آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد
آماده باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در پی هشدار قرمز هواشناسی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مرادعلی پیوند روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با اشاره به هشدار ستاد بحران کشور و سازمان هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی قوی از صبح روز سه شنبه بیست و نهم اسفند گفت: براساس گزارشات هواشناسی شدت و سطح بارش‌ها قابل مقایسه با بارش‌های گذشته نیست و بارش‌های سنگینی در راه استان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری افزود: با توجه به آغاز تعطیلات نوروزی و حضور مسافران و گردشگران از تمام نقاط کشور به استان ضمن اطلاع رسانی به آنها، تمهیدات لازم برای اسکان موقت در سالن های اداره کل ورزش و جوانان اندیشیده شود.
وی بیان کرد: با اطلاع رسانی درست و به موقع می‌توان جلوی بسیاری از بحران‌ها را گرفت، لذا از امروز تا زمان خروج این سامانه بارشی از طریق صدا و سیما و همچنین رسانه ها اطلاع‌رسانی لازم برای همکاری مردم و جلوگیری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها صورت گیرد.
پیوند عنوان کرد: کار خوبی که در سیل مانسون سال گذشته انجام گرفت ارسال پیامک هشدار برای مردم و مسافرین بود و همین عامل موجب شد علی‌رغم بارش سنگین باران، اما هیچ‌گونه خسارت جانی نداشته باشیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با بیان اینکه نقاط بحران‌زا مشخص و تمهیدات بیشتری برای این نقاط اندیشیده شود، گفت: تیم‌های کوهنوردی با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
وی با بیان اینکه پایین دست سدها مدیریت شود،گفت: قرار نیست در میان مردم اضطرب ایجاد کنیم اما مدیریت افکار عمومی با توجه به سامانه بارشی قوی که قرار است وارد استان شود ضروری است.
پیوند با تاکید بر پای کار بودن شهرداری یاسوج، گفت: پاکسازی جداول در بلوار قرنی، بلوار کشاورز و منطقه شرف آباد یاسوج برای جلوگیری از آبگرفتگی معابر و منازل در دستور کار باشد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری با اشاره به اینکه اقدامات لازم در حوزه جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت به طرح‌های پرورش شیلات و حوزه باغداری انجام شود، گفت:دستگاه های خدمات‌رسان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم گفت: تمام نقاط استان درگیر سامانه بارشی جدید خواهد بود که می‌طلبد مردم همکاری لازم برای عبور از این سامانه بارشی را داشته باشند.
علیرضا نیکروز عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی جدید ۱۰۰ میلی متر باران به همراه داشته باشد، که اخطارهای لازم از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها به مردم و عشایر داده می‌شود.
انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مالک آهنگ