تجمعات نامزدهای انتخاباتی غیرقانونی است تذکرات داده شده اما رعایت نمی‌کنند
تجمعات نامزدهای انتخاباتی غیرقانونی است تذکرات داده شده اما رعایت نمی‌کنند
هاشمی بیان کرد: تجمعات نامزدهای انتخاباتی غیرقانونی است تذکرات داده شده اما رعایت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، ، سید جواد هاشمی در نشست شورای فرهنگ عمومی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر با اشاره به انجام فرایند انتخابات گفت:  تشکیل ستاد امنیت انتخابات، ستاد جرائم انتخاباتی و جرائم تبلیغات انتخاباتی برای مدیریت تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در یک هفته مانده به انتخابات از جمله کارهایی خوبی است که انجام گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات با بیان اینکه استان ۲۲ حوزه انتخابیه دارد که سه مورد اصلی و بقیه حوزه های فرعی است، افزود:  استان ۸۷۲ شعبه اخذ دارد که ۳۹۲ سیار و ۴۷۳ شعبه ثابت است.

وی با بیان اینکه ۵۰۱ شعبه اخذ رای روستایی و بقیه شهری است، گفت: تاکنون ۱۲۴ نفر از نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شدند.

این مسوول با اشاره به اینکه تعداد رای اولی‌های استان ۳۱ هزار و ۶۳۵ نفر هستند، گفت: ۵۰۰ هزار کهگیلویه و بویراحمدی واجد شرایط در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری هستند.

هاشمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات و تاکیدات ایشان مبنی بر افزایش مشارکت‌ گفت: خوشبختانه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد نگرانی از بابت مشارکت در انتخابات وجود ندارد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری بیش از ۲۲ همایش بزرگ انتخاباتی در سطح استان خبر داد و گفت: کانال‌های تلویزیونی به مشارکت صدا و سیما راه‌اندازی شد و قرار است مناظرات انتخاباتی از شبکه دنا پخش شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ۱۱ اسفند ماه در سطح استان نیمه الکترونیکی است، گفت: با پنج وسیله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایین خدمت و  گذرنامه می‌توان در انتخابات شرکت کرد.

هاشمی انتخابات را آبرویی نظام دانست و گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی در راستای تقویت و تشویق مردم برای مشارکت حداکثری  در انتخابات ستاد انتخابات را یاری کنند.

وی بیان کرد: انتخابات متعلق به هیچ حزب، جناح و گروهی خاصی نیست، متاسفانه برخی صحنه انتخابات را به میدان جنگ تبدیل کردند، بداخلاقی‌های انتخاباتی نگران کننده است، افرادی که فردا می‌خواهند قانون وضع کنند نباید قانون‌شکنی کنند.

هاشمی بیان کرد: شعارهای غیرواقعیانه و خارج از قانون نامزدهای انتخاباتی که در حیطه وظیفه آنها نیست برای مردم  توقع ایجاد کرده و سبب نگرانی و بدبینی مردم شده است.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه رسانه‌ها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، افزود: شاهد بداخلاقی، بی‌حرمتی‌ها و ترور شخصیت‌ها در فضای مجازی هستیم که از دادستان می‌خواهیم به این موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد برای اینکه بیشتر دیده شود هنجارشکنی می‌کنند، گفت: برخی‌ها در تجمعات کاندیدا اقدام به تیراندازی کردند که احضار، بازداشت و سلاح آنها توقیف شد و اگر موردی باشد ورود خواهیم کرد.

هاشمی بیان کرد: تجمعات نامزدهای انتخاباتی غیرقانونی است تذکرات داده شده اما رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به توصیه ائمه جمعه به نامزدهای انتخاباتی در جهت رعایت اخلاق انتخاباتی گفت:انتظار استمرار این توصیه را داریم که کاندیداها علیه همدیگر صحبت نکنند، تهمت نزنند و تخریب نکنند.

پایان پیام/