اولتیماتوم رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با مخلان نظم و امنیت
اولتیماتوم رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با مخلان نظم و امنیت
رئیس کل دادگستری با بیان اینکه، ما مسوولان وظیفه داریم پاسخگو بوده و شفاف باشیم، گفت: تنها کسانی که می‌توانند فرهنگ غلط تیراندازی را حذف و اصلاح کنند خود مردم هستند.

به گزارش خبر دیشموک، دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر دیشموک اظهار کرد: یکی از سیاست‌های که در دستگاه قضایی، در قانون اساسی و هم در سند تحول توسط حضرت آیت الله رئیسی در دستگاه قضا تدوین شد، سیاست اعمال مجازات ها است.

وی افزود: همین امر یکی از وظایفی است که در قانون اساسی بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده است.

نگین تاجی ادامه داد: یعنی هر کسی جرمی مرتکبی شود، در این راستا و براین اساس یک فلسفه تنبیه با اعمال مجازات پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: یک سیاست ویژه در برخورد با جرائم خشن و سرقت های مسلحانه و نزاع های فردی و جمعی و استفاده از سلاح می باشد و در دستورالعمل اعلامی از سوی دستگاه قضا، این جرایم را خط قرمز دستگاه قضا اعلام، و برخورد قاطعانه و بدون اغماض را در دستور کار قرار دادیم ولی اطلاع رسانی نمی کردیم که اخیرا به دلیل اتفاقات رخ داده در استان، اطلاع رسانی صورت گرفته شد.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: از لحاظ فراوانی نزاع دسته جمعی، استان ما رتبه ۳۱ نزاع را بین استان های کشور دارد و وضعیت مطلوبی داریم.

نگین تاجی به اتفاقات اخیر استان اشاره و متذکر شد: حوادث مدت اخیر استان مربوط به اختلافات ملکی و یا اختلافات خانوادگی بوده و هیچ کدام مسئله امنیتی نبوده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه سلاح ها به راحتی در خانواده وجود دارد ‌که این مسئله ریشه در تاریخ گذشته مردم وجود دارد و به راحتی فرزند در کوچک ترین اتفاق از آن استفاده میکند.

نگین تاجی با بیان اینکه، درگیری امنیتی در استان نداریم و اتفاقات ریشه در خانواده دارد، گلایه کرد: ایا در این راستا برنامه هایی نظام مندی و آموزش برای خانواده ها وجود دارد؟!، که چنین اتفاقاتی نیفتد.

نگین تاجی به اعتراضات معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان به تربیت و آموزش دانش آموزان توجه کنند و دانش آموز را به حال خود رها نکنند.

وی به مسئله آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰ نهاد وظیفه دارند در امر پیشگیری از اسیب های اجتماعی و جرائم فعال باشند ولی به دلیل مشکلاتی؛ انسجام بین این دستگاها وجود ندارد.

نگین تاجی تشریح کرد: دستگاه قضا انسجام نهادها در جلوگیری از وقوع جرم را در دستور کار قرار داده است.

وی ضمن اولتیماتوم به مخلان امنیت بیان کرد: به جد به همه دادستان های استان دستور دادم نظارت کنند که در هر‌مراسم عزا و شادی هیچ کس حق استفاده از سلاح، حتی با اسلحه مجاز را ندارد و کسانی که از اسلحه استفاده کنند با برخوردهای و مجازات های قاطع روبرو می شوند.

نگین تاجی به اتفاقات دیشموک اشاره کرد و گفت: به هر جهتی اتفاقی می افتد، ولی هرکسی به خود اجازه می دهد انتقام شخصی بگیرد!، که به قضات گفتم کسانی که به جای مراجعه به دستگاه قضا، اسلحه به دست بگیرد و به خانه های مردم حمله کنند، اخطار شدید می دهم جای آنها در زندان است و نهاد های نظارتی و نیروی انتظامی باید مستندسازی کنند و تعارف با کسی نداریم.

وی گفت: اگر کسی از روند کار انتقاد و گلایه و شکایتی دارد به ما مراجعه کند، بنده شبانه روز پاسخگوی مردم هستم و من‌برادر شما هستم، ولی اینکه یک‌نفر از خانواده ای مرتکب اتفاقی شود و اشتباهی کند، و بگویند همه خانواده باید مهاجرت کنند،یک فرهنگ غلطی است.

نگین تاجی با بیان اینکه، هیچ شخص و خانواده ای حق حمله و تعرض به خانواده دیگری ندارد،تصریح کرد: هشدار می دهم هرکس در هر مراسمی و حتی از اسلحه مجاز استفاده کند با برخورد قاطعانه و مجازات شدید روبرو می شود.

وی خاطرنشان کرد: شما در خانواده دینی زندگی می کنید و دادگستری در جهت مطالبه حق شما فعال است و حق دخالت و درگیری شخصی برای کسی وجود ندارد.

نگین تاجی به اهمیت امنیت اشاره و خاطرنشان کرد: ما در راستای امنیت، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را داریم‌ که در مدت اخیر با شدت بیشتری اجرا می شود و هیچ کس در ماشین حق حمله هیچ نوع سلاحی را ندارد.

وی بیان کرد: ما قدردان نیروی انتظامی هستیم، ولی خانواده ها در جهت تربیت فرزند خود بیشتر تلاش کند و معلم در جهت انجام وظیفه، تعلیم و تربیت را به هر دلیلی رها نکنند چرا که همه ما در مقابل خداوند پاسخگو و مسوول هستیم.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه، ما مسوولان وظیفه داریم پاسخگو بوده و شفاف باشیم، گفت: تنها کسانی که می‌توانند فرهنگ غلط تیراندازی را حذف و اصلاح کنند خود مردم هستند.

انتهای پیام/