جاده ملی پاتاوه – دهدشت تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد
 جاده ملی پاتاوه – دهدشت تا پایان خرداد به بهره برداری می رسد
ساخت جاده ملی پاتاوه - دهدشت که ۱۳۶ کیلومتر طول دارد ، از سال ۷۴ آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، از آغاز عملیات اجرایی این جاده ملی ، برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
این جاده جزء مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن ، علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از راه مناسب برخوردار می‌شوند.
تاکنون برای اجرای این طرح هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
در سفر هیات دولت به استان نیز برای بهره برداری کامل این طرح ملی ۵۰۰ میلیارد تومان تزریق شد.
به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اجرای این طرح ، علاوه بر کارکرد ملی آن ، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش‌های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده‌ای و محرومیت خارج می‌ کند.
احمد زاده علت تاخیر این طرح را ریزش تونل آخر عنوان کرد و گفت: امیدواریم تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ این طرح پایان یابد چرا که تونل حفاری شده بود اما به علت ریزش، افتتاح رسمی آن به تعویق افتاد.
اعتبار طرح ملی ساخت جاده پاتاوه به دهدشت به صورت ملی تامین می‌شود و ۱۰۰ درصد اعتبارات آن از سازمان برنامه و بودجه کشور به وزارت راه ابلاغ و موافقت نامه میان آن‌ها مبادله می‌شود.
انتهای پیام/
  • نویسنده : مالک آهنگ