گزارشات صوری به تعزیرات/بیشترین تخلفات بازار کجاست؟
گزارشات صوری به تعزیرات/بیشترین تخلفات بازار کجاست؟
رییس تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه گفت: ۹۰ درصد گزارشات تنظیم بازار صوری و برای آمار به مدیران کل خود هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک،  علمدار بازرگان در دیدار با امام جمعه این شهرستان اظهار کرد: در سال گذشته ۶ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد که همگی منجر به صدور رأی شدند.

رییس تعزیرات حکومتی شهرستان کهگیلویه، این پرونده‌ها را در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و بهداشت عنوان و تصریح کرد: محکومیت ریالی پروند‌ه‌های متخلفان بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال بوده است.

وی ورودی پرونده‌های کالا و خدمات را یک هزار و ۹۹۲ فقره پرونده با محکومیت ۵۸ میلیارد ریالی عنوان کرد.

بازرگان پرونده‌های قاچاق کالا و ارز را ۲۹۷ فقره پرونده عنوان کرد.

وی با بیان این‌که پرونده‌های ورودی بهداشت و درمان ۲۲۹ فقره پرونده بودند گفت: میزان محکومیت این پرونده‌ها بیش از ۸۱ میلیاردریال بوده است.

بازرگان عمده پرونده‌های ورودی قاچاق به تعزیرات حکومتی را در خصوص قاچاق هیزم و ذغال عنوان و خاطرنشان کرد: بسیاری از این موارد مربوط به دیشموک بوده و از این طریق سود هنگفتی به دست می‌آورند و منابع طبیعی را نابود و تخریب کرده‌اند.

رییس تعزیرات حکومتی کهگیلویه با بیان این‌که در راستای تحقق شعار سال پای کار هستیم گفت: اما اجرای این مهم منوط به همکاری سایر دستگاه‌ها است، متأسفانه برخی دستگاه‌ها به نوعی از زیر کار در می‌روند و حتی ۹۰ درصد گزارشات صوری و برای تهیه آمار مدیرکل بالادست خود هستند.

وی افزود: عمده تخلفات در عمده‌فروشی‌ها صورت می‌گیرد و این عمده‌‌فروشی‌ها فاکتور صوری صادر می‌کنند! باید اداره صمت و جهاد کشاورزی کالاهای اساسی را در سامانه جامع انبار تجارت بررسی کنند.

وی بیان کرد: آیا ۱۰ تن برنج را در سامانه جامع انبار تجارت بررسی می‌کنید؟ اما تنها هنر گیر دادن به برخی خرده فروشان بیچاره است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ