بهترین ضربه به دشمن خدمات رسانی به مردم است
بهترین ضربه به دشمن خدمات رسانی به مردم است
مسئول سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در حوزه‌های مختلف در این استان توسط بسیج سازندگی احداث شده است.

سرهنگ پاسدار ناصر صالحی در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد افزود؛ ۱۱۰۰ پروژه به متراژ ۱۴۵ هزار متر مربع شامل مصلی ، مدارس ، مساجد ، خانه بهداشت ، خانه مددجویان و … از سوی بسیج سازندگی سپاه فتح استان در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شده است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج سازندگی اظهار کرد،؛هدف از تشکیل بسیج سازندگی کمک به خدمات رسانی به مردم بوده و به گفته مقام معظم رهبری بهترین ضربه به دشمن خدمات رسانی به مردم است.

سرهنگ صالحی ابراز داشت؛ خدمات بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی، اشتغالزایی، محرومیت زدایی غیر عمرانی، حمایت و اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، مورد رضایت مردم بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد به احداث بیش از ۶۵۰ خانه محرومان در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت؛ همزمان با عید سعید فطر ۶۰۰ خانه متعلق به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ره در استان افتتاح می شود و ساخت ۵۰۰ منزل مسکونی دیگر نیز در دستور کار است.

وی ادامه داد؛ بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد به پروژه های آبرسانی آشامیدنی و کشاورزی ورود کرده و در بودجه ۱۴۰۰ آبرسانی به مناطق روستایی به بسیج سازندگی واگذار شده است و با توجه به تنش آبی در استان تلاش خواهیم کرد که شاهد خدمات مناسبی در این زمینه باشیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛ سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی در صدد است تا نقشه های دشمنان که برای ناامید کردن مردم طراحی کرده اند را خنثی کند و از برنامه های این نهاد در راستای این موضوع ایجاد اشتغال مولد، افزایش بهره وری، افزایش اشتغال، توسعه امنیت غذایی، اشتغال در بخش کشاورزی به عنوان یک بخش مهم و کلیدی می توان اشاره کرد.

صالحی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به بسیجیان اعطا شده است، تاکید کرد :راه اندازی کارگاه های اقتصادمقاومتی و زود بازده، پرورش، قارچ، زنبور داری، مرغ محلی، کبک، زعفران، بلدرچین و پرورش گیاهان دارویی از جمله اقدامات بسیج سازندگی در حوزه اشتغال است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های مناسبی است گفت؛ باید به دنبال ایجاد صنایع تبدیلی باشیم تا از خام فروشی و خروج سرمایه از کشور جلوگیری کنیم.

سرهنگ صالحی با اشاره به راه اندازی پایگاه اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی علیه السلام در شهرستان بویراحمد گفت؛ در راستای مهارت افزایی و ایجاد انگیزه برای مردم و ایجاد کارگاه های آموزشی جهت انجام کارهای تولیدی این پایگاه اقتصادی راه اندازی می شود که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان وام با کارمزد ۴ درصد با بازپرداخت ۷ساله به بسیج سازندگی برای اعطای در بخش های مختلف در بودجه امسال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به شعار سال از طرف مقام معظم رهبری در جهت تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها افزود؛ برخی موانع و حتی قوانین هستند که باعث می شوند جلوی پای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال سنگ اندازی شود و انتظار داریم دولت و مجلس در برداشتن و به حداقل رساندن این موانع تلاش کنند.

صالحی اظهار کرد؛ اگر موانع بر سر راه تولید برداشته شود و زمینه اشتغال و بهبود اقتصادی فراهم شود و البته استان کهگیلویه و بویراحمد از نظر زیرساخت نسبت به سایر استان ضعیف تر بوده و باید تلاش کنیم تا ریز ساخت ها تقویت شود.

وی گفت: بیش از ۱۵۰ گروه های جهادی در استان ساماندهی شده اند و بیش از ۱۸۰ نفر در روز در اردوهای جهادی استانی و کشوری در حال نقش آفرینی هستند.

مسئول بسیج سازندگی استان کهگیلویه وبویراحمد گریزی هم به خدمات و اقدامات این نهاد در زلزله سی سخت زد و گفت؛ بسیج سازندگی در زلزله سی سخت با تقسم کردن شهر به ۹ منطقه و واگذاری به بسیج نواحی گروه های جهادی حضور پیدا کردند و از ابتدا به منازل مسکونی آسیب دیده مراجعه و به ثبت اطلاعات اقدام کردند جهت خدمات رسانی مناسب تحلیل و بررسی می شدند.

صالحی افزود؛ در سه هفته اول با فعال بودن ود آشپزخانه بین دو تا چهار هزار پرس غذای گرم در روز بین مردم زلزله زده سی سخت توزیع می شد و بسیج سازندگی در این زلزله با نهادها و گروه های مردمی در حال تعامل و همکاری بود .

وی ادامه داد؛ چهار هزار بسته معیشتی از طرف بسیج سازندگی سپاه فتح استان بین مردم متاثر از زلزله سی سخت توزیع شد و همچنین ۳۰۰کانکس تاشو اهدایی سپاه پاسداران به صورت امانتی در اختیار مردم زلزله زده سی سخت قرار گرفت و یکهزار کارت هدیه پنج میلیون ریالی نیز به مردم نیازمند دنا اهدا شد.

صالحی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی سپاه فتح استان در کمک به امر ازدواج جوانان نیز اشاره کرد و گفت؛ بیش از ۱۵۰۰ سری جهیزیه از طرف سپاه و بسیج سازندگی به زوج های نیازمند استان اهدا شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات سپاه در ایام کرونا در سطح استان گفت؛ بیش از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا بین آسیب دیدگان از کرونا و نیازمندان توزیع شد و علاوه بر آن تولید و توزیع ماسک رایگان بین مردن و گندزدایی معابر عمومی و … از دیگر اقدامات سپاه بود.

صالحی همچنین با اشاره به خدمات رسانی بسیج سازندگی در مناطق محروم روستایی اظهار کرد؛ احداث بیش از یکهزار حمام و سرویس بهداشتی و گاز رسانی به منازل مددجویان کمیته امداد استان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در جهت رفع محرومیت است.