ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی در سامانه تصمیم
ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی در سامانه تصمیم
در سامانه تصمیم مشاوره‌های ازدواج، پیشگیری از طلاق و غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، سرپرست بهزیستی این استان در گفتگوی ویژه خبری صف اول در شبکه استانی دنا با اشاره به اینکه ۵۲ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به صورت مستممر و غیرمستمر از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند؛ گفت: جمعیت هدف بهزیستی بر اساس اتفاقاتی مانند تصادفات جاده‌ای افزوده می‌شود. 

آقای دامیار با بیان اینکه ۲۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان است، افزود: امسال و پارسال ۵۰ درصد افزایش مستمری و ۵۰ درصد برقراری مستمری داشته ایم.
دامیار با اشاره به اینکه از ۲۷ هزار نفر در حوزه توانبخشی ۱۶ هزار نفر معلولیت شدید دارند، عنوان کرد: از این ۱۶ هزار نفر ۳ هزار و ۳۳۳ نفر معلولیت خیلی شدید دارند و هم اکنون هر نفر ۷۴۰ هزار تومان مستمری و ۶۰۰ هزار تومان هزینه پوشاک دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: برای افرادی که معلولیت خیلی شدید دارند به خانواده‌های آنها بر اساس دهک درآمدی، ۲ میلیون و یکصد هزار تومان پرداخت می‌شود.
سرپرست بهزیستی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی حدود ۵۹ مرکز مثبت زندگی فعال است گفت: این مراکز با هدف ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف راه اندازی شد.
دامیار پیشگیری از معلولیت را اولین و توانمندسازی را دومین هدف بهزیستی عنوان کرد و اضافه کرد: در حوزه پیشگیری سامانه تصمیم راه اندازی شد که در این سامانه مشاوره‌های ازدواج، پیشگیری از طلاق و غربالگری شنوایی سنجی و بینایی سنجی به جامعه هدف خدمات ارائه می‌شود.
وی گفت: تامین مسکن و اشتغال مهمترین اولویت سازمان بهزستی است که بر اساس تفاهم نامه با مسکن و شهرسازی افرادی که زمین و مجوزه ساخت داشته باشند از سوی بهزیستی به بنیاد مسکن برای برخورداری از تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.
سرپرست بهزیستی استان گفت: امسال به ۴۱۷ نفر ۲۲ میلیارد برای ساخت مسکن تسهیلات پرداخت شد.

 

انتهای پیام /

  • نویسنده : مالک آهنگ