پاسخ قانونی موحد به مدیران چرام/ شرط موحد برای کمک به مدیران چیست؟
پاسخ قانونی موحد به مدیران چرام/ شرط موحد برای کمک به مدیران چیست؟
سید محمد موحد در پایان این نشست و جمع بندی مطالب و پاسخگویی به مدیران گفت : در جلسه قبل عرض کردم به نظر می رسد ماها سوراخ دعا را گم کردیم و هیچ توجهی به مسئولیت و جایگاه قانونی نماینده نداشتیم و نداریم. 

به گزارش“پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک ” از؛صبح امروز (۱۹اردیبهشت ۱۴۰۳)شورای اداری شهرستان چرام با حضور سید محمد موحد نماینده مردم چرام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرماندار؛بخشداران مرکزی و سرفاریاب و تعدادی از مدیران شهرستان درخواست ها و مطالبات خود را در حوزه های مختلف عمرانی و کشاورزی؛آب و‌جاده و فرهنگی بیان داشتند و خواستار کمک نماینده و رایزنی با مدیران کل و وزارتخانه بودند.

سید محمد موحد در پایان این نشست و جمع بندی مطالب و پاسخگویی به مدیران گفت : در جلسه قبل عرض کردم به نظر می رسد ماها سوراخ دعا را گم کردیم و هیچ توجهی به مسئولیت و جایگاه قانونی نماینده نداشتیم و نداریم.

 

وی با اشاره به رواج یک نوع گفتمان نامیمون در کهگیلویه بزرگ تاکید کرد : در حوزه کهگیلویه بزرگ عموما نوع گفتمان و درخواست ها نه در حوزه بویراحمد و نه گچساران وجود ندارد تا برسد به بقیه شهرستان ها و کشور و مدیران شهرستان دلایل را همه می دانند و برای بیان مشکلات حوزه کاری ما مدیران بالادست را داریم من نگرانم این تبدیل به سنت بدی شود که به عنوان ماندگار نامیمون بماند که این در مدیریت کشور کار بسیار خطرناکی است.

 

وی با ذکر مثالی گفت :چه کسی باید سر مدیر راهداری استان داد بزند حتما باید فرماندار و مدیر و بخشدار باشد و نمونه های دیگر که همه را در این جلسه یادداشت کردم.  موحد گفت :مسائلی که همه ما به نوعی درگیر آن هستیم و چالش داریم هر کس در حوزه کاری خودش باید پبگیری از مدیران بالادست داشته باشد.

 

وی افزود: طرح مشکلات زیربنایی حوزه فرهنگ خوب است ؛ ما هم دوست داریم با همدلی و هماهنگی بتوانیم یک گامی برداریم که از قبل آن بخشی از مشکلات مردم حل شود .

 

موحد با اشاره به اینکه انتظار داریم نماینده همراهی و همکاری کند و یقه آن را بگیریم باید یقه سایر دستگاه های مربوطه خودمان را هم بگیریم که بیایند پای کار و کمک کنند و هرکدام از مدیران گزارش حوزه کاری خود را دادند من هم به سهم خودم وظیفه می دانم در وزارتخانه ها و نهادها همراهی و پیگیری کنم و کوتاهی نخواهم کرد اما قسمتی هم خود شماها باید از پشت میز بلند شوید و حرکت کنید.

 

وی افزود:من نماینده از آقایان بیشتر می دوم و بعداز جلسه به تمام وزارتخانه ها و سازمان ها می روم بلکه یه مقداری از مشکلات حل کنم تازه این در بخش عمرانی است و در حوزه اشتغال هم وجود دارد که ما مرتب درگیر فسفات و پتروشیمی هستیم که چهارتا شغلی ایجاد شود و زندگی مردم رونق بگیرد.

 

موحد گفت: چرا کسی سوال نمی کند چرا پتروشیمی چرام تاکنون انجام نگرفته و کلنگ زنی نشده است ؟سرمایه گذار می گوید آقایی که میخواهی پتروشیمی بزنی اگر می خواهی من ۴۰۰میلیون دلار سرمایه گذاری کنم و بازگشت سرمایه ام را ببینم با ۸ماه خوراک گاز برگشت پذیر نیست و حداقل باید ۱۰ماه خوراک گاز بدهند تا سرمایه گذاری کنند و اجازه صادرات محصولاتش را هم بدهند.

 

وی با اشاره به آینده شهرستان چرام گفت:من آنچه را تا الان می بینم شهرستان چرام را دارای بارقه امید خوبی می بینم و امیدوارم یک حوزه اشتغال پایدار و کاملا امیدوار کننده ای پیش بیاید هم در حوزه فسفات و پتروشیمی به سمتی برویم که مردم از نگرانی دربیایند.

 

به گزارش“صبح خرد”، سید محمد موحد در نشست شورای اداری چرام در پاسخ به مطالبه مدیر جهاد کشاورزی چرام در خصوص آبرسانی به اراضی حومه غربی چرام و نقش آن در اشتغال مردم بیان کرد:در حوزه کشاورزی امروزه به همان اندازه که فسفات و پتروشیمی مهم است؛بحث انتقال آب به زمین های کشاورزی اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و من هرجایی لازم باشد پیگیری و کمک می کنم.

 

موحد به یک موضوع نگران کننده در پاسخ به مطالبه مدیر آبفای چرام بیان کرد و گفت :وقتی فرماندار کهگیلویه در دهدشت خانه را به ما نشان داد که فرش صاحبخانه به علت نشتی لوله های ۴۰سال قبل عبور داده شده زیر خانه خیس شده است حقیقتا وحشت کردم و این موضوع در چرام و دهدشت که وجود دارد در خصوص جابجایی و اصلاح شبکه آب شهری که یک معضل است باید کاری انجام شود و این موضوع را با مسئولان آبفای کشور در میان می گذارم و‌ در سفری که به زودی به حوزه انتخابیه دارند باید فکری برای آن کرد.

 

سید محمد موحد در پایان این نشست با تشکر از حضور رسانه ها و تنویر افکار عمومی درنشستی دیگر و در ملاقات عمومی با چرام پاسخگوی آنها شد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ