرد: بد پوشش‌ها نسبت به جمعیت استان اندک هستند اما اگر جلوگیری نشود وضعیت فرق می‌کند، ظرفیت را دستخوش تعداد اندک قرار ندهیم.

وی به یک مورد تذکر لسانی خود به دختران بدحجاب اشاره کرد و گفت: نوع برخورد آن دختران و دیگران که متوجه تذکر ما شدند نشان می‌دهد جامعه ما تذکر می‌پذیرد اما گاها به هر دلیلی وظیفه خودمان را فراموش کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اصناف نسبت به پوشش طبق دستورالعمل ابلاغی به دستگاه صنعت،معدن و تجارت اهتمام داشته باشند.

راه‌اندازی کارگروه تولیدی لباس با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای

در ادامه سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح اظهار کرد: در مجموعه سپاه ظرفیت خوبی برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم بوده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امر به معروف را صرفا در تذکر ندانیم و کار را به یک موضوع تقلیل ندهیم.

وی با اشاره به عواقب تذکرات در استان، گفت:معاونت اجتماعی سپاه فتح در ابعاد مختلف برای امر به معروف و نهی از منکر برنامه دارد.

این مسئول از راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی لباس در راستای پاسخگویی به مطالبه بانوان محجبه خبر داد و گفت که طراحی لباس با همکاری آموزشکده فنی خواهران انجام می‌گیرد.

سردار خرمدل با اشاره به عملکرد فضای مجازی سپاه افزود: متناسب با معضلات موجود از قبیل تیراندازی که دغدغه همه مسئولان است، اقدامات خوبی صورت گرفته است، این آسیب تقلیل پیدا کرده اما جای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه تذکر لسانی در استان با مشکلاتی مواجه می‌شود، ادامه داد: باید این فرهنگ نهادینه شود که اگر در جامعه کسی تذکر می‌دهد از لحاظ تحقیر نیست صبر کنند.

خرمدل گفت: با توجه به بافت سنتی و سبغه مذهبی در استان فرصت‌های خوبی البته وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه‌ها مردم را دلسرد می‌کنند

حجت الاسلام مصباح رئیس دارالقرآن آموزش و پرورش استان در این نشست گفت:منشأ بروز منکرات و عامل بسیاری از آسیب‌ها، وضعیت معیشتی است و وضعیت اقتصادی بغرنج مردم منجر به آسیب و معضل اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام مصباح با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در ارائه خدمات به مردم گفت: بانکها تسهیلات را قفل کرده‌اند و حتی وام با بهره ۲۳درصد اکنون پرداخت نمی‌شود بخشی از مردم به ویژه قشر کارگر انگیزه رأی دادن ندارند.

وی بی‌توجهی ادارات نسبت به خدمات‌رسانی را از دیگر عوامل نارضایتی مردم و دلسردی نسبت به انتخابات دانست و گفت: دستگاه‌های خدمات رسان و نهادهای حمایتی این روزها به جای خدمات‌دهی گره‌ها را بیشتر می‌کنند.

پایان پیام/