پیشنهاد به مدیران گاز و برق کهگیلویه و بویراحمد با موضوع بکارگیری‌‌های مساله‌دار
پیشنهاد به مدیران گاز و برق کهگیلویه و بویراحمد با موضوع بکارگیری‌‌های مساله‌دار
پیشنهاد و بهترین روش شفاف‌سازی این است که مدیران دو دستگاه خدمات‌رسان شرکت گاز و شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد نشستی را با رسانه ها در خصوص بکارگیری‌ها برگزار کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، استخدام‌ها و بکارگیری‌های فله‌ای؛ طایفه‌ای و فامیلی و بعضاً غیرقانونی در استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال‌های اخیر به خصوص ۸ سال دولت گذشته موجب شد تا آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد در محافل مختلف خطر افتاده و از این حیث یکی از استان هایی باشد که در کانون توجهات قرار بگیرد.

در دوره گذشته به خوبی به یاد داریم که افراد خاص چگونه در استخدام ها و بکارگیری نیروها چه به صورت رسمی و چه به صورت شرکتی و قراردادی دخالت‌های بی‌جاییی کردند و همچنین چندین دستگاه اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد انگشت‌نما شد.

مشکلات هب وجود آمده در دانشگاه علوم پزشکی به خصوص بیمارستان شهید جلیل و همچنین در جهاد کشاورزی استان و برخی دستگاه‌های دیگر را به یاد داریم که موجب بی‌اعتمادی مردم به آنها شد.

استانی که در دوره‌ای بالاترین رتبه بیکاری کشور را از آن خود کرده بود با استخدام‌ها و بکارگیری‌های طایفه ای و فامیلی و همچنین استخدام های شبهه سیاسی عملاً در لبه پرتگاه بی‌اعتمادی به مسئولان استانی قرار گرفت.

همه می دانند استان کهگیلویه و بویراحمد استانی با بافت عشایری و عشیره‌ای بوده که همه مردم در نقاط مختلف از دیشموک و چاروسا گرفته تا یاسوج و سی‌سخت به نوعی با یکدیگر قرابت خویشاوندی داشته و هر عملی و فعلی در هر نقطه از استان که انجام شود بی شک در سایر نقاط کهگیلویه و بویراحمد در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

با روی کار آمدن دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بی‌شک انتظار از دولتمردان این است که دست از رویه قبلی کشیده و اجازه ندهند که دولت سیزدهم به مانند دولت‌های یازدهم و دوازدهم بدنام شود.

استخدام های طایفه ای و فامیلی در استان کهگیلویه و بویراحمد در آن دوران چنان سر و صدا به پا کرد و چنان مشکلاتی ایجاد گردید که برخی از مدیران استان به همین واسطه مشمول محکومیت های سنگینی از جمله حکم شلاق شدند.

اینک انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی اجازه ندهند وضعیت به گونه ای شود که مسئولان دولت مردمی نیز مشمول همان مجازات‌های دولت گذشته شوند.

اما در چند وقت اخیر یکی دو دستگاه در استان از جمله اداره گاز و اداره برق در مظان اتهام استخدام‌ها و بکارگیری‌های آن چنانی قرار گرفتند که بر همین اساس معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرزده در شرکت برق استان جویای خبر بکارگیری تعداد ۲۸ نیروی مسئله‌دار در این شرکت شد.

از سوی دیگر مسئولان شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌بایست به صورت رسمی در خصوص موضوع بکارگیری‌های مساله‌دار که در کوچه و بازار دهان به دهان می‌چرخد پاسخگوی رسانه‌ها باشند.

پیشنهاد و بهترین روش برای این کار چنین است که مدیران این دو دستگاه خدمات‌رسان یعنی شرکت گاز و شرکت برق نشستی را با رسانه ها برگزار کنند تا شفاف‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد و در صورت صحت این بکارگیری‌ها اگر به غیر از مدیران افراد دیگری در این زمینه دست داشته‌اند و یا صدور مجوزی از مرکز حتی از سوی شخص وزیر صورت گرفته و یا اینکه افراد خاص مثل نمایندگان مجلس دخالت داشته‌اند برای مردم و رسانه ها مشخص شود که این افراد چه کسی بوده و به چه دلیل و بر اساس کدام قانون و آزمون افراد را به کار گرفته‌اند و اگر هم نیرویی به کار گرفته نشده به خوبی برای مردم به خصوص قشر جوان بیکار اطلاع‌رسانی و شفاف سازی شود.

پایان پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ