گزیده خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
گزیده خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد
امام جمعه لنده گفت: امیدواریم قرن جدید، یک قرنی جدید برای پیشرفت و توسعه فراگیر ایران اسلامی باشد.
به گزارش خبر دیشموک  ،  امام جمعه شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای خداوند متعال گفت: روزه یکی از پایه‌های اسلام است یعنی یکی از پایه‌های عباد، عبودیت، تقرب به ذات مقدس روزه است و روزه پایه اخلاص و تقرب انسان به خداوند متعال است.
آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه روزه یکی از واجبات دین خدا است، افزود: آن قدر مسئله روزه مهم است که در زمان ادیان و پیامبران الهی بر همه بندگان واجب بوده است در زمان حضرت عیسی (ع)، موسی (ع)، ابراهیم (ع) روزه واجب بوده است و نحوه کامل آن در زمان پیامبر اسلام (ص) بوده است بنابراین روزه آثار و برکات فراوانی برای بشر دارد و سبب تلطیف روح انسان، ایجاد اراده قوی، و ایستادگی در برابر خواهش‌های نفس می‌شود.
آیت الله حسینی با بیان اینکه روزه داری سپری در برابر آتش جهنم است، گفت: روزه درس مساوات، برابری می‌دهد و یکی از هدف‌های آن درک ثروتمندان از وضعیت فقرا است از طرفی روزه دارای آثار بهداشتی و درمانی است و مشکلاتی که سبب بیماری انسانی می‌شود روزه داری این مشکلات را درمان می‌کند.
وی اضافه کرد: دستگاه گوارش نیاز به استراحت دارد و تغذیه مداوم و بدون ملاحظه سبب بیماری آن می‌شود که روزه داری نحوه خوراک را تعدیل و سبب درمان می‌شود.
آیت الله حسینی با بیان اینکه همه کتاب‌های آسمانی مانند تورات، زبور و انجیل و قرآن در ماه رمضان نازل شده است، گفت: ماه رمضان بهار قرآن است و باید تلاوت قرآن را در این ماه در شهر، روستا، مساجد و زندگی رونق داد سبب آثار مثبت معنو‌ی و مادی بر بدن و محیط زندگی انسان می‌شود.
وی با بیان اینکه خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود فرشتگان رفت و آمد می‌کنند، اما خانه‌ای که حلال و حرام ندارد و اهل نماز و روزه و اعتقاد به آن نیستند شیاطین حضور پیدا می‌کنند، بیان کرد: در ماه رمضان باید ثانیه ها، ساعت و اوقات را مورد دقت قرار داد، زیرا نفس‌های انسان روزه دار عبادت است.
امام جمعه مرکز استان در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج به شعار سال یعنی سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته رهبر انقلاب شعار‌ها را تولید و اقتصاد و اشتغال قرار می‌دهند و مشخص می‌شود این شعار‌ها برای کشور مهم است، ظرفیت‌های مهم، خوب و خدادادی، ظرفیت‌های انسانی، آب، خاک، کوه، معادن، نفت و گاز در کشور وجود دارد و علاوه بر شکرگذار بودن برای آن‌ها باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها و توسعه‌های خوبی به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اما تا نقطه مطلوب فاصله وجود دارد، گفت: نعمت‌ها و ظرفیت‌ها در استان بالا، اما بهره برداری‌ها کافی نیست در گذشته انقلاب مردم استاد با مواهب طبیعی زندگی می‌گذراندند و آب و برق و گازی وجود نداشت و مردم خود امورات را اداره می‌کردند، بنابراین می‌شود بدون تکیه به دولت‌ها فعال بود و یکی از این اشکالات این است که باید به دولت‌ها تکیه داشت، اما ظرفیت‌ها محدود است و باید بخش خصوصی و مشاغل آزاد فعال شود و موانع را برای سرمایه گذاران برطرف کند و هفت خوان‌های ایجاد شده را برطرف کنند.
آیت الله حسینی با بیان اینکه جوانان خوشفکر از طریق حمایت از آن‌ها برای حرکت در جهت رونق استان با استفاده از آموزش‌ها و ظرفیت‌هایی مانند کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی است انتخابی خردمندانه که توسط مردم غیور ایران رقم خورد و بهترین حاکمیت و مدیریت در جهان از جهت عقل و خرد جمهوری اسلامی است جمهوری یعنی همه مردم در میدان باشند سرنوشت آن‌ها دست خودشان باشند و اراده آن‌ها در تمام سطوح مدیریتی از خرد تا کلان اثر گذار باشد و مردم خواهان تحقق ارزش‌های دینی و الهی باشند.
وی با بیان اینکه در راس انقلاب شخصیتی معنوی، حکیم و وارسته‌ای که طبق هوای نفس عمل نمی‌کند و طبق مکتب عصمت و طهارت عمل کند، وجود دارد گفت: یکی از دلایل قاطع که این نظام مردمی بوده این است که خود مردم در برابر توطئه‌ها و دسیسه‌ها مقاومت کردند و این مردم در برابر ابرقدرت‌ها و توطئه‌ها و جنگ‌ها و تحریم‌ها مقاومت و ایستادگی کردند و با حضور این مردم این انقلاب در حال تصرف سنگر‌ها و پیشرفت‌های جدید است.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه اسرائیل در برابر گروهی کوچک در یمن شکست خورده است، گفت: امروز اسرائیل درصدد جلب متحدان برای ضربه به ایران است، اما از درون مورد ضربه و حمله و شکست می‌شود، امروز که رژیم صهیونیستی به مردم فقیر و پابرهنه یمن حمله می‌کنند، اما در جواب وقتی آرامکو مورد اصابت موشک‌های یمنی قرار گرفت عربستان آتش بس اعلام می‌کند بنابراین اگر مردم پشتیبان نظام نبودند پیشرفت‌ها و اقتدار و عزت شکل نمی‌گرفت….
………..
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: لازم است که همه تلاش کنیم به شعار سال جامه عمل بپوشانیم و گره از مشکلات مردم باز کنیم.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی افزود: با رونق دادن به تولید و اشتغال آفرینی مشکلات معیشتی، شغلی و اقتصادی در جامعه بخصوص در بین جوانان حل می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به تحریم بودن کشور ما باید به تولید و دانش داخلی جوانان و دانشمندان کشور تکیه کنیم تا مشکلات موجود در جامعه برطرف شود.
امام جمعه دوگنبدان با اشاره به روز طبیعت گفت: کسانی که برای تفریح و استراحت به طبیعت می‌روند باید مراقب باشند که به محیط اطراف خود آسیب نرسانند، چون که طبیعت امانت است و باید به نسل‌های بعد تحویل بدهیم.
وی افزود: در روز طبیعت باید از ریختن زباله، شکستن درختان و روشن کردن آتش جلوگیری کنیم.
خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه
تکیه بر دانش و علوم نوین راه برون رفت از مشکلات کشورامام جمعه پاتاوه درخطبه‌های نماز، ضمن توصیه وسفارش مومنین به رعایت تقوا وپاکدامنی، به عوامل آمادگی ورود به ماه مبارک رمضان اشاره وبه استناد توصیه‌ها و سخنان امام رضا (ع) گفت: باید فرصت باقی مانده از ماه شعبان رامغتنم شمرد وکسب آمادگی معنوی برای ورود به ماه مبارک رمضان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدرحمت الله سیادت در خطبه سیاسی نمازبه مناسبت‌های هفته ابتدا به نامگذاری شعارسال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبری معظم انقلاب به سخنان امامین انقلاب اشاره و عنوان کرد: فعالیت امروز شما برای کشوراسلامی یک عبادت است، چه در کارخانه، چه در صنعت وذدرکشاورزی و چه درسایر امور مثل مجاهد در راه خدا هستید.
وی افزود: وقتی تولید داخلی نباشد باعث بیکاری جوانان می‌شود، مسئولان دولتی وبخش‌های مختلف باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و بازکردن گره‌های امور معیشت مردم و رونق دادن به اقتصادکشور، کار و تلاش کنند.
حجت الاسلام سیادت با تبریک «۱۲ فروردین» روز جمهوری اسلامی عنوان کرد: روزجمهوری اسلامی را روز عید میدانم و امیدوارم که هر سال روز دوازدهم فروردین روز عید ملت ما باشد و ۱۲ فروردین روز زنده شدن اسلام است؛ دشمنان جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده اند که باید از محتوای نظام هرچه می‌توانند کم کنند و این ازهمان نقاط حساسی است که هوشیاری مردم را می‌طلبد.
خطبه‌های نماز جمعه چرام
امام جمعه موقت چرام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ یک روز حساس و مهم در تاریخ جمهوری اسلامی است روزی که مردم شریف با اکثریت قاطع آرا در پای صندوق‌های رای به جمهوری اسلامی آری گفتند.
حجت الاسلام مجتبی فرهمند افزود: آنچه از برآیند دشمنی‌های با جمهوری اسلامی به دست می‌آید این است که عده‌ای دشمن نیستند و از روی نادانی کار دشمن را انجام می‌دهند، اما یک عده دشمن سرسخت و قسم خورده نظام اسلامی هستند که می‌خواهند این نظام اسلامی نباشد هر جمهوری باشد جمهوری خلق یا جمهوری دموکراتیک، اما فقط اسلام نباشد.
حجت الاسلام فرهمند ادامه داد: این در ابتدای شکل گیری جمهوری اسلامی بود، ولی الان بعد از ورود به دهه پنجم انقلاب هم آن‌ها پذیرفته‌اند که اسلام باشد، اما دنبال این هستند که از محتوای نظام اسلام کم کنند و این تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبری حکیم انقلاب شبیخون فرهنگی که متاسفانه در همه عرصه‌ها قابل رویت است به همین نیت است.
وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد انقلاب را از محتوای خود از مضمون اسلامی و دینی خود از روحیه انقلابی خود جدا کنند این از همان نقاط حساسی است که هوشیاری مردم شریف را می‌طلبد.
خطیب موقت جمعه چرام تاکید کرد: رهبر انقلاب در هر شرایطی بحث توسعه علم و فناوری را مطرح کردند و به ایجاد فضای مناسب برای رشد فناوری حرکت‌های دانش‌بنیان توصیه کرده اند و سال جدید را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری کرده اند این اقدام گفتمان سازانه رهبر معظم انقلاب به این جهت است که عرصه دانش بنیان و تکنولوژی ا اقتدار است ما با فعالیت‌های خوب و مطلوب خود در عرصه تکنولوژی و دانش و تولید محصولات آن می‌توانیم به بازار کشور‌های دیگر ورود پیدا کنیم.
وی افزود: اگر ما در این عرصه و گفتمان سازی آن و به طبع در تولید محصولات دانش بنیان موفق شویم طبیعتاً وارد عرصه دیگری از اقتصاد خواهیم شد و از اقتصاد مقاومتی به اقتصاد تهاجمی ورود خواهیم کرد.
خطبه‌های نماز جمعه باشت
تکیه بر دانش و علوم نوین راه برون رفت از مشکلات کشورامام جمعه موقت باشت گفت: یک مسلمان باید امانت دار و صادق باشد و کینه را از دل بیرون ببرد و در آستانه ماه مبارک رمضان از برادر و خواهر، همسایه، دوست وفامیل کینه به دل نداشته باشید وشما پیشقدم باشید حتی اگر طرف مقابل مقصر باشد.
حجت الاسلام بلادی افزود: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی که مردم ایران اسلامی آرزوی دیرینه را عملی کردند و درسال ۱۳۵۸ پای صندوق‌های رای رفتند وبه جمهوری اسلامی آری گرفتند ونه به سلطه استکبار وآری به دین ومکتب خدا که امام راحل این راعملی کردند.
خطیب موقت جمعه باشت از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و همکاران که باتشکیل کارگروه امنیت مواد غذایی، برای تنظیم بازار و نظارت وسرکشی‌ها از بازار تشکر وقدردانی کرد و گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ موردگشت و بازرسی دراین شهرستان انجام شده است و بیش از ۶۰ مورد تذکر و بیش از ۶ مورد مرغ فروشی ونانوایی متخلف شناسایی وجریمه وپرونده سازی شد.
خطبه‌های نماز جمعه دیشموک
ظرفیت سنجی ادارات برای تدوین سند توسعه نیازمند عملی شدن است
تکیه بر دانش و علوم نوین راه برون رفت از مشکلات کشورامام جمعه دیشموک در خطبه نمازجمعه شهر دیشموک ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری گفت: تکنولوژی و دانش منشأ پیشرفت هر کشوری است و امسال به نام سال تولید، اقتصاد دانش بنیان و کارآفرین نامگذاری شد.
حجت الاسلام علی اکبر راوند افزود: در صورتی که کالای ایرانی با دانش روز ساخته شود اقتصاد دانش بنیان و تولید رشد می‌کند.
حجت الاسلام راوند ادامه داد: دغدغه رهبری برای تقویت تولید و رشد اقتصادی برای افزایش درآمد و معیشت مردم بوده که نمونه آن نهضت تحریم تنباکو برای شکوفایی اقتصاد ملی در آن دوران بوده است.
امام جمعه دیشموک با اشاره به حضور کارگروه توسعه بخش دیشموک گفت: این کارگروه به دبیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر ادارات به دستور استاندار در دیشموک حضور یافتند و با حضور میدانی در همه روستا‌ها در حال جمع آوری ظرفیت‌ها و مشکلات برای توسعه دیشموک هستند.
وی افزود: امید است این ظرفیت سنجی ۷۵ روستای بخش دیشموک سبب توسعه منطقه می‌شود.
امام جمعه دیشموک با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی انصارالله یمن علیه تأسیسات نفتی عربستان گفت: این اقدام یمنی‌ها سبب ترس امارات شده که این عملیات غایت حملات یمن نبوده و متجاوزان سعودی و اماراتی آرامش را نمی‌بینند.
حجت الاسلام راوند با اشاره به سالروز جمهوری اسلامی داد: حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و در نظام اسلامی برای تقویت آن تلاش کرده و با جهاد تبیین نظام اسلامی را تقویت کنیم.
خطیب سیاسی عبادی جمعه دیشموک با اشاره به فلسفه نظام اسلامی گفت: فلسفه نظام اسلامی اجتناب از طاغوت و تبعیت از خداوند است که مردم باید بدانند که حضور شان در همه عرصه هل مهم است.
خطبه‌های نماز جمعه لنده
تکیه بر دانش و علوم نوین راه برون رفت از مشکلات کشورامام جمعه لنده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر لنده با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: سرزمین قلب ما باید معطوف از الطاف الهی باشد و دل‌های ما باید پیوند دهنده با امام زمان (عج) باشد.
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل افزود: پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته باعث شد که انقلاب ما به یک انقلابی تاریخی تبدیل شود.
وی گفت: عملیات آرامکو یکی از بزرگترین عملیات‌های یمنی‌ها در طول جنگ ۸ ساله عربستان بوده است که باعث شکست تاریخی عربستان و دست به دامن شدن به ایران برای حل مناقشه با یمن شده است.
حجت الاسلام محمودی اصل گفت: در سفر استاندار به شهرستان لنده با حضور در سطح روستا‌های شهرستان تصمیمات خیلی خوبی گرفته شد که امیدواریم با توجه به تصمیمات محرومیت زدایی دولت در سفر به استان مشکلات شهرستان بر طرف شود و با تخصیص اعتبارت خیلی خوبی شاهد تحقق این وعده‌ها باشیم.
وی گفت: از حضو استاندار و مجموعه مدیرانی که همراهی کردند که توانستند با حضورشان منشا خیر و برکت باشند صمیمانه تشکر می‌کنیم.
امام جمعه لنده افزود: سیزدهم فرودین روز طبیعت را به همه شهروندان تبریک می‌گوییم و امیدواریم شهروندان با رعایت موازین شرعی و حفظ طبیعت نیز تلاش کنیم.
وی گفت:امیدواریم همانطوری که دولت در بحث تامین کالا‌های مورد نیاز مردم تلاش‌های خوبی انجام داد امیدواریم برای رفع مشکلات مردم نیز تلاش کنید.
حجت الاسلام محمودی اصل تاکید کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و به همکاری اداره تبلیغات اسلامی برای همه مساجد شهرستان روحانی مستقر پیش بینی شده است.
امام جمعه لنده گفت: امیدواریم قرن جدید، یک قرنی جدید برای پیشرفت و توسعه فراگیر ایران اسلامی باشد.
بروزرسانی…..