گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
گزیده‌ی خطبه‌های نماز جمعه استان
دشمنان با ترور‌های ظالمانه در صدد توقف قطار انقلاب اسلامی هستند اما شهادت مردان انقلابی مشعل ترقی را در جامعه روشن تر کرده است.

به گزارش خبر دیشموک،    دشمنان با ترور‌های ظالمانه در صدد توقف قطار انقلاب اسلامی هستند اما شهادت مردان انقلابی مشعل ترقی را در جامعه روشن تر کرده است.

ذلیلی دشمنان در توقف قطار انقلاب با ترور نیرو‌های انقلابی

ذلیلی دشمنان در توقف قطار انقلاب با ترور نیرو‌های انقلابی امام جمعه یاسوج در جمع نمازگزاران این شهر گفت: شهادت آیت الله بهشتی و یارانش چهره واقعی دشمنان ایران اسلامی را آشکار ساخت.
آیت الله حسینی پیشرفت روز افزون کشور را نشان از تلاش بی وقفه جوانان و دانشمندان ایران اسلامی خواند و افزود: دشمنان با ترور‌های ظالمانه در صدد توقف قطار انقلاب اسلامی بودند این در حالی است که شهادت نیرو‌های انقلابی مشعل ترقی را در جامعه روشن کرده است.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استکبار جهانی با غارتِ سرمایه کشور‌های جهان سوم به ویژه نفت، چهره شومی از خود برجای گذاشته است ادامه داد: ایران اسلامی با اقتدار تمام بیش از چهار دهه است که آمریکا را در اهدافش ناکام گذاشته و پله‌های توسعه را یکی پس از دیگری طی می‌کند.
امام جمعه یاسوج اقدام جدی دولت علیه مفاسد اقتصادی را ستود و افزود: حفظ بیت المال از اهم موضوع‌های اجتماعی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد امنیت اجتماعی، مبارزه با اراذل و اوباش و منع تیر اندازی در مراسم را از وظایف ذاتی دستگاه قضا خواند و گفت: مراسم باید به گونه برگزار شود که برای اطرفیان و خانواده‌ها مزاحمت‌های صوتی، آن هم در پایان شب ایجاد نکند.
آیت الله حسینی با تاکید بر دوری جستن از تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در جامعه افزود: این معضل اجتماعی حتی برای انتخاب سنگ قبر اموات هم به وضوح مشاهده می‌شود که باید جلوی این کار گرفته شود.
امام جمعه یاسوج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی مبارزه با موارد مخدر گفت: این ماده ویرانگر، قاتل است و باید همه و به ویژه مسئولان متولی، آسیب‌های این بلای خانه مان سوز را به جوانان و نوجوانان منتقل و تبیین کنند.

****************

انتقاد امام جمعه دهدشت از قیمت‌‌ گزاف و کیفیت پایین شن و ماسه دراستان

امام جمعه دهدشت با توجه به قیمت‌های گزاف و کیفیت پایین شن و ماسه در کهگیلویه و بویراحمد، خواستار برخورد فوری مسئولان نظارتی و دستگاه‌های امنیتی در این راستا شد.

انتقاد امام جمعه دهدشت از قیمت‌‌ گزاف و کیفیت پایین شن و ماسه دراستان

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در آیین عبادی_سیاسی جمعه دهدشت یکی از مصادیق تقوا در جامعه امروز را تقوای تبیین عنوان و اظهار کرد: جامعه متدین باید مسئله جهاد تبیین را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند و بتواند از ارزش‌های اسلام در مقابل هجمه سنگین دشمن دفاع کند.

امام جمعه دهدشت مسئله حج را یادآور شد و با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا برای حج هزینه می‌کنید و هزینه‌ آن را به فقرا پرداخت کنید گفت: حج یک استطاعت واجب است و باید انجام بگیرد، در جواب چنین افرادی می‌گویم همان خدایی که حج را قرار داد همان خدا هم توصیه به زکات و خمس … برای فقرا داده چرا به این‌ها عمل نمی‌کنید؟ چرا به حج که می‌رسد داد و فریادتان بلند است؟

وی در ادامه صحبت‌های خود با توجه به هجمه‌ این روزها علیه دولت انقلابی گفت: این روزها کفر، استکبار و نوکران داخلی آن‌ها کمر همت مقابل دولت انقلابی بستند و با تبعیت از کدخدایشان آمریکا نمی‌خواهند اجازه بدهند برنامه‌های دولت اجرا شود.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دولت سیزدهم برای رفع تحریم‌ها به خنثی‌سازی تحریم‌ها روی آورده است گفت: دولت فاصله میدان و دیپلماسی را کاهش داد، قریب به پنج میلیون افراد بیمه شدند، بدهکاری بانک مرکزی را به صفر رساند، صادرات کشورمان در هشت ماه اخیر ۹۶ درصد رشد داشته که برای کشور ارز آوری به همراه دارد، دشمن نمی‌خواهد این‌ها را ببیند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر افزود: اما مسئله بازار حرف اول مردم است و دولت بر بازار نظارت کند و مردم باید مسائل اقتصادی را بر سفره خود ببینند.

وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: عملکرد قوه قضائیه از ابتدای انقلاب تاکنون درخشان بوده و موفقیت‌های خوبی در این راستا داشته‌ایم.

امام جمعه دهدشت ضمن تشکر از حوزه قضائی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: در مسئله احتکار و گرانفروشی با کسی مماشات نکنید، امروز محتکر در زمین دشمن بازی می‌کند، در این مسائل و ترک فعل مسئولان با کسی تعارف نداشته باشید.

وی سالروز حماسه عملیات پد خندق را به جامعه ایثارگری تبریک گفت و افزود: پد خندق مدال افتخار و ایستادگی برای استان ما است.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر مسئله گرانی شن و ماسه در استان را یادآور شد و اظهار کرد: شن و ماسه با قیمت گزاف و گران و کیفیت پایین، جان مردم را به لب رسانده است.

وی با بیان اینکه تعداد این کارخانجات محدود و مشخص است، خواستار برخورد فوری و جدی مسئولان نظارتی و دستگاه‌های امنیتی در این راستا شد و افزود: صبر مردم اندازه‌ای دارد، اجازه ندهید به بهانه گرانی هر کسی هر کاری انجام دهد.

انتهای پیام/

***************

تقدیر امام جمعه قلعه رئیسی از خدمات دستگاه قضایی در استان

امام جمعه قلعه‌رئیسی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با متخلفان از خدمات دستگاه قضایی در استان تقدیر کرد.

تقدیر امام جمعه قلعه رئیسی از خدمات دستگاه قضایی در استان

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه اول با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی با بیان اینکه یکی از ابعاد تقوای اجتماعی، تقوای رسانه ای و خبری و از ابعاد مهم این تقوا تقوای تبیینی و تبیُّنی یعنی نگاه محققانه و نقادانه و سنجش گرایانه و غیر زودباورانه به خبرها و پیام ها و داده‌ها و اطلاعات است تاکید کرد: یکی از مصادیق ویژه تقوا تقوای طبیعی این است از مهمترین ویژگی های جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی شایعه ناپذیری است و در برابر جریان زر و تزویر و شایع ساز داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خداوند متعال حفظ کننده جامعه است.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی  تصریح کرد: در این ایام چه انبوه اطلاعات بی حد و مرز در فضای مجازی بر سر مردم می بارند جامعه ایمانی باید مجهز به تقوای رسانه و خبری شود خداوند متعال در سوره حجرات آیه ۶۶ می فرمایدیَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَاى کسانى‌که ایمان آورده‌اید! اگر فاسقى براى شما خبرى مهم آورد تحقیق کنید، مبادا از روى زودباورى و شتاب‌زدگى تصمیم بگیرید و ناآگاهانه به گروهى آسیب رسانید، سپس از کرده‌ى خود پشیمان شوید.

وی افزود: تصمیم و اقدام بدون تبین نوعی جهالت است ایمان با زود باوری و عدم تبین سازگار نیست فلسفه تبین پیشگیری از ایجاد فتنه است ابزار رسانه‌ای نظام سلطه مصداق اتم و اکمل فاسد در ادبیات قرآنی است که با تحریف حقایق و واقعیات و شایعه پراکنی و دروغ گستری در صدد ایجاد فتنه و ناامید سازی و ناکارآمد نمایی نظام اسلامی و به هم زدن امنیت آن است قران سران کفر و نفاق را جزء شبکه فاسد معرفی می‌کند و وقتی خبری از سمت آنها می‌آید باید درنگ کرد.

صلواتی یادآور شد: یکی از اسباب ورود به جهنم قتل عمد مومن است از آثار این گناه خلود در آتش و مغضوب خداوند،مطرود از رحمت الهی و تدارک عذاب بزرگ و سنگین است .از دیگر عواملی که  سبب ورود به جهنم می شود پنهان سازی حق و دین فروشی است کتمان ما انزل الله و دین فروشی از دیگر اسباب ورود به جهنم می شود یک معامله بسیار زیانبار دین فروشی است اینکه انسان برای بدست آوردن دنیا و امورات دنیا و متاع دنیا دین خود را بفروشه کسی که به خاطر رسیدن به منافع مادی یا ریاست ها یا منصب ها یا پست ها و مقام ها و یا شهرت و شهوات دین را زیر پا می نهد و آن را فدای امیال نفسانی می کند.

صلواتی با بیان اینکه کسانی که با دروغ و تهمت به دنبال کسب موقعیت و شهوات است این یک دین فروش است کسانی که حقایق را کتمان می کنند دین فروشی میکنند کسانی که حق دیگران را ضایع می کنند به خاطر و موهبت های دنیا هم دین فروش هستند بیان کرد: قلمرو و جغرافیای دین فروشی در بازار اداره و نهادها و خیابان ها و خانواده ها و فضاهای مجازی اتفاق می افتد منتها بازار دین فروشی در سیاست پر رونق تر است و حفظ دین در حوزه سیاسی سخت تر از حوزه فرهنگی و اقتصادی است هیچ فاجعه ای بالاتر از فاجعه دین فروشی نیست یکی از دین فروشان عالم عمروعاص است معاویه دین و در مقابل متاع اندکی خرید.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه باید در مقابل فضای دین فروشی در جامعه ایستادگی کرد اگر در جامعه افراد اهل تملق و چاپلوسی و حق و ناحق کردن های دروغ و ظاهری رواج پیدا کند هرکس کالایی داشته باشد عرضه می کند باید در مقابل زر و زور و تزویر ایستادگی کرد تصریح کرد: اگر صاحبان زر و تزویر و اهل تملق و چاپلوسی ها مقدس شوند ارزش ها و قربانگاه می روند دین فروشان در جامعه مقدس می شوند در جامعه دین فروشان  دین زدایی می کنند اهل نفاق رشد می کنند یک چنین جامعه دین فروشی اهل جهنم می شود لذا برادران و خواهران مواظب دین خودتان باشید همچنان که امیرالمومنین علی علیه السلام هم مواظب دینش بود.

وی در خصوص گرانی‌ها هم گفت: یک سوال که امروز ها مطرح می شود این است که علت گرانی های اخیر چیست علت گرانی ها تحریم های ظالمانه استکبار جهانی و آثار و تبعات بر جای مانده از بیماری همه گیر کرونا و چند بود کالا و رکود حاصل از جنگ اوکراین و و برنامه ریزی و توطئه دشمن برای اختلال در بازار ارز و طلا و کالا می باشد عوامل داخلی گرانی ساختار معیوب اقتصاد ایران و تبعات تلخ آن کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت قبل و گرانی های مرسوم در اوایل سال و جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه ها و فعالیت عوامل نفوذی در بدنه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی و ضعف دولت سیزدهم در سیاستگذاری و برنامه ریزی و ضعف هماهنگی در اجرا و ضعف نظارت بر اجرا از جمله عوامل گرانی است .

وی ادامه داد: نکته‌ای که امیدوار کننده است عملکرد مطلوب دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی است پیگیری واردات سریع واکسن از کشورهای دوست مثل چین که نتیجه آن کنترل ویروس کرونا بود حضور در پیمان شانگهای عضویت در این پیمان بین المللی اقتصادی دریچه های مختلفی را به روی کشورمان می گشاید که فواید بسیاری را برای کشور ما به ارمغان می آورد و توجه به پیمان های راهبردی بلند مدت مثل سند همکاری ۲۰ ساله ایران با ونزوئلا و توجه به ظرفیت ها و فرصت ها در ارتباط با کشورهای همسایه و شرق و تقویت محور مقاومت اولویت خنثی‌سازی تحریم‌ها در کنار مذاکره و تقویت معاونت اقتصادی وزارت خارجه و کاهش فاصله میدان و دیپلماسی از موفقیت های دولت سیزدهم است تداوم و تقویت این راهبردها آثار مثبتی را در ماه‌ها و سالهای آینده  برای کشور و مردم دارد.

صلواتی با بیان اینکه بایدن علی رغم  شعار های انتخاباتی به سمت عربستان و بن سلمان چرخش نموده است راز این چرخش یکی جنگ اوکراین است تاکید کرد:  بایدن دنبال تحریم نفتی روسیه است چون کاهش صادرات نفتی روسیه باعث کمبود در بازارهای جهانی شده است و آمریکا یکی از بازندگان است می‌خواهد کمبودی نفت را از طریق عربستان جبران کند و به دنبال تداوم توافق آبراهام  یا همان معامله قرن و است ومی‌خواهد عربستان را وارد عادی‌سازی با روابط رژیم صهیونیستی بکند و به دنبال جلوگیری از نفوذ ایران است.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه قوه قضاییه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد دارد و برای رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به حرکت جهادی و خستگی ناپذیر و اصلاحات درونی و بهبود و تعالی سازمانی در قوه قضائیه و توانمندسازی قضات و ورود نیروهای فاضل و جوان و انقلابی با قاطعیت در برخورد با متخلفان در درون دستگاه قضا دارد یادآور شد: از تلاشهای رئیس کل دادگستری استان و قضات شریف استان و شهرستان و در بخش چاروسا از تلاش ها و زحمات و خدمات رئیس دادگاه عمومی بخش چاروسا تقدیر و تشکر می کنم و مردم منطقه انتظار دارند با کسانی که به اموال مردم و اموال عمومی رحم نمی‌کنند رحم نشود.

وی به شهادت امام جواد(ع) اشاره و با بیان اینکه درس زندگی جوادالائمه این است که در هیچ شرایطی و به هیچ بهانه ای وظیفه مبارزه با ظلم و تلاش برای تحقق حکومت عدل الهی از مسلمانان ساقط نمی‌شود ادامه داد: نماز جمعه این هفته به یاد شهید خدابخش روان از روستای کوه مسی برگزار می شود شهیدی که متواضع و اهل کار و تلاش و اهل چسب حلال و اهل نماز و مشتاق شهادت در راه خدا بود.

انتهای پیام/

**********************

حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد ستودنی است

گزیده خطبه های نماز جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمدامام جمعه دیشموک با اشاره به هفتم تیر شهادت آیت الله بهشتی و یارانش و سالروز قوه قضائیه گفت: حرکت قوه قضائیه در مبارزه با فساد ستودنی است و این اقدامات باید برای مردم تبیین شود.
حجت الاسلام علی اکبر راوند با قدردانی از رئیس و کارکنان دادگستری استان برای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با همکاری نیروی انتظامی در دیشموک افزود: با تلاش قاضی و کارکنان دادگستری، پیچیده‌ترین پرونده قتل در بخش دیشموک مشخص شد.
وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان،اضافه کرد: از مسئولان متولی انتظار هست سریعا مشکلات نبود آب و قطعی مکرر برق مردم راحل کنند،
 
امروزقوه قضائیه، پاسبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام است
گزیده خطبه های نماز جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمدامام جمعه پاتاوه با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: امروزقوه قضائیه، پاسبان آبرو و حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام است و انحراف در قضا، مردم را از این دستگاه، مایوس و به جمهوری اسلامی بدبین می‌کند.
حجت الاسلام سیادت با تاکید بر اینکه نباید از شعار عدل علوی عقب نشینی کنیم افزود: اگر قوه قضائیه در حد مطلوب به وظایف خود عمل کند، اشکالات در قوه مجریه به حداقل می‌رسد.
وی تاسیس نمایندگی دادگستری در پاتاوه را از مطالبات به حق مردم این بخش عنوان کرد و از مسئولان خواست در این خصوص تدبیری بیندیشند چرا که به منظور جلوگیری از جرائم و ناهنجاری‌ها ایجاد این مرکز ضروری است.
گزیده خطبه‌های نماز جمعه سیسخت؛
حجت‌الاسلام مصباح نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی معمار دستگاه قضایی و یکی از متفکران بزرگ تاریخ شیعه و یکی از بزرگترین شخصیت‌های ایجاد کننده سازمان و تشکیلات و عناصر کادرساز است.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه نگهبان قانون است، افزود: قوه قضائیه از پایمال و کمرنگ شدن قانون جلوگیری می‌کند و پاسدار امنیت مردم است.
دولت در کنار مذاکره با غرب برای رفع تحریم‌ها به اولویت اصلی کشور یعنی خنثی‌سازی تحریم‌ها روی آورده است
گزیده خطبه های نماز جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمدخطیب موقت نماز جمعه چرام هم گفت: دولت به یکی از وعده‌های اصلی خود در ایجاد و تقویت ارتباط با همسایگان شرقی و تقویت محور مقاومت در جهان به خوبی و سرعت و دقت عمل کرده است.
حجت الاسلام فرهمند افزود: دولت در کنار مذاکره با غرب برای رفع تحریم‌ها به اولویت اصلی کشور یعنی خنثی‌سازی تحریم‌ها روی آورده است.
وی با اشاره به اینکه این خنثی سازی دو روی دارد ابتدا توجه به ظرفیت‌های درون کشور یعنی تولید و رفع موانع آن و اصلاح ساختار‌های معیوب اقتصادی و دوم نگاه به شرق و توجه به همسایگان است که اکنون به خوبی محقق شده است و باید منتظر اصلاح باشیم.
 قدردانی از شرکت بهره برداری نفت گاز گچساران
گزیده خطبه های نماز جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمدامام جمعه باشت هم با قدردانی از شرکت بهره برداری نفت گاز گچساران و قرار گاه خاتم برای بازگشایی جاده دشت لار گفت: با بازگشایی این جاده مردم، کشاورزان و گردشگران به راحتی از این جاده تردد می‌کنند و حدود ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی که سالیان سال بی استفاده مانده بود توسط مردم کشت می‌شود.
حجت الاسلام گنجه‌ای خطاب به مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان یادآور شد: با وجود ده‌ها هزارهکتار بلوط در زاگرس جنوبی، باشت و گچساران باید برنامه ریزی منسجمی برای احیاء، اشتغالزایی و ایجاد طرح‌های گردشگری ارائه شود.
وی از استاندار خواست به موضوع آفت جنگل‌ها به صورت مستمر و جهادی ورود کند و از متولیان برای رفع این مشکل و اقدامات انجام شده مطالبه گری کند.