در خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد چه مسائلی مطرح شد؟
در خطبه های نماز جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد چه مسائلی مطرح شد؟
ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواستند در راستای دفاع از مرم غزه فردا همزمان با سراسر کشور به خیابان بیایند و در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم هرگز کوتاه نیایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، امام جمعه دوگنبدان با اشاره به میلاد حضرت زینب و روز پرستار گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در عفاف، حجاب و در صبر و استقامت و همچنین در قدرت ایمان، تقوا، فصاحت و بلاغت شخصیت ارزشمند و بالایی دارند و الگوی خوبی برای زنان و مردان به شمار می‌روند.

حجت الاسلام عنایت هاشمی منش در بخش دیگری از سخنانش به هفته بسیج از ۲۸ آبان تا ۵ آذر اشاره کرد و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای آشنایی با مکتب بسیج است چرا که بسیج و تفکر بسیجی همان قدرت مردمی نظام و مظهر مجاهدت‌ها و همچنین عشق و ارادت به انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: امروز قطار نابودی آمریکای جنایت‌کار و اسرائیل کودک کش به راه افتاده است و این قطار تا نابودی آن‌ها متوقف نخواهد شد.

 

امام جمعه دوگنبدان اضافه کرد: مردم ولایتمدار گچساران در راستای دفاع از مرم غزه فردا همزمان با سراسر کشور به خیابان خواهند آمد و با حضور باشکوه خود بار دیگر نشان می‌دهند که در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم هرگز کوتاه نخواهند آمد. حجت الاسلام هاشمی منش در ادامه با اشاره به روش بکار گیری نیرو در پتروشیمی گچساران اظهار کرد: در خصوص جذب نیرو در پتروشیمی گچساران نگرانی‌های برای مردم وجود داشت که نگرانی عمده در نوع ثبت‌نام و مشخصه‌ای بود که برای ثبت‌نام لحاظ کرده بودند و بعضی هم نگران تخصیص سهمیه‌های ویژه‌ای بودند که در قانون هم مشخص‌شده است؛ بنابراین در سطح شهرستان این موضوع با جدیت تمام دنبال شد و همه مسئولان یک‌صدا در دفاع از حق مردم موضوع را در سطح استان و هم در سطح ملی پیگیری کردند و نهایتاً این نگرانی‌ها هم رفع شد.

 

گزیده خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه

 

خطیب موقت جمعه پاتاوه هم با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخوانی باید به عنوان یک سنت واجب در بیاید. حجت الاسلام ایمانی تباریکی از تهدیدات و آسیب‌های بزرگ جامعه را پایین بودن سطح و میزان مطالعه در کشوردانست و افزود: پایین بودن سطح مطالعه در کشور ما ناشی از ناآشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.

 

گزیده خطبه‌های نماز جمعه سرفاریاب

 

امام جمعه سرفاریاب هم با گرامی داشت سالروز آزادسازی سوسنگرد و آغاز هفته بسیج، نقش و تأثیر رهبر معظم انقلاب و شهید چمران به عنوان نمایندگان حضرت امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع در آزاد سازی سوسنگرد را یاد آور شد و گفت: حضور ۹ ماهه رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس و نقش ایشان در حراست و حفاظت از مرز‌ها و رصد تحرکات نفوذی دشمن، شناسائی نیرو‌های تأثیر گذار، همچنین روحیه بخشی و دلگرمی دادن به رزمندگان، نمونه‌ای از عملکرد ایشان به عنوان یک بسیجی و الگو در دوران دفاع مقدس است.

حجت الاسلام زارعی پور با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، سلامت را در کنار امنیت از مهمترین و اساسی‌ترین نعمت‌ها دانست و افزود: سختی کار پرستاران در مراقبت از بیمار اگر همراه با اخلاق اسلامی و رعایت شئونات اخلاقی از جمله عفاف، حجاب و حفظ حریم اخلاقی باشد، دارای اجر و ثواب بسیار بزرگی نزد خداوند است.

 

وی به ناتوانی رژیم صهیونیستی در میدان و جنگ‌های طولانی اشاره کرد و ادامه داد: تلاش برای جبران شکست طوفان الاقصی با حمایت آمریکا و کشتار مردم مظلوم غزه بی نتیجه خواهد بود. امام جمعه سرفاریاب اضافه کرد: آنان نمی‌توانند با توقف چند ساعته جنگ و بمباران با شعار فرصت برای رساندن غذا و دارو به مردم غیر نظامی که در واقع فرصت برای تجدید قوای خود و دریافت حمایت‌ها و محموله‌های نظامی برای خودشان است، چهره خود را تطهیر و از تنفر و انزجار مردم دنیا علیه خود کم کنند.

 

گزیده خطبه‌های نماز جمعه چرام

 

خطیب نماز جمعه چرام هم با اشاره به برخی کاستی‌ها در شهرستان چرام گفت: برخی ادارات این شهرستان با حداقل نیرو اداره می‌شود و مردم برای انجام برخی کار‌های اداری به دهدشت سفر می‌کنند.

 

گزیده خطبه‌های نماز جمعه لیکک

 

امام جمعه لیکک در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اهمیت حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، مایوس کردن مردم را از مشارکت در این عرصه امری ناپسند ذکر کرد و گفت: نباید در فضای عمومی و رسانه‌ای رفتار‌ها و گفتار‌های موجب دلسردی مردم و کم شدن مشارکت در انتخابات باشد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با برشمردن خدمات ارزنده شهرداری لیکک و شورای اسلامی این شهر طی دو سال گذشته بر خدمت رسانی هر چه بیشتر در مناطق مختلف این شهر تاکید کرد و افزود: موضوع مبلمان شهری، ساماندهی وضعیت بازارچه‌ها و صنوف مختلف، عدم تداخل صنفی و رسیدگی به وضعیت فاضلاب لیکک امری است که باید در راستای خدمت به مردم این دیار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به وضعیت رو به وخامت رژیم غاصب اسرائیل طی ۴۰ روز گذشته و محکومیت جنایات غیرانسانی آنان خواستار حضور حداکثری مردم در تجمع فردا شنبه ۲۷ آبان ماه جهت جمایت از کودکان فلسطینی شد. امام جمعه شهر لیکک همچنین با گرامیداشت ۲۸ آبان ماه ولادت حضرت زینب سلام علی‌ها گفت: حضرت زینب حاصل جمیع خوبی‌ها و فضائل اخلاقی و الهی و مصداق بارز یک انسان کامل است و از یک معرفت ویژه، حیات طیبه و شجاعت بی نظیر برخوردار است.

 

گزیده خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی

 

امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی با بیان اینکه امروز رژیم غاصب می‌خواهد درد شکست‌های خود را با راه انداختن جنگ ادراکی علیه افکارعمومی و القای اختلاف در جبهه مقاومت کمتر کند و باید هوشیار باشیم گفت:جنگ_شناختی با دو عبارت ساده، ولی دروغ از رسانه‌های معاند دنبال می‌شود.

حجت الاسلام حیدرخواه با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی فردا افزود: رژیم صهیونیستی شکست خود را با کودک کشی جبران می‌کند و امروز جهانیان بیش از هر زمان دیگری چهره واقعی رژیم صهیونیستی را مشاهده کردند و دیدند که این رژیم به هیچ اصل انسانی پایبند نیست.

 

وی به هفته بسیج اشاره و اضافه کرد: امروز فرهنگ بسیج مرزی ندارد و در همه دنیا در حال گسترش است و ما باید با تقویت روحیه بسیجی و برنامه ریزی دقیق از تمام ظرفیت‌های بسیج در مسیر رشد و اعتلای کشور و اهداف مقاومت در سراسر دنیا استفاده کنیم.

حجت الاسلام حیدرخواه از مردم خواست در زمینه مصرف گاز صرفه جویی کنند.

 

گزیده خطبه‌های نماز جمعه دیشموک

 

امام جمعه دیشموک هم با اشاره به جنایات و کودک کشی‌های رژیم غاصب اسرائیل گفت: درگیری‌هایی که بین ارتش صهیونیستی با جنبش حماس و جهاد اسلامی در سال‌های اخیر رخ داده است هربار کوتاهتر از قبل بوده است و در نهایت به دلیل قدرت مقاومت، صهیونیست‌ها با تن دادن به شروط مقاومت مجبور به آتش بس می‌شدند. حجه الاسلام راوند با بیان اینکه تعداد تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ چهل روزه اخیر با تلفات آن‌ها در همه جنگ‌های قبلی برابری میکند، افزود: در صورت ادامه دار بودن جنگ تلفات این رژیم قطعا به مراتب گسترده‌تر خواهد شد.

 

وی با اشاره به مشکلات راه‌های منطقه گفت: راه بعضی از روستا‌ها چندین روز قطع است و دانش آموزان روستایی نمی‌تواند به مدرسه بروند و راه اصلی و ارتباطی دیشموک به مرکز شهرستان جهت اصلاح تخریب شده است، اما به حال خود رها شده است و از راهداری استان انتظار داریم که به موضوع راه‌های ارتباطی بخش به خصوص راه ارتباطی به قلعه رئیسی همکاری و تلاش مضاعفی داشته باشند.

 

گزیده خطبه‌های نماز دهدشت

 

امام جمعه دهدشت هم گفت: رژیم صهیونیستی به جز کودک‌کشی کاری نمی‌کند و هنوز نتوانسته تصویری از کشته شدن یک فرمانده حماس را نشان بدهد. حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان این‌که جریان مقاومت با برنامه پیش می‌رود و تا امروز موفق بوده است گفت: موضع جمهوری اسلامی سخنان وزیر امور خارجه است که دست جبهه مقاومت بر ماشه است و صبری دارد اگر، ولی فقیه اجازه دهد نه فقط تل‌آویو و حیفا بلکه گردنه‌های اشغالی را شخم خواهیم زد.

وی ولادت با سعادت خانم حضرت زینب (س) را تبریک گفت و عنوان کرد: پرستاری اجری مضاعف دارد و پرستاران زندگی زینبی را در زندگی مورد توجه قرار دهند. امام جمعه دهدشت با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی گفت: سرانه مطالعه پایین است و به عنوان یک کشور متمدن اسلامی تلاش و توجه برای افزایش روزانه مطالعه بیشتر شود.

  • نویسنده : مالک آهنگ