تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر تربیت دینی دانش آموزان
تاکید نماینده ولی فقیه در استان بر تربیت دینی دانش آموزان
آیت الله سید نصیر حسینی گفت: دانش آموزان نقش موثری در آینده کشور دارند و تربیت دینی و اخلاقی آنان رسالت مهمی است که بر عهده آموزش وپرورش است.
به گزارش خبر دیشموک،   نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه همه در قبال آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی داریم و ضرورت دارد تا اقدامات فرهنگی در مدارس افزایش یابد اضافه کرد: اقامه نماز در مدارس و هدایت معنونی دانش آموزان به عنوان یک اولویت مهم در دستور آموزش وپرورش کار قرار گیرد.
آیت الله حسینی نقش ائمه جمعه در حوزه‌های فرهنگی را بسیار مهم دانست و افزود: ائمه جمعه باید ارتباط موثری با مدارس و دانش آموزان داشته باشند و آن‌ها را با اعتقادات و باور‌های دینی آشنا کنند.
وی خواستار انتصاب مدیران علاقمند به آرمان‌های انقلاب اسلامی خلاق و صاحب ایده در آموزش وپرورش شد و گفت:باید به ایجاد فضای شاداب و بانشاط معنوی و مقوله تجهیزات آموزشی و ورزشی در مدارس توجه بیشتری شود.
هویت زدایی از مدارس هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد هم در این نشست گفت: جنگ امروز جنگ هویت هاست و دشمن دنبال هویت زدایی در مدارس است تا تاریخ ، پرچم ، مقدسات ، معناگرایی ، انتظار و سرود ملی را از دانش آموزان بگیرد.
حسنعلی عزت خواه با بیان اینکه باید با سلاح دانایی و آگاهی، دانش آموزان را با وقایع انقلاب و هویت‌های ملی و دینی آشنا سازیم، افزود: ائمه جمعه با ارتباط تنگاتنگ با آموزش وپرورش به حل مشکلات و نارسایی‌ها کمک کنند تا با همدلی و همکاری شاهد آموزش و پرورشی پویا و بالنده باشیم.
وی به موفقیت‌های آموزش وپرورش در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: رشد متوازان رشته‌ای و سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته ریاضی و فنی وحرفه‌ای از اقدامات خوب آموزش وپرورش در سال جاری بود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان مدارس معارف را حوزه‌های علمیه آموزش وپرورش دانست و گفت: رویکرد فرهنگی و علمی در مدارس تقویت می‌شود تا دانش آموزان با اعتقادات و باور‌های دینی آشنا شوند.
عزت خواه افزود: جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در دستور کار آموزش وپرورش قرار گرفته است.
بیان دستاورد‌های آموزش و پرورش در خطبه‌های نماز جمعه
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست از تعامل خوب ائمه جمعه با آموزش وپرورش خبر داد و گفت: موفقیت‌ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش توسط ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیان بیان می‌شود.
حجت‌الاسلام عبودی با تقدیر از اقدامات خوب آموزش وپرورش افزود: آموزش وپرورش رسالت سنگینی در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص بر عهده دارد که نیازمند همکاری همه جانبه است.
انتهای پیام/