افتخاری دیگر برای صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد/کسب رتبه برتر مسابقه “قند پارسی” در جشنواره ملی “آیین سخن”
افتخاری دیگر برای صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد/کسب رتبه برتر مسابقه “قند پارسی” در جشنواره ملی “آیین سخن”
مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد از کسب رتبه برتر مسابقه رادیویی "قند پارسی" تولید رادیو دنا در جشنواره ملی "آیین سخن" خبر داد.

به گزارش خبر دیشموک،    امیر رئوف با بیان اینکه جشنواره آیین سخن در دو بخش “مسابقه” و “نمایش” برگزار شد، گفت: مسابقه “قند پارسی” از صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به تهیه کنندگی “محمد صادق آزادی” موفق شد به بخش نهایی جشنواره راه یابد.

وی با بیان اینکه این جشنواره رادیویی با هدف پاسداشت زبان فارسی توسط معاونت صدای رسانه ملی برگزار شد، افزود: مسابقه رادیویی “قند پارسی” با حضور دو گروه شرکت کننده از کشورهای فارسی زبان از جمله ایران، افغانستان و تاجیکستان تهیه و تولید شده است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گروه های شرکت کننده  به نام های “لعل درخشان” و “در دری” در این مسابقه در بخش های واژه شناسی، شعر خوانی، هنر و ادبیات فارسی و مشاهیر زبان فارسی با هم رقابت کردند، بیان کرد: داوری این رقابت را یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در حوزه زبان فارسی بر عهده داشته است.

وی با بیان اینکه پاسداشت زبان فارسی، پاسداری از هویت فرهنگی یک ملت و هویت ایران زمین و همه فارسی زبانان جهان است، ادامه داد: این گونه برنامه‌ها یک شروع خوب است و امیدواریم ادامه داشته باشد.آیین سخن”

رئوف با اشاره به اینکه کار در حوزه زبان فارسی برای ما وظیفه‌ای در راستای حفظ میراث فرهنگی و ملی است، گفت: زبان فارسی حاصل هزاران سال اندیشه ملت است، بنابراین این زبان نتیجه تلاش نیاکان ما بوده و همه مردم ایران و فارسی زبانان در قبال آن مسئولند و به همین علت صدا وسیما در راستای وظیفه ذاتی خود به این مقوله ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در معاونت صدای رسانه ملی چنین جشنواره ای برای حفظ و پاسداشت زبان فارسی برگزار شده است، ادامه داد: یکی از برنامه های رادیو دنا در رویکرد جدید رسانه ملی، تولید مسابقه، نمایش و حتی مستند های رادیویی با موضوع پاسداشت زبان فارسی است.

لازم به ذکر است ، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی آیین سخن با حضور غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، سیدتقی سهرابی معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما،  شاهید مظفری قائم مقام معاونت صدا ، محمد جعفر محمد زاده مدیر شبکه رادیویی ایران و رئیس شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا، یدالله گودرزی دبیر جشنواره ملی «آیین سخن» و با حضور نمایندگانی از سفارتخانه کشورهای فارسی‌ زبان و جمعی از اصحاب رسانه در ۱۴ تیرماه در سالن شماره یک شهدای رادیو برگزار شد.

انتهای پیام/