انتقاد شدید دبیر حزب موتلفه استان از یک برچسب انتخاباتی به مردم استان
انتقاد شدید دبیر حزب موتلفه استان از یک برچسب انتخاباتی به مردم استان
دبیر حزب موتلفه کهگیلویه و بویراحمد از اهانت انتخاباتی به مردم استان به شدت انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ کمتر از سه ماه دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کل کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.

اما در استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با برگزاری انتخابات؛ تهدیدها و فرصت‌های زیادی وجود دارد و یکی از فرصت‌های انتخاباتی حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای است که مردم این استان بیش از سایر نقاط کشور در همه انتخابات‌ها از اول انقلاب تاکنون شرکت داشته‌اند و این را آمار رسمی کشور می‌گوید.

اما انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از سرنوشت سازترین انتخابات همه ادوار به شمار می‌رود که مردم برای گذر از استانی توسعه نیافته و رسیدن به نقطه مطلوب و همچنین عبور از محرومیت‌ها به مجلسی شاداب و جوان و پای کار می‌اندیشند.

یکی از تهدیدات انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد که همواره نسبت به آن هشدار داده می‌شود انتخابات به سبک طایفه‌ای و قومی است یعنی اینکه فارغ از سایر صلاحیت‌ها؛ هم انتخاب کنندگان و هم انتخاب شوندگان به دنبال رای طایفه‌ای و قومی جهت رسیدن به منافع و مطامع خود هستند.

در همین خصوص سید علی‌محمد دانشی دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد و از فعالان با سابقه سیاسی با انتقاد شدید از کسانی که نسبت طایفه‌گرایی و قومگرایی به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌چسبانند اظهار کرد: در تمام ادوار که نگاه کنید مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نماینده طایفه‌ای و قومی به مجلس نفرستاده‌اند.

وی گفت: برای مثال در دوره چهارم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بویراحمد اگر قرار بود نماینده طایفه‌ای به مجلس برود هیچگاه حاج سید مسعود حسینی به مجلس راه نمی‌یافت چرا که او از یک روستای کوچک چند صد نفری بود و برای مثال در همان دوره‌ها اگر قرار بود فردی طایفه‌ای به مجلس برود آقای آسپار به مجلس می‌رفت که یک طایفه بزرگ پشت سر او قرار داشت.

دبیر حزب مؤتلفه استان کهگیلویه و بویراحمد به سایر انتخابات‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: برای مثال در دوره دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کهگیلویه و گچساران که آن موقع یک حوزه انتخابیه بود اگر مردم رای طایفه‌ای می‌دادند هیچگاه حجت الاسلام حسنعلی نجفی رهنانی که یک فرد غیر بومی و اصفهانی بود به مجلس شورای اسلامی راه نمی‌یافت.

وی به موردی دیگر از رای غیر طایفه‌ای و غیرقومی مردم استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: آقای موحد که چندین دوره نماینده مجلس شورای اسلامی هستند از طایفه‌ای کم تعداد در شهرستان کهگیلویه به مجلس رفتند و برعکس افرادی بودند که طایفه بزرگ‌تری داشتند اما به مجلس نرفتند پس در اینجا هم مردم رای طایفه‌ای و قومی نداده بودند.

وی به عدل هاشمی‌پور و سید علی محمد بزرگواری و سایرین نیز در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ اشاره کرد که آنها نیز بر اساس رای طایفه‌ای و قومی به مجلس راه نیافته بودند و البته ستار هدایتخواه در حوزه بویراحمد که او هم با رای طایفه‌ای به مجلس نرفت.

این فعال سیاسی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حوزه انتخاب گچساران نیز کسی با رای طایفه‌ای به مجلس شورای اسلامی راه نیافت که نمونه بارز آن آقایان سید قدرت الله حسینی غلامرضا تاج گردون علی مراد جعفری و این اواخر سید ناصر حسینی‌پور است که هیچ کدام از آنها با رای طایفه‌ای به مجلس راه نیافته بودند پس نباید انگ طایفه‌ای و قمی بر پیشانی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان بزنیم.

این فعال سیاسی در ادامه با انتقاد شدید از نخبگان استانی که خودشان در فکر رای طایفه‌ای و قوم و خویشی هستند گفت اگر هم همچنین موضوعی در استان وجود داشته باشد مربوط به مردم نیست مردم هرگز دنبال انتخابات قومی و طایفه‌ای نبوده و نیستند.

وی افزود: شاید بتوان گفت انتخابات جریانی و یا انتخاب‌های سیاسی و گفتمانی در استان وجود داشته است اما هرگز به این نکته نرسیده‌ایم که مردم رای طایفه‌ای داده‌اند و بهتر است به شعور و فهم سیاسی مردم توهین نکنند.

دانشی با ابراز انتقاد شدید از سیاسیونی که رفتار خویش را با چنین نسبت‌هایی به مردم منتسب می‌کنند گفت: اگر این چنین است مردم هم در دهه فجر حضور انتخاباتی دارند و یا در ۹ دی در راهپیمایی طایفه‌ای شرکت می‌کنند و یا اینکه در ۸ سال دفاع مقدس که مقام اول حضور در جبهه‌ها را داشتند نیز با نگاه طایفه‌ای و قومی در جنگ حضور پیدا کردند لذا چنین برچسب‌هایی هرگز به مردم استان نمی‌چسبد.

وی خطاب به اصحاب رسانه با بیان اینکه لازم است از کیان مردم استان دفاع کنید و اجازه ندهید که چنین اتهاماتی به آنها زده شود گفت: از نخبگان بخواهید و آنها را به چالش بکشید که چرا چنین کارهایی انجام می‌دهند در حالی که گفته‌های آنها خلاف واقع است.

دانشی با بیان اینکه یک عده ژست نخبگانی می‌گیرند و نخبه هم نیستند گفت: آقایی که مدعی هستی مردم رای طایفه‌ای می‌دهند بهتر است خودت در عمل به دنبال طایفه‌گرایی نباشی.

وی توصیه‌ای هم به اصحاب رسانه کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند کاندیداها را دعوت کرده و از آنها سوال کنند که تا چه اندازه نگاه طایفه‌ای دارند و تا چه میزان به دنبال سوء استفاده از طایفه‌ها هستند و نگاه طایفه‌ای خود را آشکار کرده تا برای مردم همه چیز معلوم شود.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ