هر تریبون منجر به دو قطبی‌شدن جامعه محکوم است
هر تریبون منجر به دو قطبی‌شدن جامعه محکوم است
معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه هر تریبونی که منجر به دو قطبی شدن در جامعه شود محکوم است، گفت: در این راستا یک روز موضوع مهسا امینی و روزی دیگر موضوع حجاب مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

 

معاون قوه قضاییه در این مراسم با بیان اینکه بعد از ۵ سال در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به نحوی مطلوب حرکت نشده است و این بیانیه که یک سند بالادستی است نیازمند تدوین برنامه ها است، گفت: اعتراف می‌کنم همه ما کوتاهی کردیم.

 

وی ادامه داد: با تدابیر و تلاش های شبانه روی سربازان گمنام امام زمان (عج) و سربازان فراجا و تلاش همکاران در دستگاه قضایی توانستیم در مسیر پر چالش سال‌های گذشته عبور کنیم.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه وقتی فرامین رهبری را مد نظر قرار دادیم و در این راستا حرکت کردیم شاهد بودیم چه موفقیت های حاصل شد، گفت: دشمن در حوادث گذشته برنامه های مختلفی اجرا کرد و با فوت مهسا امینی حوادث مختلفی رخ داد که بعد از فروکش کردن تب آن، باز حوادث ادامه داشت و این موضوع نشان از برنامه دشمن بود.

 

وی با اشاره به اینکه هر تریبونی که منجر به دو قطبی شدن در جامعه شود محکوم است، گفت: در این راستا یک روز موضوع مهسا امینی و روزی دیگر موضوع حجاب مطرح می‌شود.

 

مصدق در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در مقاطعی مانند محرم باید تدابیری شود تا همه اقشار شرکت کنند و جذب شوند گفت: باید مدیریت کشور به نحوی باشد که همه در یک مسیر حرکت کنند.

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه و نیروی انتظامی با افرادی که به صورت هنجار شکنی ورود می‌کنند برخورد خواهد کرد، گفت: قوه قضاییه وظیفه دارد با پلیس همکاری می‌‌کند.

 

تدبیر دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در حوادث اخیر

 

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه در قوه قضایه دو وظیفه در کنار هم وجود دارد، گفت: یکی از این وظایف در حوزه قضا، رسیدگی به پرونده‌ها، استقلال قاضی و اجرای عدالت است که بین قاضی و خدا رابطه است و کسی حق ورود ندارد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به همین دلیل است که حضرت علی (ع) می‌خواستند حاکم اسلامی و یهودی با یک دید دیده و برخورد شوند.

 

وی اظهار داشت: وظیفه دوم دستگاه قضایی که فوق‌العاده مهم است اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه حاکمیتی بوده و یک رکن اساسی حکومت جمهوری اسلامی به دستگاه قضا وابسته است و بسیاری از وظایف مهم حاکمیتی در این دستگاه است.

 

احمدزاده تصریح کرد: سازمان های مختلف مثل بازرسی کل کشور که وظیفه کشف و خنثی کردن فسادها را بر عهده دارد، سازمان ثبت اسناد و املاک که سرنوشت املاک مردم به این سازمان است و سازمان زندان ها که وظیفه اصلاح رفتار زندانیان و بازگشت آنها به جامعه یا محاکمه را بر عهده دارد همه در دستگاه قضایی است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آقای نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان در رعایت حقوق مردم که بخش حاکمیتی است و استحکام نظام حکومتی نقش فوق العاده موثری داشت و کارهای اثرگذار و دارای ارزش گذاری بالا انجام داد که در شورای تامین بارها این موضوع را شاهد بودم.

 

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که استان ما در فتنه‌های اخیر سفید بود و شهرها آرام بود تدبیر آقای نگین تاجی در مباحث حکومتی و حاکمیتی است، به عنوان رئیس شورای تامین استان شهادت می دهم که آقای نگین تاجی به همراه معاونین، مدیران و سایر قضات نقش سازنده ای در آرامش استان در حوادث اخیر داشتند.

 

احمدزاده بیان کرد: مجموعه موفق دادگستری استان مدیون این قضات شایسته، انقلابی،عدالت محور است و از تلاش های آقای نگین تاجی و سایر همکارانش تقدیر و تشکر می کنم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تغییر و تحول را امر عادی تلقی کرد و گفت: خوب بودن به معنای عدم تغییر نیست و امیدواریم با حضور آقای افراسیاب شاهد پیشرفت های بیشتری در حوزه قضایی استان باشیم.

در پایان از زحمات حسن نگین تاجی تقدیر و محبوب افراسیاب به عنوان رئیس کل جدید دادگستری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ