بخشش قاتل/«پویش به خاطر حسین می‌بخشم »
بخشش قاتل/«پویش به خاطر حسین می‌بخشم »
حسن نگین‌تاجی از ببخش قاتل در «پویش به خاطر حسین می‌بخشم »خبر داد و گفت: نزاع روز دوازدهم آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شهرستان باشت منجر به قتل شد.

به گزارش خبر دیشموک،   حسن نگین‌تاجی از ببخش قاتل در «پویش به خاطر حسین می‌بخشم »خبر داد و گفت: نزاع روز دوازدهم آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شهرستان باشت منجر به قتل شد.

 رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، این نزاع به خاطر اختلافات شخصی قاتل و مقتول با هم رخ داد افزود: با صدور کیفرخواست پرونده مربوطه در دادگاه کیفری یک استان در شهرستان گچساران، حکم قصاص نفس قاتل در اول مرداد ماه ۱۳۹۶ صادر شد که با اعتراض نامبرده به حکم صادره، پرونده در شعبه سی و یکم دیوان عالی کشور مجدداً رسیدگی و دادنامه صادره از دادگاه کیفری گچساران در ششم شهریور ۱۳۹۷ تأیید شد.

قاضی القضات دادگستری استان گفت: از زمان وقوع قتل، جمعی از سفیران صلح روحانیون وسادات جلیل‌القدر،ریش سفیدان و بزرگان و مجموعه دادستانی و دادگستری شهرستان باشت با برگزاری نشست‌های متعددی با خانواده مقتول خواستار گذشت بودند.

 مقام ارشد قضایی استان بیان داشت: در کنار تلاش افراد ذکر شده زحمت‌های فراوان  آقای رجایی منفرد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت نیز ستودنی است، که تلاش های ارزنده‌ای را به منظور گذشت خانواده مقتول از قصاص، انجام دادند.

 نگین تاجی گفت: سرانجام با فعالیت و کوشش فراوان دادستان شهرستان باشت، اعضای سفیران صلح و شورای حل اختلاف، روحانیون، سادات جلیل القدر و ریش سفیدان و بزرگان، خانواده مقتول با توجه به شعار «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» از حق قانونی و شرعی (قصاص) خود گذشتند و با این گذشت و بخشش قاتل پس از ۷ سال تحمل حبس به کانون گرم خانواده برگشت.

انتهای پیام/