به جای خنثی کردن همدیگر ،در کنار هم باشیم
به جای خنثی کردن همدیگر ،در کنار هم باشیم
"قادر آشنا" مهمان ویژه آئین تجلیل از برادران محقق و سید محمد سلیمی راد سه هنرمند سینمای کهگیلویه گفت : تلاش نکنیم همدیکر را خنثی کنید بلکه در کنار هم باشیم و همدیگر را تقویت کنیم و امروز نیاز داریم متحد باشیم و این مورد را بیشتر در حوزه های علمی و سیاست فرهنگ سازی کنیم

به گزارش“پایگاه  اطلاع  رسانی  خبر  دیشموک ” از دهدشت قادرآشنا گفت : وقتی نامی از سه هنرمند استان را شنیدم بی درنگ به کهگیلویه امدم و از همه عزیزان تشکر میکنم.

 

مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: رابطه من و هادی محقق وهمه هنرمندان است دلی است و تلاش کردم حرمت را نگه دارم و افتخار میکنم متعلق به این دیارم.

 

اشنا تصریح کرد : جعرافیای هنر مربوط به تمام دنیا و حتی دو دنیا است و درخشش سه هنرمند سینمایی هم استانی در جشنواره فجر و جشنواره های بین المللی باعث افتخار است.

وی تلاش را موجب موفقیت دانست و گفت : حوزه فرهنگ کالا دسته چندمی نیست و اگر هشت سال در جنگ مقاومت کردیم به دلیل فرهنگ رشادت و ایثار بود.

 

دکتر آشنا افزود : تقویت هویت ملی و دینی کار فرهنگ است و محال است سیاست این همه توفیق داشته باشد و اگر میخواهید موفق شوید پس باید با الگو گرفتن شبانه روز تلاش کنید.

 

آشنا گفت : باور و نگاه هادی محقق یک الگو مناسب است و افتخار دارم همواره کنار هنرمندان باشم و به خود میبالم بچه های استان از هر گروه و قومی نگاهی پیشرفت کنند.

 

آشنا گفت : وقت انقلاب جنگ به ما تحمیل شد و حفط حریم کشور اولویت شد و بعد جنگ ابادانی ویرانی ها و ساخت زیر ساخت اولویت شده و بعدها تحریم شروع شد و امکان تنفس را در تمام عرصه گرفته شد و هیچ وقت نشد به حوزه فرهنگ به عنوان یک اولویت نگاه کنیم.

 

مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  افزود : در حوزه فرهنگ و هنر مدیر تربیت نکردیم و تلاش نکردیم به هویت و داشته ها خود نپرداختیم و تلاش امثال سلیمی راد و محقق پرداختن به هویت ها است.

 

آشنا ادامه داد ؛ بدون تعارف حسین پناهی و محقق و امثالهم از خیلی از افراد مطرح سرتر هستند ولی کمتر به هویت خودمان مثل دفاع مقدس پرداختیم .

 

قادر آشنا در پایان گفت : در استان تلاش نکنیم همدیکر را خنثی کنید بلکه در کنار هم باشیم و همدیگر را تقویت کنیم و امروز نیاز داریم متحد باشیم و این مورد را در حوزه های علمی و سیاست فرهنگ سازی کنیم.

 

 

  • نویسنده : مالک آهنگ