پروژه های راه روستایی در کهگیلویه افتتاح شد
پروژه های راه روستایی در کهگیلویه افتتاح شد
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه مبارک فجر ۹ پروژه راه روستایی در کهگیلویه افتتاح شد و ۳۲ پروژه روکش،آسفالت و احداث راه روستایی در این شهرستان در دست اجرا است

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خبر دیشموک، عابد محمدی روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح های دهه مبارک فجر آسفالت راه روستایی در کهگیلویه اظهار داشت: در چهل و چهارمین فجر انقلاب اسلامی ۹ طرح راهسازی در شهرسان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

وی اعتبار این میزان طرح آسفالت راه روستایی را بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

محمدی تصریح کرد: با بهره براری از این تعداد طرح بیش از ۱۵ روستا از راه آسفالته مناسب بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: علاوه بر طرح های دهه فجر ۳۲ پروژه فعال راه روستایی در راستای خدمات رسانی به مناطق محروم در دست اجرا است.

محمدی اعتبار این تعداد طرح را ۱۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تکمیل این تعداد طرح ۱۳۲ کیلومتر راه آسفالته مناسب درشهرستان احداث خواهد شد.

بیش از چهار هزار کیلومتر راه روستایی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۵۰ درصد از این راه‌ها معادل ۲ هزار کیلومتر خاکی و شوسه است.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مالک آهنگ