حال و هوای اعتکاف در شهر دهدشت /۲۴مسجد میزبان معتکفان دهدشتی
حال و هوای اعتکاف در شهر دهدشت /۲۴مسجد میزبان معتکفان دهدشتی
بهادر تصریح کرد : امسال با تمهیدات پیش‌بینی شده ۴ مسجد به صورت خاص برای دانش آموزان درنظر گرفته شده است که از هزار و ۴۰۰ معتکف ثبت‌نام شده بیش از ۴۰۰ نفر جوانان و نوجوانان دختر و پسر دهه هشتاد و نودی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به شعار سال اعتکاف «اعتکاف، معنویت تمدن ساز» گفت: اعتکاف توصیه قرآنی و جزء سیره پیامبر اسلام و اهل بیت بوده است .

حجت‌الاسلام مجید بهادری افزود: اعتکاف در مساجد فرصتی مغتنم است تا انسان‌ها با تمام مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی، اقتصادی و … چند روزی را از جامعه و مردم جدا شوند و به درون‌گرایی روی آورند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف در فرهنگ دینی به خصوص دین اسلام از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است و بر انجام این امرعبادی بسیار تاکید شده است تصریح کرد: اعتکاف فرصتی برای آرامش، خودسازی و تغذیه معنوی روح است. این ایام به انسان امکان پالایش روح و روان و محکم کردن ارتباط بنده با خدای خود را می دهد.

بهادری با اشاره به اینکه در شهرستان کهگیلویه امسال ۲۴ مسجد میزبان معتکفین در شهر دهدشت و بخش های تابعه است که از این تعداد ۵ مسجد مختص برادران و ۱۹ مسجد دیگر مختص بانوان است خاطرنشان کرد: تعداد ۸ مسجد روستایی و ۱۶ مسجد شهری پذیرای معتکفین هستند تصریح کرد: امسال با تمهیدات پیش‌بینی شده ۴ مسجد به صورت خاص برای دانش آموزان درنظر گرفته شده است که از هزار و ۴۰۰ معتکف ثبت‌نام شده بیش از ۴۰۰ نفر جوانان و نوجوانان دختر و پسر دهه هشتاد و نودی هستند.

وی بیان کرد: بیش بینی ها حاکی از آن است که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۵ درصدی معتکفین بودیم و حضور و استقبال نوجوانان و جوانان به ویژه دهه هشتادو نودی‌ها برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف افزایش یافته به طوری که بخش زیادی از معتکفین را این جمعیت تشکیل می دهند.

 

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ