۱۷۳ هزار نفر از مهر تاکنون حدود به عتبات مشرف شده اند
۱۷۳ هزار نفر از مهر تاکنون حدود به عتبات مشرف شده اند
معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره اعزام‌های آذر و پاییز امسال گفت : در پاییز امسال از بازه زمانی مهر تاکنون حدود ۱۷۳ هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در تشریح اقدامات صورت گرفته در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ پرداخت به رشد اعزام‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در پاییز امسال از بازه زمانی مهر تا کنون نزدیک به ۱۷۳ هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شده اند که این تعداد درسال گذشته حدود ۱۳۳ هزار نفر بود که این نشان می‌دهد شاهد رشد ۳۰ درصدی اعزام‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وی با بیان اینکه اعزام‌های این دوره که از ابتدای آذر آغاز شده است و تا ۱۶ دی ادامه دارد افزود: تا پایان آذر حدود ۶۰ هزار ظرفیت را شرکت‌های مجری ایجاد کرده که ۵۲ هزار و ۲۰۰ نفر اعزام شده اند.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: برای نیمه اول دی که جزو این دوره است نیز بیش از ۳۰ هزار ظرفیت ایجاد شده است که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نام نویسی کرده اند و فرصت برای سایر متقاضیان نیز وجود دارد.

وی افزود: به عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که متقاضی سفر‌های زیارتی به عتبات عالیات هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه عتبات نام نویسی انجام دهند.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار ۹ ماهه اعزام‌ها گفت: در بازه زمانی ابتدای سال تا انتهای آذر نزدیک به ۳۷۳ هزار نفر نام نویسی و اعزام صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۴ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: ۲۷ درصد اعزام‌های سازمان حج و زیارت هوایی و ۷۳ درصد نیز زمینی بوده است.

  • نویسنده : مالک آهنگ