دل پُر درد معاون استاندار/ حالا که اعتبار است چرا کار نمی‌کنید؟
دل پُر درد معاون استاندار/ حالا که اعتبار است چرا کار نمی‌کنید؟
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه‌ها ۴۰۰ میلیارد اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنند.

به گزارش خبر دیشموک،   کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای فنی با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بودجه ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ رشد قابل توجهی داشته که نتیجه پیگیری استانداران سابق و کنونی، نمایندگان مردم در مجلس، نماینده ولی‌فقیه و همه کسانی که با مرکز کشور در ارتباط بودند است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه به استان تخصیص پیدا کرد که هنوز ۴۰۰ میلیارد تومان توسط دستگاه‌ها جذب نشده است.

وی بیان کرد: زمانی دستگاه‌ها می‌گفتند مشکلات اعتباری دارند در حال حاضر که مشکل اعتباری نداریم، اعتبارات استان رشد داشته سفر رئیس جمهور هم اعتبارات را مضاعف کرد و ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات اختصاص یافت.

حاجی‌زاده بیان کرد: استاندار در  حال حاضر در تهران در حال رایزنی است که از محل هدفمندی یارانه‌ها مبلغ قابل توجهی برای پروژه‌های استان اعتبار جذب کنند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران در حوزه عمرانی گفت: بارها به مدیران گفتیم فصل کار در این استان به دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت است اما بی‌تفاوتی مدیران و عدم برگزاری مناقصه موجب تعطیلی برخی از پروژه‌ها شده است.

حاجی‌زاده بیان کرد: تقاضایی که از مدیران داریم اینکه مناقصه را برگزار کنند و اجازه ندهند اعتبارات برگشت بخورد، بارها جلسه گرفتیم و تاکید کردیم اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنید دستگاه‌هایی که در پایان دی ماه نتوانستند ۷۰ درصد اعتبارات اسناد خزانه را جذب کنند جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه اولویت مدیران اتمام پروژه‌های عمرانی باشد، گفت: ۶ میلیارد تومان به پروژه “پل زردو” اختصاص داده شده اما ۶ ماه است که این پول در حساب راهداری مانده و پیمانکار  انتخاب نشده است، ضمن اینکه در انتخاب پیمانکاران دقت کنید.

 معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:  اعتبارات اسناد  خزانه، نقدینگی مناطق محروم و نقدینگی سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شده اما دستگاه‌‌ها جذب نمی‌کنند این کم‌کاری از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مسائل درون دستگاهی را حل و اعتبارات را جذب کنند، افزود: استان در حوزه‌های آب، راه و مبلمان شهری مشکل دارد برای رفع این مشکلات اعتبار به استان اختصاص داده می‌شود اما کار خاصی صورت نمی‌گیرد.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی استان اشتغال‌زایی خوبی به همراه دارد، گفت: مبادله موافقت‌نامه‌ها هر چه سریعتر انجام شود.

این مسئول در پایان از شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت: اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی به شهرداری‌ها اختصاص داده شده اما ورودی و خروجی‌های استان، مبلمان شهری و آسفالت معابر و خیابان وضعیت خوبی ندارد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : وحید آهنگ