اعطای ۲۱۱ دامدار کارت به متقاضیان در باشت
اعطای ۲۱۱ دامدار کارت به متقاضیان در باشت
مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: تا کنون ۲۱۱ فقره دامدار کارت به دامداران و مرغداران این شهزستان اعطا شده است.

به گزارش خبر دیشموک ،  محمد انصاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته اقدامات خوبی در بخش جهاد کشاورزی باشت انجام شد.

وی بیان کرد: از مهمترین این اقدامات می توان به ساخت استخر ذخیره آب باغات روستای غورک با اعتباری بیش از ۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت کانال آب رسانی مزارع روستای لار به طول ۲۰۰متر با اعتبار  ۲ میلیاردو ۸۶۰ میلیون ریال، ساخت کانال آبرسانی مزارع فتح به طول ۱۳۵متر با اعتبار  ۲ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی باشت تصریح کرد: در سال گذشته یک دهنه پل بین مزارع با اعتباری بیش از یک میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان احداث شد.

انصاری عنوان کرد: ساخت گلخانه ۵ هزار متری در مجتمع گلخانه فدک سرابیز از دیگر اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی باشت بوده که برای ساخت این طرح اقتصادی بیش از ۶۴ میلیارد ریال هزینه شد.

وی گفت: در حال حاضر شهرک گلخانه ای فدک سرابیز باشت با مساحتی بیش از ۳۴ هکتار در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی باشت خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته توسعه تولید خوراک دام و طیور کارخانه فدک از ۱۵هزار تن به ۵۴هزار تن افزایش یافت که در این زمینه بیش از ۵۰۰ میلیارد اعتبار هزینه شد، این کارخانه ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان را در سال دارد.

انصاری بیان کرد: در این مدت بیش از ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ۲ دستگاه کمباین به کشاورزان باشت پرداخت شدو ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب دامدار کارت به بهره برداران این شهرستان در یگ سال گذشته پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون ۲۱۱ فقره دامدارکارت به دامداران و مرغداران باشتی اعطا شد، این نوع تسهیلات بانکی با سود ۱۰درصد و دوره بازپرداخت ۹ماهه برای حمایت از دامداران و مرغداران پیش بینی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی باشت ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از ۷۶ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت به ۳۸۰ متقاضی در این شهرستان پرداخت شده است.

انتهای پیام/