تلاش کردیم سرمایه‌گذار پای کار بیاید اما علاقه‌مندی چندانی وجود ندارد
تلاش کردیم سرمایه‌گذار پای کار بیاید اما علاقه‌مندی چندانی وجود ندارد
این مسئول گفت: اگر زنجیره اول به خوبی شکل گیرد زنجیره های بعدی کارآمدتر و موثرتر شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبر دیشموک ،  وجیه الله جعفری در نشست با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلیل حضور خود در این استان گفت: امیدواریم بتوانیم طرح های خیلی خوبی را در استان رقم زده و طرح های نیمه تمام را به اتمام برسانیم چند ماهی است که وزارت صمت نگاهی متفاوت‌تری نسبت به استان کهگیلویه و بویراحمد و برخی استان‌های دیگر در حوزه معادن دارد.

وی با بیان این که طرح های اکتشافی را به جد دنبال می‌کنیم گفت: یک سری محدوده‌های جدید را در استان شناسایی کرده‌ایم و همکاران ما به دنبال تکمیل کارهای اکتشافی هستند.

این مسئول گفت: اگر زنجیره اول به خوبی شکل گیرد زنجیره های بعدی کارآمدتر و موثرتر شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه چند معدن در استان در سال های گذشته داشته ایم که راکد شده بودند گفت: تلاش کردیم سرمایه‌گذار پای کار بیاید اما علاقه مندی چندانی وجود ندارد لذا باید مشوق های بیشتری را در سطح استان داشته باشید تا یک کار خوب اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان ایمیدرو در بخش دیگری از اظهارات خود یادآور شد: حوزه توسعه و زیرساخت ما کمک خواهد کرد و یک بخش هم به ظرفیت‌ها برمی‌گردد و باید کمک هایی در بخش زیرساخت داشته باشیم تا سرمایه گذار پای کار بیاید.

وی افزود: سرمایه گذاران جاهایی می‌روند که مشوق وجود داشته باشد پیشنهاد ما این است در تکمیل زیرساخت‌ها اقدام شود ما هم کمک می‌کنیم چون استان نیازمند این اتفاق است.

جعفری به طرحی که وزیر صمت در نظر گرفته اشاره کرد و گفت: طرحی را به پیشنهاد وزیر از یک سال پیش شروع کردیم و مقداری از آن در حال شکل گرفتن است و باید به دنبال آن باشیم ابتدای طرح ممکن است سرعت نداشته باشد.

وی گفت: آمایش صنعتی شهرستان ها را با تقویت شهرهای کمتر توسعه یافته مد نظر قرار می‌دهیم و حمایت وزارت به سمت این شهرستان ها خواهد بود.

جعفری افزود: برخی از شهرهای کشور به گونه ای صنعتی شده‌اند که داد مردم آنها از آلودگی صنعت در آمده است و خودشان هم دیگر نیروی کار ندارند و باید از بیرون برای آنها نیروی کار بیاید و بیکار در آن شهرستان‌ها نیست.

وی در خصوص چگونگی صنعتی کردن چنین شهرستان‌هایی که صنعت ندارند گفت:  شاخص‌های مثل نرخ بیکاری و تعداد صنایع موجود در مناطق و ظرفیت‌های آن ها مد نظر ما قرار می‌گیرد و شهرستان‌ها شناسایی می‌شوند و سپس هدایت سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و شرکت‌های بزرگ نقدینگی خود را به این شهرستان ها می‌آورند.

جعفری با بیان اینکه باید رئیس سازمان صنعت و معدن استان از طریق حوزه مطالعات پژوهشی ما پی‌گیر بوده و هماهنگی لازم را داشته باشد گفت: بیشتر شهرستان های شما این شاخصه‌ها را دارند بنابراین صنایع باید جاهایی برود که در آنجا کاری صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در فسفات باید کار بهتری انجام شود و اتفاق مهمی برای منطقه رقم بخورد گفت: حدود ۱۵ محدوده در استان شناسایی شده که در مرحله صدور پروانه اکتشاف است بعضی مناطق هم در حوزه زیست محیطی مشکل دارند که استان باید برای فعال شدن آنها اقدام کند.

انتهای پیام/