۷۰پروژه راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در دست انجام است
۷۰پروژه راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد در دست انجام است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰ پروژه راه روستایی در شهرستان‌های مختلف این استان از جمله کهگیلویه، لنده، چرام و بهمئی در دست اجرا است.

به گزارش خبر دیشموک،  عابد محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با بیان داشت: این پروژه‌ها در حوزه آسفالت راه روستایی، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز، و نصب نیوجرسی و علائم راهنمایی و رانندگی است که با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومان در دست انجام است .

محمدی تصریح کرد: از این میزان ۳۱۴ میلیارد تومان برای احداث و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های چهارگانه هزینه خواهد شد.

به گفته محمدی در ۹ ماهه سال جاری تاکنون ۴۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان کهگیلویه آسفالت و ۶۰ کیلومتر نیز آماده آسفالت شده است.

محمدی اضافه کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات و اینکه تاکنون هیچ مبلغی از اعتبارات استانی به این نهاد تخصیص داده نشده که البته موضوع محدودیت اعتبار،مساله سراسری است اظهار کرد: اما با حمایت پیمانکاران و تعهد آنها همه پروژه‌های راهداری در سطح استان فعال هستند.

بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ درصد از این راه‌ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام/