اجازه مجلس به دولت برای استخدام معلمان نهضتی،غیرانتفاعی و حق‌التدریس و…
 اجازه مجلس به دولت برای استخدام معلمان نهضتی،غیرانتفاعی و حق‌التدریس و…
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس طی مصوبه‌ای در قالب لایحه برنامه هفتم به دولت اجازه داد از ظرفیت معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریس و ... برای رفع کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس طی مصوبه‌ای در قالب لایحه برنامه هفتم به دولت اجازه داد از ظرفیت معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریس و … برای رفع کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده کند.

مطالبه استخدام معلمان غیردولتی در آموزش و پرورش

استخدام معلمان غیردولتی و نهضتی در آموزش و پرورش از مطالبات مخاطبان «فارس من» نیز بوده که در پویش‌های مختلفی به آن پرداخته شده است.

در یکی از این پویش‌ها خطاب به وزیر آموزش پرورش نوشته‌اند که: با توجه به اعلام حضرتعالی مبنی بر «تامین کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش » که در تایید فرمایش بسیاری از مسئولین و بزرگان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز نظراتی را اعلام فرمودند. لذا خواهشمند هستیم از معلمان مدارس غیردولتی که دارای سابقه تدریس در مدارس هستند بکارگیری شوند. لطفا مساعدت لازم را مبذول بفرمایید تا این عزیزان بتوانند همانند نیروهای خرید خدمات و نهضتی و … بتوانند درآزمون استخدامی شرکت نمایند.

درنظر گرفتن سهمیه ۲۵ درصدی برای معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریسی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مصوبه مجلس افزود: در این مصوبه معلمان غیرانتفاعی، نهضتی، حق التدریسی و… سهمیه ۲۵ درصدی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خواهند داشت.

وی اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۷۰ هزار معلم بازنشسته شدند که تنها کار جذب ۷۰ هزار نفر برای جایگزین کردن معلم مورد نیاز کشور در دولت قبل انجام شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در ۴ سال دولت دوازدهم دانشگاه فرهنگیان تنها ۴۰ هزار نفر از معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش در این ۴ سال را تأمین کرد در حالی که موظف بود در هر سال ۴۰ هزار معلم مورد نیاز کشور را تأمین کند.

وی افزود: با تأمین نیاز ۴۰ هزار تایی معلمان و آزمون استخدامی برای پذیرش ۳۰ هزار نفر دیگر تنها ۷۰ هزار نفر معلم راهی کلاس‌های درس شدند و ما با کسری ۱۰۰ هزار معلم در پایان دولت دوازدهم مواجه بودیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت:‌علاوه بر این درحالی که در سال‌های پیشین ما به طور میانگین با بازنشستگی حدود ۳۵ هزار معلم مواجه بودیم در دو سال قبل شاهد بازنشستگی ۶۰ هزار معلم در هر سال بودیم که این خود باز مشکلات ما را بیشتر کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: کسری ۱۰۰ هزار تایی معلم در کنار بازنشسته شدن ۶۰ هزار نفری معلمان در دو سال گذشته ما را با کمبود معلم در کشور مواجه ساخت که باید این نیاز از طریق آزمون استخدامی و در اولویت و از طریق دانشگاه فرهنگیان تأمین شود.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۶۷ هزار معلم توسط معلم استخدام شده‌اند که با جذب معلم در ۴ سال دولت دوازدهم تقریبا برابری می‌کند. البته مصوبه مجلس هم دست دولت را برای جذب استخدام معلم بازتر کرد.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ