امام جمعه دیشموک:عبادت میکنیم حداقل غیبت نگوئیم/ حرمت مراسمات اهل بیت حفظ شود
امام جمعه دیشموک:عبادت میکنیم حداقل غیبت نگوئیم/ حرمت مراسمات اهل بیت حفظ شود
حجت الاسلام والمسلمین راوند: باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در جمع عزاداران امام صادق علیه السلام در مسجد جامع شهر دیشموک اظهار داشت: خیلی از ما عبادت شبانه روز می‌کنیم، لیکن؛ بعد از عبادت به غیبت ودروغ و تهمت می پردازیم.

وی افزود : عبادت باید عاقلانه باشد و برای آخرت مفید و مثمر ثمر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین راوند متذکر شد: اگر شبانه روز در محضر پروردگار متعال به راز و نیاز بپردازیم، ولی؛ بعد از آن دنبال دیگران فرافکنی کنیم تهمت بزنیم ،دروغ بگوئیم ، بی احترامی کنیم و غیبت را سر لوحه زندگی روزمره خویش قرار دهیم، عاقبت بخیر نخواهیم شد.

امام جمعه دیشموک عبادت عقلانی را امر مهم دانست و گفت : اگر بخواهیم دقت کنیم، شیعه واقعی باید از عقل خود در عبادت خویش بهره ببرد.

وی در ادامه گفت : سعی کنیم حتماً در برنامه ها و مراسمات اهل بیت شرکت کنیم و اکر شرکت کردیم باید حرمت ها حفظ و تا آخر برنامه تابع جمع باشیم و نسبت به اصول برنامه بی توجه نباشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین راوند خاطرنشان کرد :شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است.

 

وی در پایان تصریح کرد : باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

لازم بذکر است عزاداران در پایان مراسم مهمان سفره امام صادق علیه السلام بودند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

  • نویسنده : مالک آهنگ