ماموریت محرابیان به دشت‌بزرگ برای تسریع در اجرای پروژه‌های خط دو مداره ایستگاه برق دهدشت_قلعه‌رئیسی به دیشموک/موحد: سد آبریز خواسته قطعی و بحق موکلینم است
ماموریت محرابیان به دشت‌بزرگ برای تسریع در اجرای پروژه‌های خط دو مداره ایستگاه برق دهدشت_قلعه‌رئیسی به دیشموک/موحد: سد آبریز خواسته قطعی و بحق موکلینم است
دستور وزیر نیرو برای تزریق اعتبار برای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های کهگیلویه بزرگ، موحد ؛ سد آبریز خواسته قطعی و بحق موکلینم است.

به گزارش خبر دیشموک،   در دیدار حجت‌‌الاسلام موحد با مقام عالی وزارت نیرو مشکلات و خواسته‌های بحق مردم حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ مطرح و محرابیان دستورات لازم در این خصوص را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

وی پس از این دیدار و طی مکاتباتی خواستار تسریع در رسیدگی به امور مربوط به حوزه انتخابیه‌اش شد.

موحد در متن یکی از این نامه‌ها با اشاره به دیدار حضوری با وزیر نیرو، اظهار داشت: وقوع سیلاب‌های اخیر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده خسارت‌های فراوانی را به زیرساخت‌های مناطق شهری و روستائی، باغات،صنایع کشاورزی و دامداری وارد کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی با بیان اینکه بنا به نظریه کارشناسان یکی از علل اصلی گستردگی تخریب‌ها در این مناطق عدم ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها است، افزود: باتوجه به اینکه اعتبارات استانی برای این امر مهم ناکافی است انتظار می‌رود به منظور ساماندهی رودخانه‌های مناطق لنده، چاروسا، دشمن‌زیاری، طسوج و سرفاریاب دستور تخصیص اعتبار لازم را صادر کنید.

محرابیان در پاسخ به این نامه و خطاب به  محمد جوانبخت معاون خود در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خواستار اقدام در این خصوص شد.

حجت‌الاسلام موحد در متن دوم نامه خود با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه‌اش شامل چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده با مشکلات عدیده و نوسانات مکرر برقی روبه رو است، افزود: باتوجه به اینکه دو پروژه،تکمیل پروژه خط و پست دژکوه(فوق توزیع) و خط دومداره ایستگاه برق دهدشت_قلعه‌رئیسی می‌تواند تا حدود زیادی از نگرانی مردم منطقه در بخش برق و انرژی را کاهش دهد تقاضا داریم با قید فوریت نسبت به تامین اعتبار (تخصیص نقدینگی) این دو پروژه مهم دستورات لازم را صادر و ابلاغ کنید.

وزیر نیرو در پاسخ به این نامه و خطاب به  محمود دشت‌بزرگ بصورت کتبی و تلفنی به مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان دستور تسریع در تکمیل این دو پروژه را صادر کرد ، دشت بزرگ نیز ضمن قول قطعی برای به سرانجام رساندن این پروژه های مهم اعلام نمود که بخشی از تجهیزات و ملزومات خریداری گردید .

موحد در نامه دیگر خود با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی به چهارشهر دهدشت، لنده، چرام و سوق دارای کد اعتباری بوده است، بیان کرد: این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات سال‌ها به طول انجامید و با الحاق دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک به این پروژه، گستره جغرافیایی آن افزایش یافته و اعتبارات ناکافی سبب کندی روند اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگری از این نامه، افزود: پروژه تامین و انتقال آب به اراضی دهدشت غربی نیز به دلیل کمبود اعتبار پس از گذشت ۱۵ سال پیشرفت ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد که این امر موجب نگرانی مردم شده است.

موحد، عنوان کرد: باتوجه به بحران تنش آبی در این مناطق و مشکلات عدیده مردم می‌طلبد با تزریق اعتبار از دیگر منابع موجود نسبت به تسریع در اجرای این پروژه‌های حیاتی اقدام کنید.

محرابیان در جواب این نامه خطاب به محمد جوانبخت مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران دستورات لازم برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها را صادر کرد .

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در متن نامه چهارم خود به وزیر نیرو به مطالعات انجام شده در خصوص شرکت برق حرارتی و بررسی مشکلات و محدودیت‌های شبکه برق در محدوده شهرستان‌های کهگیلویه و لنده اشاره کرد و افزود: شرکت برق حرارتی پیشنهاد احداث یک نیروگاه ۲۵۰ مگاواتی در محدوده شهرستان لنده را داده است.

وی در ادامه، گفت: در این راستا شرکت برق حرارتی نسبت به انتخاب مشاور، انجام مطالعات شبکه و تعیین زمین مورد نیاز اقدام کرده است که انتظار می‌رود باتوجه به این موارد دستور فرمائید نسبت به برگزاری مناقصه نیروگاه لنده اقدام فوری انجام شود.

محرابیان در پاسخ به این نامه خطاب به همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خواست که با حضور سرمایه‌گذار ، حتما اقدامات لازم را انجام دهند.

موحد در متن پنجمین نامه خود مجدداً به نوسانات و افت مکرر و مستمر فشار برق در حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و افزود: این موضوع موجب خسارات جدی به صنایع، اموال شخصی و دولتی شده و همچنین در گرمای طاقت‌فرسا زندگی را برای مردم حوزه انتخابیه دشوار کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده، اظهار داشت: انتظار می‌رود نگرانی بحق مردم برای بهبود شرایط زندگی باتوجه جدی و ویژه به پروژه‌های احداث خط دومداره از ایستگاه سرپری تا لنده به دلیل افزایش بار این شهرستان گرمسیری به بیش از ۳۰ مگاوات، احداث خط انتقال ۱۳۲ کیلوولت از صیدون خوزستان به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر جهت راه‌اندازی ایستگاه دیشموک و راه اندازی یا تصویب احداث ایستگاه دیشموک به دلیل طول چند برابر استاندارد خط ۳۳ کیلوولت این منطقه و ضعف ولتاژ شدید، مرتفع شود.

محرابیان در پاسخ به این نامه خطاب به همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خواستار بررسی و اقدام فوری و لازم در این خصوص شد.

حجت‌الاسلام موحد همچنین در خصوص نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت به مکاتبه اصغر عارفی رئیس هیات مدیره شرکت انرژی آفتاب سیوان
با مسئولان صندوق توسعه ملی جهت پرداخت تسهیلات به این طرح در صورت تقبل تامین ارز اقساط توسط وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: شرط صندوق توسعه ملی جهت بررسی و پذیرش این مهم ارسال نامه مجدد این طرح با امضای مقام عالی وزارت نیرو برای تایید و تضمین ارز آوری این نیروگاه است.

محرابیان خطاب به افشین روغنی مدیر کل دفتر وزارتی، عنوان کرد: حتما نسبت به ارسال نامه با امضای بنده اقدام شود‌.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در خصوص اهمیت سد آبریز در امر توسعه کشاورزی، اشتغالزائی، گردشگری و مهار سیلاب‌ها اشاره کرد و احداث آن را مطالبه جدی و
بحق مردم حوزه انتخابیه و استان دانست و از وزیر نیرو خواستار تسریع در مراحل احداث سد شد. موحد عنوان کرد پذیرفتنی نیست موکلین من و اراضی حوزه انتخابیه ام تشنه بمانند . وزیر نیرو دستور داد آخرین وضعیت این پروژه گزارش گردد تا همه جوانب فنی سریعتر بررسی شود .

وی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در بدنه وزارت نیرو خواستار تسریع در تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر پرسنل شرکت توزیع نیروی برق بر اساس قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران شد.

مقام عالی وزارت نیرو نیز در پاسخ به این خواسته نماینده مردم کهگیلویه بزرگ خطاب به سيدسعيد سيد علايی معاون تحقيقات و منابع انسانی توانير خواستار تسریع و اقدام در این خصوص شد.

انتهای پیام/